Kontorpult (Øystein) Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Vi har en Citroen C5 2002 modell, den har gått snart 400000km og gikk rett gjennom EU-Kontrollen for noen dager siden uten noen merknader. Vi har hatt bilen i 9 år og har skiftet gasskulene og vedlikeholdt fjøringene en gang, og de er like komfirtable nå som når vi kjøpte den. Dette er ihvertfall ingen rånerbil eller en bil til å herje med, da slites fjøringene fortere. Og for å bemerke en annen ting; Hverken Girkassa (Manuell) eller motoren er byttet. Bilen går helt greit, men ikke noe olja-lyn. 109HK Diesel, Manuell, evighetsmaskinen som sitter i gamle C5'er.Vi har kjøpt oss en ny C5, 2012 modell, og er storfornøyd, den 3. C5'en vi hatt. Av de C5'ene vi har hatt har vi aldri vært misfornøyd. En ting som kan være viktig er å følge servicer som er satt opp og underveis vedlikeholde bilen ettersom ting blir slitt. Hører man en ulyd så sjekker man den fort opp og ikke venter i "evigheter". Som flere andre har sagt; Citroen er ikke nå som de var på 1990 tallet. De har gjort store forandringer som har gjort bilen mye bedre, og bedre kvalitet. C5 er et veldig billig alternativ i bruktmarkedet fordi Citroen generelt ikke er en veldig populær bil og derfor ikke en dyr en. Et tips når det gjelder C5: Kjøp en C5 som ikke har gått jorda-rundt 5 ganger, vanligvis så kommer alle problemene rundt 150000km. Så se langt bort ifra C5er som har gått 150000km ++ ! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 400' km er bra, sånt liker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå