Gjest medlem-141789 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) Det denne tråden handler om er at du har kommet med en rekke udokumenterte påstander. Du har allerede startet en rekke tråder om hvor fælt menn har det. Men du har forsatt til gode å dokumentere 90 prosent av dine påstander. Dessuten har du jo tidligere påpekt at du driter i hvem som tapte valget, så forstår ikke helt hva du vil at diskusjonen skal handle om. Eg orkar som regel ikkje å dokumentere alt slik som dei gjer i pensum bøkene mine. Men her kan du sjå at jenter får bedre standpunkt enn gutter, men likt til eksamen: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/regpubl/stmeld/2010-2011/meld-st-6-20102011/5/3.html?id=625699 Kvifor? Jo fordi gutter sin oppførsel ikkje er akseptert i skulen. Det er evig mykje meir å ta tak i. Eg er glad for at regjeringa tapte ved forige valg, men tanken min er at dei ikkje ville gjort det dersom dei faktisk var ekte sosialdemokratar. Endret 18. desember 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) Eg orkar som regel ikkje å dokumentere alt slik som dei gjer i pensum bøkene mine. Men her kan du sjå at jenter får bedre standpunkt enn gutter, men likt til eksamen: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/regpubl/stmeld/2010-2011/meld-st-6-20102011/5/3.html?id=625699 Kvifor? Jo fordi gutter sin oppførsel ikkje er akseptert i skulen. Det er evig mykje meir å ta tak i. Eg er glad for at regjeringa tapte ved forige valg, men tanken min er at dei ikkje ville gjort det dersom dei faktisk var ekte sosialdemokratar. Ja, skolen passer kanskje jenter bedre enn gutter. Det bør gjøres noe med og er oppe til diskusjon. Er det noe mer du kan dokumentere? http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/dok/rapporter_planer/aktuelle-analyser/aktuelle-analyser-om-andre-tema/ikke-skolens-skyld-at-jentene-er-best.html?id=504357 Men sosial bakgrunn har visst mer å gjøre med resultater enn kjønn, skolen gjentar kjønnsforskjeller, men skaper dem ikke, gutter får også mer oppmerksomhet av lærerne enn jenter. Endret 18. desember 2013 av Andeith Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Ja, skolen passer kanskje jenter bedre enn gutter. Det bør gjøres noe med og er oppe til diskusjon. Er det noe mer du kan dokumentere? Skal sjå om eg finner fram noko i kveld, skal på arbeid Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Å diskutere tilrettelegging i norsk skole for begge kjønn er da langt mer interessant enn syting over at kvinner føder feil antall barn med feil fedre eller at det er urettferdig at menn ikke kan bruke ppiller. Hvordan ser du for deg at ppiller for menn skal fungere? Avbryte sædsyklusen? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Eg meinar berre at eit slikt samfunn blir mykje verre å leve i, og om folk ikkje forstår det, må det være noko særdeles gale med dei. Det som er minst like gale er jo det at eigenskaper går tapt for samfunnet, som kanskje kunne vært gode i framtida. Som er grunnen til at alle samfunn i verden som har vert suksessfulle har hatt institusjonar som sørga for at slikt ikkje skjer. Barn i dag er ikkje akkurat noko særlig å skryte av, og ikkje dei i min generasjon heller (ca. 20). P-piller er mulig å lage for menn, dei har vistnok komen på sporet av ein metode borti England. Men sosial bakgrunn har visst mer å gjøre med resultater enn kjønn, skolen gjentar kjønnsforskjeller, men skaper dem ikke, gutter får også mer oppmerksomhet av lærerne enn jenter. Ja, les denne artikkelen: http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/sandnes/Navnet-pavirker-karakterene-3105671.html#.UrJAmfTuLRs Studien viser poengsum for samme innlevert oppgåve basert på navn og navne-status. Her vises også kjønn. Endret 19. desember 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Eg