Gå til innhold

Sosialdemokratenes tap

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Korleis kan det ha seg at sosialdemokratene, som i generell forstand har gjort det ganske bra her til lands greier å tape valg her i Noreg. Sjølv med ein god økonomi og eit samfunn som er relativt bra i forhold til andre? Kven er det dei eigentleg mangler for å greie å vinne valg? Jo, det skal eg fortelle deg, og som mange sikkert kan skrive under på. Det er nemlig taper menn, arbeidere uten utdanning, det er menn uten kone og barn, det er frustrerte menn som føler at deres politikk direkte går i mot de. Slik som jeg er, en taper mann, kanskje med høg utdanning, men likevel en bevisst taper.

Kvifor prøver ikkje sosialdemokratene å finne problemene til denne gruppen? Det må gudane vite. Greitt nok, dei har gode støtteordningar, det er jo greitt. Men dei har fullstendig glømt det at det eksisterer problem utenom det som gjelder kvinner og minoritetar her til lands. Det er ting som går mot vanlige menn. Norske menn, kjernen til arbeiderrørsla som dei totalt ignorerar. Kvifor skal det være så vanskelig for menn her til lands å få seg ei kone, i ein slik grad at kanskje i underkant av 25% av norske menn i førti årsalderen er barnløse og sikkert minst halvparten av dei er det ufrivillig. Kva nasjon er vi da? Når det skal være greitt at enkelte menn gjennom serie-monogami skal få barn med fleire forskjellige kvinner? Det er jo ikkje berre dårlig for menn det heller, men for barna deira og. Dette rammer særlig arbeidarar. Kor er partiet for dei svake? Barna og mennene som blir lidande? Kor er sosialdemokratane? Nei, det skal eg fortelle deg. Dei sitter på ræva sammen med eliten og pønsker ut nye måtar å gjere livet lettare for dei gruppene som alt har det lett, slik er det. Og slik kjem det til å bli. Så kjem vi til skulen, som er totalt feminisert i ein slik grad at det er kvalmt. At gutter leikeslost, at gutter trenger disiplin, at dei ikkje er jentunger blir totalt oversett. Vi er skapt forskjellige, det kan vi sjå. Når skal skulen reflektere det igjen? Dette er berre ein liten del av det, og vi kan sjå alle dei sinte kommentarane i artikklane på dagbladet, aftenposten, vg ol.

Kvifor svika det norske arbeiderparti, arbeidaren? Kor er politikken som skal sjå på lidingane til den norske mann? Slik den ikkje har gjort på over 50 år. Kva skal detta eigentleg bety seie eg! Nok er nok, vi treng eit skikkelig arbeidarparti som tek vare på alle sine innbyggarar likt, menn, kvinner, minoritetar og heile pakka seie eg. Uten forskjellsbehandling. Uten å gi fordeler. Kor vart dei virkelige sosialdemokratane av? Spør eg. Eg har alltid vert det, men har aldri greidd å være tilhenger av dei på grunn av deira ellers rare politikk, men om dei igjen vart sosialdemokratar, så skulle dei fått min stemme glatt. På røde rappen.

Edit: Siden det er så mange som reagerte sånn på dette med seriemonogami og mannlig barnløshet. Så skal jeg si at det er ganske spekulativ vitenskap som hevder at de blir valgt ut og ikke får ha familie. Det er like mye som tyder på at det er geografien som gjør det, nemlig at det er så mange flere menn på landet enn kvinner (bønder blir reknet som arbeiderklasse). Samtidig med ulike personer som går på trygdeordningar (da ligger ikke forholdene til rette, og det er jo mindre attraktivt), økt homofili (flere homser enn lesper), dårlig fruktbarhet, selvvalgt og mye annet.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Godt sagt, jeg tror ikke vi er så heldige over å bo i Norge som vi ser for oss. Et eller annet blir gjort feil..

Garantert. Problemet er berre det at i mange sine auge har arbeidarane ingen problem, ingen norske menn har det. Fordi det aldri blir fokusert på. Og det har ikkje blitt det dei siste 50 åra.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Hva er forholdet mellom at kvinner velger de samme mennene å få barn med og politikk? Mener du at noe må gjøres politisk for at flere menn skal få barn?

Hvorfor får færre menn barn?

Tidligere er det lansert to teorier om hvorfor det er slik: Høyt utdannede menn får flere kull barn, mens lavt utdannede menn velges bort av kvinnene.

Den andre teorien er at menn selv velger bort å få barn.

Den nye studien peker på en tredje forklaring: Mange menn venter noen år med å få barn for å lykkes både hjemme og i yrkeslivet.

– Men for en del menn fører utsettelsen til at planen om å få barn aldri blir realisert. Livet går sin gang og blir som det blir, sier Jensen.

Det var først og fremst menn i øvre middelklasse som argumenterte om at tidspunktet ikke var riktig. Blant arbeiderklassen var mønsteret annerledes.

– Mange av de barnløse arbeideklassemennene som deltok i studien var enslige. De begrunnet barnløshet først og fremst med at de ikke hadde funnet en partner, sier Jensen.

http://www.adressa.no/familie-og-oppvekst/article7851389.ece

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Når det skal være greitt at enkelte menn gjennom serie-monogami skal få barn med fleire forskjellige kvinner?

Sorry gutt, men sånn er livet. Nytter ikke å sitte å syte over det på et forum noe som er ganske basic instinkt at hunkjønnet velger det beste tilgjengelige hankjønnet.

Nå kan det hende jeg er helt på jordet, men det jeg trekker ut av innlegget ditt er at du er en veldig sint og seksuelt frustrert mann som ikke har hatt mye kontakt med kvinner. Istedenfor å demonisere kvinner så kan du kanskje kjøpe deg en hårklipp, kjøpe noen pene klær og komme deg ut litt, kanskje du da vil få noe positiv oppmerksomhet fra dem. I denne verdenen handler det om å være best tilpasset for å lykkes, så jeg foreslår du lærer deg spillereglene for verden 2013 og prøver å bli det best mulig tilpassede individet som mulig slik at du kan nå dine mål og ønsker, enten det er å eie eget småfly eller smelle en dame på tjukka og få noen unger, eller som det jeg oppfatter det her; at det du _egentlig_ ønsker er å smelle mange damer på tjukka for å få spredd dine gener, siden du utrykkelig misliker de mennene som blir valgt - og det er helt greit, for det er ikke så unaturlig å tenke slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Eg skriver berre det eg føler, og eg driter egentlig om korleis dykk oppfatter meg. Enkelte sosialdarwinister vil meine at det er instinkt å smelle nokon på tjukka, eg vil ha meg ei kone. Det er alt. Faktum er det at det er totalt menneskeskapt fenomen, på grunn av barnehager og tilrettelegging for at folk skal kunne arbeide sjølv om dei har unger. Som da er med på dette. Samtidig med ulike stønader. Eg veit det at dette ikkje kan skje uten statlig innvirkning og er ikkje ønskelig.

Det er enkelt å ordne, ved å gi mannen plikt til å ta vare på barnet minst 50 prosen og i høgare grad hovedforsørger retten, samt å gi menn i høgare grad kontroll over eigen seksualitet. Da hadde denne trenden snudd brått, for dette er ikkje særlig naturlig, for andre enn tullete evolusjonistar, som har blitt lært opp til det.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Hvordan har du tenkt å gi menn større kontroll av sin egen seksualitet, hva mener du egentlig med dette?

Det er lite sammenheng i det du skriver, bare ett sinne mot kvinner og feminister som gjennomsyrer alt. Du fremstår som veldig bitter.

Endret av Andeith
  • Liker 3
Lenke til kommentar

At menn skal få p piller slik at dei slepper å bli lurt til å bli fedre.

Det er mye vanskeligere å lage p piller for menn enn for damer. Det er ikke rart at det tar lengre tid. Forskningen er nær, så det kommer forhåpentligvis på markedet snart. I mellomtiden så er det jo bare å bruke kondom.

Men hva er poenget ditt? Hva er det den forrige regjeringen har gjort som er så forferdelig i forhold til menns seksualitet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Eg driter i kva den forrige regjeringa gjer, og faktisk om eg så kunne, så skulle eg gitt livet mitt helt ærlig for at denne tendensen vi nå ser skulle snudd. Men eg ville aldri gitt livet mitt for Norge.

Lenke til kommentar

Eg driter i kva den forrige regjeringa gjer, og faktisk om eg så kunne, så skulle eg gitt livet mitt helt ærlig for at denne tendensen vi nå ser skulle snudd. Men eg ville aldri gitt livet mitt for Norge.

Du driter i det? Det var derfor du laget ett tråd for å diskutere det? Makes sense..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Du driter i det? Det var derfor du laget ett tråd for å diskutere det? Makes sense..

Sosialdemokratane skal være ein ideologi som sider med dei svake og dei som trenger det. Det var tanken med tråden.

Lenke til kommentar

Sosialdemokratane skal være ein ideologi som sider med dei svake og dei som trenger det. Det var tanken med tråden.

Ja, å du argumenterte med den gamle regjeringen, som du sier du driter i.

Hva er sammenhengen mellom politikk og at damer velger samme partner? Du skrev:

"Når det skal være greitt at enkelte menn gjennom serie-monogami skal få barn med fleire forskjellige kvinner? Det er jo ikkje berre dårlig for menn det heller, men for barna deira og. Dette rammer særlig arbeidarar. Kor er partiet for dei svake? Barna og mennene som blir lidande? Kor er sosialdemokratane?"

Hva er det du mener at sosialdemokratene skal gjøre? Nekte kvinner å få barn med mer enn 2 partnere?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Eg har alt skreve kva eg meinar dei bør gjere.

Det kan hende eg overdriver, men uansett. Slike ting som dette gjer at eg virkelig begynner å lure på folk. Vår forfedre hadde skjemst over oss.

Lenke til kommentar

Dette er alt du har skrevet:

Det er enkelt å ordne, ved å gi mannen plikt til å ta vare på barnet minst 50 prosen og i høgare grad hovedforsørger retten, samt å gi menn i høgare grad kontroll over eigen seksualitet.

Gi mannen 50% av forsørgerretten. Greit nok, helt enig. Men hva mener du med å "gi menn høyere kontroll over egen seksualitet"? Det skjønner jeg ikke.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg har alt skreve kva eg meinar dei bør gjere.

Det kan hende eg overdriver, men uansett. Slike ting som dette gjer at eg virkelig begynner å lure på folk. Vår forfedre hadde skjemst over oss.

Nei, det har du ikke. Hvordan skal regjeringen i Norge gå inn å påvirke eller tvinge kvinner til å få barn med flere menn?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Kvinner har retten over ungen i magen, som også er mannen sin. Man må med andre ord hindre at ein mann kan befrukte ei kvinne ved at han får p piller. Slik at ingen kan bli lurt. Rett og slett fordi kondom blir så frekt å måtte bruke. Kvinnen har makt over begge sin seksualitet i dag.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Nei, det har du ikke. Hvordan skal regjeringen i Norge gå inn å påvirke eller tvinge kvinner til å få barn med flere menn?

Eg vil ikkje at kvinner skal få barn med fleir menn. Eg vil at ein mann skal få barn med ei kvinne. Slik at alle kjem best ut. Kvinnene får barn, mannen og ungane får gode oppvekstforhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...