Gå til innhold

Hjelp til utstyrshandling for livsstilsendring

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at prisen i seg selv er uvesentlig, til en viss grad.

MEN! At den i hylla er tre ganger dyrere enn hos XXL gjorde at jeg valgte å levere de tilbake og heller bruke de pengene på andre ting i den butikken som prisene ligner litt mer på prisene rundt omkring. Åsså bestiller jeg heller samme sko fra XXL. Men før jeg bestiller de så skal jeg innom et par butikker i romjula for å sjekke om det finnes noen med den Nimbus-skoen på lager for å få prøvd den på fot også.

Og jo, det er om skoen passer på foten som er best, men i min størrelse så betyr dempingen mye også, jeg kjenner stor forskjell på gode og dårlige sko på jobben, så jeg vil tro at det betyr en stor forskjell på treningsskok også. Var mere mtp dempingen jeg tenkte på om den ene var mye bedre enn den andre eller om de var "like gode, bare med forskjellig type demping" som hun dama i butikken sa.

Nå ble jeg nesten provosert av at du blir så provosert. Det er helt normalt at løpesko er betydelig billigere på vinteren pga nye modeller neste år. Selv kjøpte jeg for eksempel nettopp et par til 449 som koster over 1000-lappen til vanlig. Det stemmer at det er veldig forskjell på sko med slike priser, men du må som sagt tenke på at det er nedsatt, og det er fortsatt helt samme sko. Dog, butikkene pleier ikke å oppgi det som tilbudspris av en eller annen grunn... (Sjekk forresten på nettsiden til butikkene før du handler for å være sikker på at du får den laveste prisen, selv forsøkte kassadama å svindle meg for 250 ekstra)

Men; jeg vil anbefale deg http://www.runnersworld.com/shoeadvisor Det er en tjeneste hvor du plotter inn forskjellig info også får du listet opp sko som passer deg og din bruk.

Endret av Spitfire396
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg skal på nyåret starte et nytt og bedre liv!

Hørt det før? Vel, jo.. Men this is for real! Jeg har søkt meg inn på og kommet inn på et livsstilsendringsopphold som varer i ca 3mnd, og før jeg reiser dit så ønsker jeg å gjøre en del innkjøp av utstyr for å være klar for dette sånn utstyrsmessig vertfall.

Så da er det noen spørsmål jeg har av forskjellig karakter, og bær over med meg siden det helt sikkert dukker opp flere spørsmål under veis. Så jeg håper denne tråden kan både hjelpe meg med å få kjøpt inn riktig klær/utstyr og å kanskje motivere meg enda litt ekstra.

Så til spørsmålene(skal prøve å oppdatere første post med spørsmål, slik at en slipper å lese hele tråden for å få med seg spørsmålene som dukker opp etter hvert):

* Pulsklokke! - Jeg bruker pr i dag telefonen med endomondo-app, men dette gjør at telefonen må være med på turer i all slags vær og temperaturer, noe jeg skulle ønske jeg slapp(Det er en S4).

Det jeg ønsker meg i en slik pulsklokke med gps er endomondo som hovedpunkt faktisk. Det at når jeg kommer inn fra økten så kan jeg bare enten plugge klokka til pc'n eller via trådløse forbindelser legge inn økten på endomondo sine sider hvor ruten jeg har vært på kommer opp, akkurat slik den gjør i dag via telefonen.

* Treningstøy for vinter - Jeg har en del joggebukser(er det ikke det vi tjukkaser bruker mest, da? hehe), men de egner seg dårlig til trening utendørs under kalde temperaturer. Hva slags treningstøy bør jeg kjøpe for sykling, jogging og skigåing? Her håper jeg at det finnes rimelige alternativer, da jeg regner med å måtte kjøpe flere sett i løpet av året, siden målet er å gå ned en del klesstørrelser. Så allroundprodukter jeg kan bruke i flere typer trening er veldig velkomment. Ta gjerne med alt fra innertøy til yttertøy.

* Sko - Her regner jeg med at vanlige joggesko duger? Har ett par med gore tex og noen par vanlige asics-sko, så i starten håper jeg at disse duger. Dog trenger jeg noen innesko til halltrening, noen tips?

* Sykkelshorts - Jeg driver å googler litt sykkelshortser/bukser for tiden, og har funnet denne siden. Er den shortsen jeg linker til noe som ser brukbar ut, eller bør jeg ha en annen modell? Og skal disse brukes uten noe under, eller kan man ha på boxer under(mener å ha hørt man skal være uten..)?

* Svømmeutstyr - Regner også med det blir en del svømming, siden dette så vidt jeg har forstått ikke skal være så hardt for kroppen. Før har jeg jo bare badet i shortsen jeg har brukt på finværsdagene om sommeren liksom, men om man skal svømme 1000m om dagen så bør en kanskje ha noe annet? Dette er kanskje et teit spørsmål, da det finnes ting som heter badeshorts, men jeg tenkte nå likevel å ta det med for å høre om det fantes noen superduper-tips der ute. Briller bør man kanskje ha.. eller..?

Så håper jeg bare at jula ikke tar livet av meg og at motivasjonen er på topp også når nytt år kommer, for da gjelder det!

Wish me Luck, I'm gonna need it! :D

Hei. Jeg tillater meg å bumpe litt på denne tråden da jeg lurer på det samme som trådstarter på dette punktet:

* Pulsklokke! - Jeg bruker pr i dag telefonen med endomondo-app, men dette gjør at telefonen må være med på turer i all slags vær og temperaturer, noe jeg skulle ønske jeg slapp(Det er en S4).

Det jeg ønsker meg i en slik pulsklokke med gps er endomondo som hovedpunkt faktisk. Det at når jeg kommer inn fra økten så kan jeg bare enten plugge klokka til pc'n eller via trådløse forbindelser legge inn økten på endomondo sine sider hvor ruten jeg har vært på kommer opp, akkurat slik den gjør i dag via telefonen.

Er det noen som har en finurlig løsning på dette?

mvh

Frode

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal på nyåret starte et nytt og bedre liv!

Hørt det før? Vel, jo.. Men this is for real! Jeg har søkt meg inn på og kommet inn på et livsstilsendringsopphold som varer i ca 3mnd, og før jeg reiser dit så ønsker jeg å gjøre en del innkjøp av utstyr for å være klar for dette sånn utstyrsmessig vertfall.

Så da er det noen spørsmål jeg har av forskjellig karakter, og bær over med meg siden det helt sikkert dukker opp flere spørsmål under veis. Så jeg håper denne tråden kan både hjelpe meg med å få kjøpt inn riktig klær/utstyr og å kanskje motivere meg enda litt ekstra.

Så til spørsmålene(skal prøve å oppdatere første post med spørsmål, slik at en slipper å lese hele tråden for å få med seg spørsmålene som dukker opp etter hvert):

* Treningstøy for vinter - Jeg har en del joggebukser(er det ikke det vi tjukkaser bruker mest, da? hehe), men de egner seg dårlig til trening utendørs under kalde temperaturer. Hva slags treningstøy bør jeg kjøpe for sykling, jogging og skigåing? Her håper jeg at det finnes rimelige alternativer, da jeg regner med å måtte kjøpe flere sett i løpet av året, siden målet er å gå ned en del klesstørrelser. Så allroundprodukter jeg kan bruke i flere typer trening er veldig velkomment. Ta gjerne med alt fra innertøy til yttertøy.

* Sko - Her regner jeg med at vanlige joggesko duger? Har ett par med gore tex og noen par vanlige asics-sko, så i starten håper jeg at disse duger. Dog trenger jeg noen innesko til halltrening, noen tips?

* Sykkelshorts - Jeg driver å googler litt sykkelshortser/bukser for tiden, og har funnet denne siden. Er den shortsen jeg linker til noe som ser brukbar ut, eller bør jeg ha en annen modell? Og skal disse brukes uten noe under, eller kan man ha på boxer under(mener å ha hørt man skal være uten..)?

* Svømmeutstyr - Regner også med det blir en del svømming, siden dette så vidt jeg har forstått ikke skal være så hardt for kroppen. Før har jeg jo bare badet i shortsen jeg har brukt på finværsdagene om sommeren liksom, men om man skal svømme 1000m om dagen så bør en kanskje ha noe annet? Dette er kanskje et teit spørsmål, da det finnes ting som heter badeshorts, men jeg tenkte nå likevel å ta det med for å høre om det fantes noen superduper-tips der ute. Briller bør man kanskje ha.. eller..?

Så håper jeg bare at jula ikke tar livet av meg og at motivasjonen er på topp også når nytt år kommer, for da gjelder det!

Wish me Luck, I'm gonna need it! :D

Hei. Jeg tillater meg å bumpe litt på denne tråden da jeg lurer på det samme som trådstarter på dette punktet:

Er det noen som har en finurlig løsning på dette?

mvh

Frode

Jeg bruker en som er GPS på og funker meget bra! http://m.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article874228.ece

Tror det er en av de rimeligste modellene med GPS på, og den funker fjell! Veldig fornøyd med den og tror du får kjøpt den mange steder.

Lenke til kommentar

Hei igjen folkens!

Dette med hvilken pulsklokke som støtter endomondo er ganske enkelt, de aller fleste gjør det!
Jeg endte opp med en Garmin 310XT HRM, så det ble med pulsbelte også gitt. Noe jeg NÅ ikke angrer på, for det er fiffig å følge med på pulsen under veis i øktene altså, det gjør så en kan sikre seg effektivitet i øktene!

Så Garmin sine støtter vertfall å overføre dataene sine til endomondo. :)

Sånn ellers så må jeg si at dette med tøy, utstyr osv kan virke veldig skummelt før en har tatt skrittet inn i en sportsbutikk og møtt på en kundeveileder/selger som vet hva h*n driver med.
For nå har jeg masse tekniske plagg, ullundertøy til dagsturer og diverse skall-yttertøy til økter ute i det fri.
I tillegg har jeg nå altså kjøpt meg pulsklokke med gps, hatt sykkelen på vårklargjøring og er helt klar for vår altså!! :)

Når det kommer til dette opplegget jeg er på for tiden så må jeg si at dette er virkelig flotte greier for de som trenger det!
Det er jo litt trist at man drar forfallet av kroppen sin så langt som det de fleste av oss her har gjort, men jaggu er det snudd på hodet nå, og jeg håper og for min egen del så tror jeg faktisk også at dette er en varig endring! Jeg er allerede kommet i ganske så god form i forhold til hvor jeg var før jeg startet her, senest i dag så gikk jeg opp 1078 trappetrinn til toppen av Vikersundbakken, og DET er en deilig følelse å kunne gjøre slike ting på impuls uten å føle seg helt pumpa etterpå!
Klart jeg ble sliten opp der, men det gikk mye lettere enn fryktet vertfall. :)
Ellers så er jeg akkurat nå kommet halvveis i oppholdet, og gleder meg til fortsettelsen.

Så jeg gir meg selv en klapp på skulderen i dag, dette går jaggu meg bedre enn jeg turte å forvente! :)

Lenke til kommentar

Hei igjen folkens!

Dette med hvilken pulsklokke som støtter endomondo er ganske enkelt, de aller fleste gjør det!

Jeg endte opp med en Garmin 310XT HRM, så det ble med pulsbelte også gitt. Noe jeg NÅ ikke angrer på, for det er fiffig å følge med på pulsen under veis i øktene altså, det gjør så en kan sikre seg effektivitet i øktene!

Så Garmin sine støtter vertfall å overføre dataene sine til endomondo. :)

Sånn ellers så må jeg si at dette med tøy, utstyr osv kan virke veldig skummelt før en har tatt skrittet inn i en sportsbutikk og møtt på en kundeveileder/selger som vet hva h*n driver med.

For nå har jeg masse tekniske plagg, ullundertøy til dagsturer og diverse skall-yttertøy til økter ute i det fri.

I tillegg har jeg nå altså kjøpt meg pulsklokke med gps, hatt sykkelen på vårklargjøring og er helt klar for vår altså!! :)

Når det kommer til dette opplegget jeg er på for tiden så må jeg si at dette er virkelig flotte greier for de som trenger det!

Det er jo litt trist at man drar forfallet av kroppen sin så langt som det de fleste av oss her har gjort, men jaggu er det snudd på hodet nå, og jeg håper og for min egen del så tror jeg faktisk også at dette er en varig endring! Jeg er allerede kommet i ganske så god form i forhold til hvor jeg var før jeg startet her, senest i dag så gikk jeg opp 1078 trappetrinn til toppen av Vikersundbakken, og DET er en deilig følelse å kunne gjøre slike ting på impuls uten å føle seg helt pumpa etterpå!

Klart jeg ble sliten opp der, men det gikk mye lettere enn fryktet vertfall. :)

Ellers så er jeg akkurat nå kommet halvveis i oppholdet, og gleder meg til fortsettelsen.

Så jeg gir meg selv en klapp på skulderen i dag, dette går jaggu meg bedre enn jeg turte å forvente! :)

Takk for tilbakemelding!

Gir deg et klapp på skulderen jeg også - så nå har du to klapp :)

Lenke til kommentar

Finnes det forresten noe annet sted enn finn.no for å selge sportsutstyr?
Jeg fikk feil anbefaling av sko i en butikk og endte med å kjøpe feil type sko, så jeg sitter med et par ubrukte Asics Gel Nimbus 15 i størrelse 47 i 4E-utførelse(ekstra bred utgave, selges ikke over disk så vidt meg bekjent i Norge).

Lenke til kommentar

Finnes det forresten noe annet sted enn finn.no for å selge sportsutstyr?

Jeg fikk feil anbefaling av sko i en butikk og endte med å kjøpe feil type sko, så jeg sitter med et par ubrukte Asics Gel Nimbus 15 i størrelse 47 i 4E-utførelse(ekstra bred utgave, selges ikke over disk så vidt meg bekjent i Norge).

Du kan forsøke forumet på kondis.no

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hallo folkens!
Jeg skal ikke plage dere så mye, men jeg tenkte bare å oppdatere så vidt med hvordan dette oppholdet på Nimi gikk.

I løpet av de 10 ukene jeg var der så gikk jeg ned ikke mindre enn 35kg.

Dette var ikke noe rakettforskning på noe vis, det var blod, svette og tårer som gjaldt.

Nå har jeg vært hjemme i snart to uker, og på de to ukene har jeg fortsatt å gå ned, så totalt siden 22. januar har jeg nå gått ned 40kg.

Dette var aldri målet mitt i så måte, for meg er dette bare starten på resten av livet som det så fjollete blir sagt i så mange sammenhenger. Men denne gangen håper jeg faktisk at det er sånn det er, og det føles virkelig sånn. Jeg har forelsket meg helt i sykling og å gå turer, og det er jo de to treningsformene som en virkelig har mulighet til å gjøre hvor som helst, når som helst. Så dette lover jo bra!
Hva kosthold gjelder så var jeg visst i god rute allerede før oppholdet, så kostholdet mitt, med noen små justeringer mtp tidspunkt gjennom dagen bare, er det samme nå som før dette oppholdet, og det letter jo min jobb på den måten at kostholdet ikke er noe jeg må jobbe så jævla hardt med for å få det riktig.

Vel, det var bare en liten oppdatering sånn off-topic. Ha en fin og aktiv vår og sommer, allihopa! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...