Gå til innhold

Sosialdemokratenes tap

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Eg vil ikkje at kvinner skal få barn med fleir menn. Eg vil at ein mann skal få barn med ei kvinne. Slik at alle kjem best ut. Kvinnene får barn, mannen og ungane får gode oppvekstforhold.

Du har klaget igjen og igjen på at kvinner får barn med de samme mennene. Altså må løsningen være at de får barn med de mennene som du mener havner utenfor. Hvordan har du tenkt at dette skal løses, hva er politikerne, som du klagde på, sitt ansvar her?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvinner har retten over ungen i magen, som også er mannen sin. Man må med andre ord hindre at ein mann kan befrukte ei kvinne ved at han får p piller. Slik at ingen kan bli lurt. Rett og slett fordi kondom blir så frekt å måtte bruke. Kvinnen har makt over begge sin seksualitet i dag.

Ja, men det er mye vanskeligere å lage p piller for menn, noe som ikke er sosialdemokrater eller feminister sin feil.

Du har muligheten til å bruke kondom, det er ikke frekt at du må bruke det, du har ett valg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Du har klaget igjen og igjen på at kvinner får barn med de samme mennene. Altså må løsningen være at de får barn med de mennene som du mener havner utenfor. Hvordan har du tenkt at dette skal løses, hva er politikerne, som du klagde på, sitt ansvar her?

Nei, det som har skjedd har skjedd. Så får generasjonene etter oss ha det litt bedre. Eg føler også dette tema har kuppa tråden, det var ikkje dette tema som var tanken min.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Sterilisering er også et alternativ.Men for å være ærlig, skjønner jeg fremdeles ikke hva som er problemet, eller hva du mener er løsningen. Prøver ikke å være frekk, men du er ikke veldig flink til å formidle hva du vil frem til her.

Tema som kuppa tråden er at det er mange menn ikkje får muligheten til å bli fedre. Løsningen kan være at du gjer at mannen ikkje vil ønske fleir barn slik som kvinnene ikkje vil. Ved å gi dei like mykje ansvar for barna, og helst oftare hovedforsørgerrett. Samtidig blir færre menn fedre uten å ville det sjølv, ved at det blir laga ein p pille for menn, som igjen gjer at desse mennene ikkje kjem til å få barn med fleir.

Det tråden eigentleg handlar om er det at sosialdemokratane burde fokusere litt på ein befolkning sine problem som dei ikkje har tenkt på sidan 1960. Og det gjer at dei taper valg.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Du er altså for et autoritært styresett som skal bestemme hvor mange barn det skal være lov å få og med hvem. Høres ikke veldig sosialdemokratisk ut.

Høres veldig rødt/sosialistisk/sosialdemokratisk/fascistisk ut for meg.

Ja, men det er mye vanskeligere å lage p piller for menn, noe som ikke er sosialdemokrater eller feminister sin feil.

Det kalles på folkespråket bol og finnes allerede, men sosialdemokratene og feministene vil jo ikke ha mannemanner ute i gatene så derfor, ulovlig ;)

Lenke til kommentar

Det kan man enkelt hindre, ved å gi kvinnene tilbake muligheten til å betale for sine egne liv, og ikke ha staten som en pengesekk.

Lenke til kommentar

Korleis kan det ha seg at sosialdemokratene, som i generell forstand har gjort det ganske bra her til lands greier å tape valg her i Noreg. Sjølv med ein god økonomi og eit samfunn som er relativt bra i forhold til andre?

Problemet ditt er at forutsetningen du setter er feil. Vi har byttet fra ett Sosialdemokratisk styre til ett annet Sosialdemokratisk styre som er en anelse mer høyrevridd. - Det var ikke Sosialdemokratiet folket kastet, det var et handlingslammet AP og Jens.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Problemet ditt er at forutsetningen du setter er feil. Vi har byttet fra ett Sosialdemokratisk styre til ett annet Sosialdemokratisk styre som er en anelse mer høyrevridd. - Det var ikke Sosialdemokratiet folket kastet, det var et handlingslammet AP og Jens.

Tanken min var i vertfall at eit sosialdemokrstisk styre, noko det er kun dei på venstre som kallar seg, sjølvsagt taper valg når dei ikkje bryr seg om befolkninga som skal forestille å være deira kjerneveljarar.

Lenke til kommentar

Saken er at når et parti har holdt på en stund så vil de tape før eller siden selv om de gjør det kjempebra. Folket går lei om de samme sitter med makta for lenge uansett hvem det er. Derfor vil det alltid rullere og det er bra for å få friskt blod inn i systemet.

Det har ingenting med at kvinner ikke jobber. Man skal være totalt frakoblet samfunnet om man ikke er klar over at mennesker uavhengig av kjønn jobber og tjener seg sine egne penger uten å ha noen stat som pengesekk.

Lenke til kommentar

Høres veldig rødt/sosialistisk/sosialdemokratisk/fascistisk ut for meg.

Jeg vil anbefale deg å løsrive autoritær/liberal fra aksen høyre/venstre, som på The Political Compass. Det gir langt ifra noe perfekt bilde, men det ville spare oss andre fra såpass tåpelige svart/hvitt meninger. Vær obs på at det kan være horisontutvidende - om redselen setter inn, vær modig og gi det i alle fall 5 minutter, før du brøler som en løve.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å løsrive autoritær/liberal fra aksen høyre/venstre, som på The Political Compass. Det gir langt ifra noe perfekt bilde, men det ville spare oss andre fra såpass tåpelige svart/hvitt meninger. Vær obs på at det kan være horisontutvidende - om redselen setter inn, vær modig og gi det i alle fall 5 minutter, før du brøler som en løve.

Nettop, det er autoritært, altså sosialistisk/sosialdemokratisk/fascistisk/rødt ;)

Det er du som kunne trengt 5 minutter til å tenke deg om, jeg er ikke for en stat, og dermed for full liberalisering, dermed blir alt av andre politiske meninger autoritært/fascistisk. :)

Endret av Thitorkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det å være normativ om korleis ein vil samfunnet skal være må være lov. Noko som kan bli løst ganske lett uten å ty til noko spesielt kraftige midler trur eg.

Lenke til kommentar

Det kalles på folkespråket bol og finnes allerede, men sosialdemokratene og feministene vil jo ikke ha mannemanner ute i gatene så derfor, ulovlig ;)

Stemmer overhodet ikke. Ikke sikkert og for store bivirkinger. Har ingenting med femininster og sosialdemokrater å gjøre.

Lenke til kommentar

Nettop, det er autoritært, altså sosialistisk/sosialdemokratisk/fascistisk/rødt ;)

Det er du som kunne trengt 5 minutter til å tenke deg om, jeg er ikke for en stat, og dermed for full liberalisering, dermed blir alt av andre politiske meninger autoritært/fascistisk. :)

Så fordi du er for full liberalisering så klarer du ikke å se forskjell på Norge i dag og en fascistisk stat? Vell, regner med det er lettere å se alt i svart-hvitt.

Endret av Andeith
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Men kva synes dykk eigentleg om det tråden handler om, nemlig det at sosialdemokratene ikkje har brydd seg om problemer arbeidermenn eller menn generelt står ovanfor på 50 år? Men er stort sett fokusert på det som rammer folk med andre kjenneteikn. Det er ein sjølvfølge at dei taper når dei ikkje tenker på sine kjernevelgere. Eg trur ikkje at dette handler om feminisme eller noko slikt, som mange har sikta til.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Men kva synes dykk eigentleg om det tråden handler om, nemlig det at sosialdemokratene ikkje har brydd seg om problemer arbeidermenn eller menn generelt står ovanfor på 50 år? Men er stort sett fokusert på det som rammer folk med andre kjenneteikn. Det er ein sjølvfølge at dei taper når dei ikkje tenker på sine kjernevelgere. Eg trur ikkje at dette handler om feminisme eller noko slikt, som mange har sikta til.

Det denne tråden handler om er at du har kommet med en rekke udokumenterte påstander. Du har allerede startet en rekke tråder om hvor fælt menn har det. Men du har forsatt til gode å dokumentere 90 prosent av dine påstander.

Dessuten har du jo tidligere påpekt at du driter i hvem som tapte valget, så forstår ikke helt hva du vil at diskusjonen skal handle om.

Endret av Andeith
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...