SteinarN Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Jeg har flere maskiner med xp installert. På alle sammen har jeg oppdaget at en av svhost prosessene bruker nøyaktig 50% prosessor i ca 30 min per døgn. På den bærbare jeg skriver på nå skjer dette hver hver kveld etter som jeg kan legge merke til. Denne maskinen står alltid på. På de andre, to stasjonære maskiner, er det litt mer uregelmessig når det skjer. De slår jeg som regel av hver dag. Det kan skje like etter at jeg har slått de på igjen. Dette er svært irriterende. Maskinene blir selvsagt svært trege av dette mens det står på. På en av de stasjonære maskinene var det følgende oppgaver som kjørte under den aktuelle svhost prosessen når jeg sjekket med en kommando i cmd: AudioSrv,Browser,CryptSvc,Dhcp,dmserver,ERSvc,EventSystem,FastUserSwitchingCompatibility,helpsvc,HidServ,Iprip,lanmanserver,lanmanworkstation,Netman,Nla,RasMan,Schedule,seclogon,SENS,SharedAccess,ShellHWDetection,srservice,TapiSrv,Themes,TrkWks,W32Time,winmgmt,wscsvc,wuauserv,WZCSVC, Noen som har erfart det samme eller kan ha peiling på hva det er som foregår ca en gang i døgnet på en xp maskin som bruker nøyaktig 50% prosessor? Har hatt maskinene lenge, men aldri lagt merke til det før for noen mnd siden,. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 "Microsoft har enda ikke klart å rette en feil i SVCHost som medfører at CPU-en konstant jobber på maks" http://www.itavisen.no/nyheter/dette-xp-problemet-m%C3%A5-de-bare-l%C3%B8se-133416 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) Den egentlige synderen er nok Windows update som kjører i en svchost wrapper som det også står i IT-avisen. Man finner mer om dette hos Infoworld. Du kan også prøve å slå av Windows Update (automatisk oppdatering) og se om problemet fcorsvinner. Endret 18. desember 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 18. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2013 Ok, da har jeg kanskje en anelse om hva det kan være. Det er mest plagsomt på en maskin jeg bruker på kontoret, diverse kontorprogrammer og nettleser. Da skal jeg prøve å slå av automatsik oppdatering og restarte neste gang problemet oppstår og se om det hjelper. Setter tråden til løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå