H_Bozz Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Hade bare tenkt å dele litt erfarenhet. Jeg skaffet meg en 450mbit 5ghz WLAN router + 2stk adaptere. Den ene puttet jeg i en svakere maskin med snurredisker og fungerte super (80+mbit transfer speed til usb 2.0 nettverksdisk), den andre puttet jeg i en bedre maskin med SSD disk men fikk da veldig dålige resultat. Testet foerst å bytte adaptere, men problemen var fortsatt den samme. Jeg fant ut at det er HDMI kabelen som skaper interference med nettverket. Desverre så er nettverkskortet plassert rett ved siden av grafikkortet å dette får jeg ikke gjort noe med siden grafikkortet blokkerer de andre pci plassene på hovedkortet. Som PCen er plassert nå (dålig) så får jeg 4mbit med min gamle HDMI kabel. Hvis jeg trekker ut kabelen så blir det 32mbit. Nå har jeg skaffet meg en ny HDMI kabel som ska vaere tripple skjermet, å då blir farta rund 15mbit. Nettverket forstyrrer også musa mi sånn at jeg må bruke en USB hub med reciever i naerheten av musa for å kunne stole på signalet. Skriver mest dette fordi det kan vaere flere som har samme problemer som meg men ikke har mulighet å teste seg frem på samme måte. Loesinga for meg blir å kutte ned mengden trådloese nettverk i hjemmet, det blir å gå tilbake til Cat kablen så snart jeg kan flytte pc'en min til en bedre plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå