Pc Lynet Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 (endret) Tror det heller har noe med at 70D er enda ett relativt kjedelig kamera fra Canon. Det har jo vært mange flere spennende kameraer ute i det siste. Så du tror at folk kjeder seg med Canon-kameraer og bare finner på fokusfeilen siden de kjeder seg ? Det ser ut som det er det midterste fokuspunktet som mange har problemer med, både i optisk søker og liveview. resten av fokuspunktene fungerer. Det jeg mener er at 70D ikke var en stor forandringen fra 60D eller 7D. Ett rimelig kjedelig kamera derfor ikke så mye å diskutere. Canon lager jo bra kameraer uten noe særlig feil. Flertallet av folk på forumet her som diskuterer aktivt vil jeg tro er fotoentusiaster. Fuji, Sony og M43 har fått en større popularitet og er mer nyskapende og spennede å diskutere. Canon er rett og slett gammelt og kjedelig. Jeg har selv 6D, 60D, G6, J1 og EOS-M. Endret 3. august 2014 av Pc Lynet Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Tror det heller har noe med at 70D er enda ett relativt kjedelig kamera fra Canon. Det har jo vært mange flere spennende kameraer ute i det siste. Så du tror at folk kjeder seg med Canon-kameraer og bare finner på fokusfeilen siden de kjeder seg ? Det ser ut som det er det midterste fokuspunktet som mange har problemer med, både i optisk søker og liveview. resten av fokuspunktene fungerer. Det jeg mener er at 70D ikke var en stor forandringen fra 60D eller 7D. Ett rimelig kjedelig kamera derfor ikke så mye å diskutere. Canon lager jo bra kameraer uten noe særlig feil. Flertallet av folk på forumet her som diskuterer aktivt vil jeg tro er fotoentusiaster. Fuji, Sony og M43 har fått en større popularitet og er mer nyskapende og spennede å diskutere. Canon er rett og slett gammelt og kjedelig. Jeg har selv 6D, 60D, G6, J1 og EOS-M. Kan til dels være enig, jeg har jo selv byttet system totalt til MFT , men svaner akkurat dette med følgefokus og endel betjeningsvaner som ligger i fingrene etter 20 år med Canon . At det kan være kjedelig er så, men bildekvalitet og brukeregebskaper er likevel gode. Og en ting jeg har lært meg er at bildekvaliteten mellom både systemene og modellene er så pass liten i dag at andre ting står fokus. Man kan bare se hva diskusjoner dreier seg om i dag, teori, teori ,teori. Jeg kan ikke huske at man diskuterte , DxO målinger av en liten del av kameraet , ekvivalentdiskusjoner og andre usynlige forskjeller da jeg skiftet fra 10D til 30D da den kom. Men etter det har slike diskusjoner florert. Særlig de siste årene. Jeg har vel selv gått i den "fellen" å trodd at bildekvaliteten ville nå nye høyder bare jeg skiftet til,nyeste modell. Jeg har hatt både 50D , 7D og 5D MkIII etter 10D'en og 30D'en, og selvfølgelig har det vært fremskritt. Men de har vært små og kan nok ikke rettferdiggjøre prisdifferansene. Likevel har det vært andre ting enn bildekvalitet som har trigget, autofokus, innstillinger, brukervennlighet og størrelse. Jeg ser derfor etter andre egenskaper enn kun bildekvaliteten fordi bildekvaliteten er så lik på det meste i dag. Man skal lete lenge etter å finne et kamera i dag med dårlig bildekvalitet. Jeg tror dette også er grunnen til at mange ser etter andre kamerasystem enn speilrefleksen også, fordi bildekvaliteten har blitt så god. Så får man la diskusjonen løpe på forskjeller som ikke vi kan finne selv, men må bruke DxO o.l eller diskutere matematikk. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå