Magnus L Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 (endret) Hei, godtfolk! Først: Dette virker gjerne som en tullete sammenligning, men slik er situasjonen: Jeg har begge kortene, og lurer på hvilket jeg skal sette inn i "hovedgamerpcen" min. CPUen jeg skal bruke er Phenom II X6 1055T, så den passer på begge korta. GPU er GTX295, (gammelt men godt) Har 6gb ddr2 (800mhz) til Gb-kortet, men ingen ddr3-brikker enda. Har en annonse ute på bruktmarkedet med ddr3 ø.k., så regner med jeg får tak i. Link Asus Link GB Spørsmålet er om jeg vil ha noen særlig fordel av å gå fra Gb-kortet til Asus-kortet? Slik som jeg ser det har Asus kortet visse fordeler og ulemper: Fordeler: Ddr3-støtte, mer minne med høyere frekvens Nyere, støtter FX USB3 (ikke så viktig for meg, egentlig) Ulemper: "Billigere" og simplere kort funksjonsmessig Dårligere bakpanel Må få tak i ddr3-brikker Arbeid med å bytte kort (det er gb-kortet som står i maskinen nå) Lurer også på om jeg vil få bedre oc på Asus-kortet, da det er nyere, og muligens har flere power phases(?) uten at jeg har så store kunnskaper om det? På forhånd takk for svar og unnskyld for rotete fremstilling av problemstilling Løst, kjøpte inn 12gb ddr3 og er nå happy med byttet til ASUS-kortet. Endret 5. februar 2014 av Magnus L Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå