Gå til innhold

FET fpsdrop i cs ved nytt kort

JKJK

Anbefalte innlegg

jeg hater cs, men noen ganger hender det jeg tar et "slag" med noen venner, just for fun.

På mitt gamle Gainward GF3ti200 kort lå jeg stabilt på 99fps i 1600x1200 (unten no antialising og sånt...)

Etter å ha installert et Sapphire radeon 9600 pro FBE @ 506/330, ligger fps'n å hopper på 20-40....

noen som har en anelse hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eh... nei!

hvis du ser på posten så står det at jeg hadde 99 fps før...

og fps_max står på 100.

..så det er noe annet!

men har for meg at det var noe ati fix til cs ute å gikk en gang, kan det ha noe for seg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

når du kjøpte nytt skjermkort, er du da helt sikker på at du rensket maskinen for nvidia drivere ?

hva med å skaffe catalyst 3.7 hvis du ikke har gjort det.

sjekk om vsync,fsaa står på.

hvis ingenting av det som står over gjelder for deg, søk etter ati fix for cs.

Lenke til kommentar

Eg har faktisk de samma probleme me de samma korte. Eg har installert catalyst 3.7 og alt så kan gjørast (uten å cloca, men de e ikkje lenge før :D) e blitt gjort....

Men alika vell så ligge FBS stabilt mellom 20 og 30 på testar og spill. Men eg tror de e noe tull for eg får normal score i testar og alle spill ser fine ut :p Men de e skremmande ireterandes...........

-Nikr0

Lenke til kommentar
skriv dette i consollen" fps_max 100 " tror det er det som er feilen

Det var vel dagens beste.

1. IKKE åpne kjeften din hvis du ikke kan en dritt om problemet.

2. Skru av pcen, gå utafor døra, lek med en ball. Du passer bedre der.

---

Du kan ha problemer med drivere, evnt at windowsinstallen din er i sørpe.

Å bytte et skjermkort krever nødvendigvis ikke reinstall av windows.

Og, ja, Radeon 9600 Pro klarer å kjøre cs på max oppløsning, med 6xFsAA og 8xAIA.

Lenke til kommentar

må si meg enig med iv3rs...

har jo bytta skjermkort flere ganger før uten å reinstallere, og dette har fungert fint.

er kun i CS jeg har hatt dette problemet hittil, men så har jeg ikke rukket å teste noen andre OPENGL spill heller, så jeg får se senere i dag!

*edit* : var ikke noe forskjell når jeg bytta fra Open GL til Direct 3D under CS.....

Lenke til kommentar

99 fps med ti 200 kort..mm

hvis du høyreklikker på skriveboret ditt slik at egenskaper og innstillinger kommer fram.trykk på anvansert og open-gl.der finner du innstillinger på

kvalitet/ytelse kvalitet.er bare og sette alt på ytelse(ingen aa eller af)

kjører du med stor cpu..!

tviler iallefall du får 99 fps i 1200x1600 med et gf-ti 200.så bra er ikke et gf-3 kort... :wink:

Lenke til kommentar

Det kunne jo være at dette var problemet da iv3rs, trenger ikke ta sånn på vei. Kunne være han hadde formatert da CS sin config stiller det FPS'en står på tilbake (men det er bare 72, still.....)

Skal være enig med at det ikke var det beste svaret jeg har sett, men du trenger ikke bli så sinna :lol:

Men selv så har jeg Radeon 9500 Pro, og jeg har selv hatt problemer med dette kortet og drivere. Før kunne jeg ikke spille CS eller War3:TfT med Catalyst 3.6, men da jeg skifta til 3.5 funket alt som det skulle. Du kunne muligens prøvd det.

Ellers så funker GeForce 3, med full oppløsning osv, i CS helt fint, sett det med egne øyne :D

Lenke til kommentar

ok, for alle tvilere: intet problem med stabilt 99fps i cs med Gainward Geforce 3 ti 200 i 1600x1200 uten FSAA og AIA! seriøst. (markert punktum!)

prøvde å installere ati fixen, noe som resulterte i at hele csn quitta når jeg trykka på create.

...så enkelt og greit, jeg sletta cs! :D

når t.o.m doom3 alphaen går brukbart på dette kortet, men CS'en plutselig begynner å krangle, gidder jeg rett og slett ikke å bruke tid på et 4-5 år gammelt spill! :D

Men er fortsatt intr. i tips! skal prøve å installere cs på nytt om ikke så alt for lenge, etter at jeg har fått lekt meg litt med noen skikkelige spill! :)

Lenke til kommentar

jeg og har hatt dette problemet lenge, har prøvd det meste, formatert mange ganger, testet alle driverene og mye rart.. men sitter forsatt igjen med gode gamle fps drop.. det ble bedre når jeg fikk meg 800FSB da men startet å falle etter jeg installerte lydkort driverene (game theater xp) er ikke sikker hva som er feil.. enda.. tenkte eg skulle teste med det innebygde i lydkortet i hk og se om det ble bedre 8)

Lenke til kommentar
99 fps med ti 200 kort..mm

hvis du høyreklikker på skriveboret ditt slik at egenskaper og innstillinger kommer fram.trykk på anvansert og open-gl.der finner du innstillinger på

kvalitet/ytelse kvalitet.er bare og sette alt på ytelse(ingen aa eller af)

kjører du med stor cpu..!

tviler iallefall du får 99 fps i 1200x1600 med et gf-ti 200.så bra er ikke et gf-3 kort... :wink:

[offtopic]

Jeg fikk 99fps stabilt med GF2 PRO-kort, så ikke gidd å uttal deg før du selv har prøvd? Det er lite vits...

[/offtopic]

Det er ett kjent problem at ATi-kort får FPS-drops i CS. Du kan prøve å legge inn OmegaCorners 3.7-drivere - de fikser det meste.

OmegaCorner

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...