meinar berre at eit slikt samfunn blir mykje verre å leve i, og om folk ikkje forstår det, må det være noko særdeles gale med dei. Det som er minst like gale er jo det at eigenskaper går tapt for samfunnet, som kanskje kunne vært gode i framtida. Som er grunnen til at alle samfunn i verden som har vert suksessfulle har hatt institusjonar som sørga for at slikt ikkje skjer. Barn i dag er ikkje akkurat noko særlig å skryte av, og ikkje dei i min generasjon heller (ca. 20). P-piller er mulig å lage for menn, dei har vistnok komen på sporet av ein metode borti England. Å lage ppiller for menn er som å lage påhengsmotor for bil. Det hjelper lite når bilen ikke har skrog for å kjøre for vann og menn har ingen menstruasjonssyklus. Det er en vesentlig forskjell på hankjønn og hunkjønn hos arten mennesker. Barn idag er noe å skryte, men også unge voksne i 20-åra er noe å skryte av idag. Råflinke med lang utdanning og gode karakterer. Om du vil snakke nedsettende får det gjelde deg. Endret 19. desember 2013 av Abigor Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Så fordi du er for full liberalisering så klarer du ikke å se forskjell på Norge i dag og en fascistisk stat? Vell, regner med det er lettere å se alt i svart-hvitt. Jo eg ser forskjell på mindre fascistisk og mer fascistisk, men fakta er at fordi jeg befinner meg lenger liberalt enn dagens sosialdemokrati, så ser det fascistisk/autoritært ut for meg, det er du som pålegger meg at jeg bare ser svart hvitt Vurdert å bytte profilbilde? Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Stemmer overhodet ikke. Ikke sikkert og for store bivirkinger. Har ingenting med femininster og sosialdemokrater å gjøre. Eksogent testosteron setter hypofysen ut av spill og kroppen kan ikke lage spermceller, det er ikke diskuterbart engang, det er slik virkeligheten er. Mye enklere å innføre feminisme og sosialisme dersom befolkningen ikka har (testosteronet) viljestyrken til å se hvilken galskap det faktisk er. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Å lage ppiller for menn er som å lage påhengsmotor for bil. Det hjelper lite når bilen ikke har skrog for å kjøre for vann og menn har ingen menstruasjonssyklus. Det er en vesentlig forskjell på hankjønn og hunkjønn hos arten mennesker. Barn idag er noe å skryte, men også unge voksne i 20-åra er noe å skryte av idag. Råflinke med lang utdanning og gode karakterer. Om du vil snakke nedsettende får det gjelde deg. Du får sei det til dei det gjelder, for dei har nemlig greidd det med mus. Barn har aldri vert dummare enn i dag i følge studier. Det har aldri før blitt observert at iqen har gått nedover fra ein generasjon til den neste. Dei har også mykje større mulighet til å bli intelligente enn sine forgjengere. Kva som er årsaken er sikkert mange, men du kan ikkje komme her og sei at generasjonene som veks opp i dag er noko særlig. Den einaste grunnen til at dei tar lang utdanning er at dei får det lagt opp slik. Karakterene er derimot ikkje betre enn kva dei var, sjølv om studiene er blitt lettare. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Du får sei det til dei det gjelder, for dei har nemlig greidd det med mus. Tom påstand eller kilder? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Tom påstand eller kilder? Sjå her: http://www.forskning.no/artikler/2012/august/330475 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Du får sei det til dei det gjelder, for dei har nemlig greidd det med mus. Barn har aldri vert dummare enn i dag i følge studier. Det har aldri før blitt observert at iqen har gått nedover fra ein generasjon til den neste. Dei har også mykje større mulighet til å bli intelligente enn sine forgjengere. Kva som er årsaken er sikkert mange, men du kan ikkje komme her og sei at generasjonene som veks opp i dag er noko særlig. Den einaste grunnen til at dei tar lang utdanning er at dei får det lagt opp slik. Karakterene er derimot ikkje betre enn kva dei var, sjølv om studiene er blitt lettare. Kilder på at det er laget fungerende ppiller for mus av hankjønn? Kilder på at barn aldri har vært dummere enn idag? Kilder på at iq går nedover og at det aldri har skjedd før? Dagens generasjon er fantastisk, vilje og evne til å nå langt. Smarte hjerner innen alle felt. De velger selv lang utdanning og gjør det svært bra på skolen. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Vurdert å bytte profilbilde? Nope, vurdert å prøve å holde deg saklig? Eksogent testosteron setter hypofysen ut av spill og kroppen kan ikke lage spermceller, det er ikke diskuterbart engang, det er slik virkeligheten er. Mye enklere å innføre feminisme og sosialisme dersom befolkningen ikka har (testosteronet) viljestyrken til å se hvilken galskap det faktisk er. Du bare hoppet så fint over alle de negative bivirkningene med å bole seg. Det har ingenting med at man vil innføre feminisme og sosialisme, det er du som påstår her at menn ikke har nok testosteron fra naturens side, ettersom du mener de må bole seg for å forstå "hvilken galskap det er" med feminisme og sosialisme. Jeg tror de fleste menn har masse viljestyrke jeg. Endret 19. desember 2013 av Andeith Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Kilder på at barn aldri har vært dummere enn idag? Kilde på at norske menn ved sesjon er dummere enn hva de var før. Det var et skifte rundt ved 70-tallet i følge forskning.Kilde http://www.vl.no/samfunn/norske-menn-far-stadig-lavere-iq/ Er du 37 år eller eldre i dag er det ein stor sjanse for at du er smartare enn dine etterkommere. Kilder på at iq går nedover og at det aldri har skjedd før? Flynneffekten:http://no.wikipedia.org/wiki/Flynneffekten Iqen blant nordmenn økte til generasjonane født rundt andre verdenskrig. Så stagnerte den. Så begynte den å synke rundt 70-tallet. Det var originalt tenkt at iqen økte frå generasjon til generasjon. Etter dei ulike forandringane i samfunnsstruktur, blant anna dette fenomenet som er skreve her, har iqen begynt å synke. Eit anna problem er det at kvinner som har karriere ikkje ønsker å få barn/ ikkje finner ein som vil være med dei/ ikkje har tid. Slik at dei smartaste av kvinnene ikkje får barn. Ein anna grunn kan være at dei dummaste personene får fleir barn. Neste kan være at folk totalt missforstår kva som er gode eigenskaper eller ikkje i val av partner. Den siste kan være den at vi trenger dei ulike eigenskapne samfunnet har for å skape gode individ, slik som nevnt ovanfor. Mindre variasjon i befolkningen sine eigenskaper, ved at fleir menn får barn med mange kvinner, fører til at feil gener blir ført vidare i forhold til individa sin ve og vel. Dagens generasjon er fantastisk, vilje og evne til å nå langt. Smarte hjerner innen alle felt. De velger selv lang utdanning og gjør det svært bra på skolen. Bra på skulen du. Skuleresultatene i Noreg har gått nedover, IQen er gått nedover. Einaste grunnen til at dei greier seg er i hobedsak at dei får alt på sølvfat. Nope, vurdert å prøve å holde deg saklig? Eg synes du skal bytte profilbilde til det Andeith Endret 19. desember 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Eg synes du skal bytte profilbilde til det Andeith Jeg synes at du skal prøve å dokumentere flere av dine påstander. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg synes at du skal prøve å dokumentere flere av dine påstander. Eg har nå gjort det i dei siste innlegga mine. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Du bare hoppet så fint over alle de negative bivirkningene med å bole seg. Det har ingenting med at man vil innføre feminisme og sosialisme, det er du som påstår her at menn ikke har nok testosteron fra naturens side, ettersom du mener de må bole seg for å forstå "hvilken galskap det er" med feminisme og sosialisme. Jeg tror de fleste menn har masse viljestyrke jeg. Klart eg gjorde, om det er bivirkninger har ingenting å si for om det er ett prevensjonsmiddel på lik linje med østrogen piller som by the way også er fulle av mye de samme bivirkningene Menn har nok testosteron fra naturens side, desverre så har det seg slik nå om dagen at det ikke er naturen som bestemmer testosteronverdiene, man får trykket i seg eksogene østrogener nesten overalt, som igjen krasjer hypofysen og ødelegger testosteronverdiene. Plast og maling er gode eksempler. Så de burde ikke måtte ha tilskudd med testosteron for å ha viljestyrke, men dersom feminismen og sosialismen skal bekjempes må menn blir mer menn.. ..derfor ulovlig Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Klart eg gjorde, om det er bivirkninger har ingenting å si for om det er ett prevensjonsmiddel på lik linje med østrogen piller som by the way også er fulle av mye de samme bivirkningene Menn har nok testosteron fra naturens side, desverre så har det seg slik nå om dagen at det ikke er naturen som bestemmer testosteronverdiene, man får trykket i seg eksogene østrogener nesten overalt, som igjen krasjer hypofysen og ødelegger testosteronverdiene. Plast og maling er gode eksempler. Så de burde ikke måtte ha tilskudd med testosteron for å ha viljestyrke, men dersom feminismen og sosialismen skal bekjempes må menn blir mer menn.. ..derfor ulovlig Det er ikke de sammen bivirkningene på p-piller! Hvilken sosialisme er det du mener som skal bekjempes? Du mener at dette er ulovlig for Arbeiderpartiet er redd for motstand? Er dette en sammensvergelse fra venstresiden? Det tror jeg ingenting på og har aldri sett noen beviser for det. Endret 19. desember 2013 av Andeith Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 (endret) Nå forandret jeg førsteposten litt for å få en bedre diskusjon. Hva synes dere egentlig om det at arbeiderklassen har fått stadig mindre fokus hos AP og sosialdemokratene? De har nesten ikke fått et snev av fokus siden 1969 tror jeg. Det er de som er landets fremtid. Kva med å gi dei som trenger det mest, den hånda dei treng her i landet? God jul forresten Endret 23. desember 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Nå har arbeiderpartiet, som i utgangspunktet stod for ideologier der "arbeideren" var viktigst, etterhvert blitt ett parti for akademikere, da innen myke utdanninger, og offentlig ansatte, der forrige gjerne blir ansatt. "Arbeideren" slik vi ser han i gamle AP-symboler, er blitt en kuriositet, og i mange sammenhenger rakker man ned på fks. Frp for å ha færre akademikere, eller større andel "arbeidere" om du vil. Videre tror jeg det er flere ting som korresponderer og slår ufordelaktig ut for arbeiderpartiet og venstresiden om dagen. Feminisme og likestillingskamp ser ikke ut til å ha så stor gjennomslagskraft lenger, og mange er rett og slett lei. Det er blitt relativt stor misnøye med innvandringen da det etter manges syn koster mer enn det smaker. Med unntak av rødt har kritikken av Norges krigføring vært nærmet fraværende, og anti-NATO/USA partiet SV har sittet i en regjering som har sendt norske soldater ut på de kanskje mest omfattende operasjonene siden andre verdenskrig. Samtidig står vi ovenfor en eldrebølge og vil etterhvert gå tom for olje. Dette vil jeg anta kommer til å gå hardt utover nettopp offentlig ansatte og ikke minst akademikere med utdanning i "myke" fag, fagfolk vi ikke har så skrekkelig bruk for. Derfor skal det bli spennende å se utviklingen fremover. Jeg vil uansett tro opposisjonspartiene vil vokse på tilværelsen i opposisjon. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå