JR94 Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 (endret) Er det noen som vet om det er noen forskjell på trial versjonene av antivirusprogrammene og de man kjøper? Og da er det spesielt Eset smart security jeg lurer på. Eller går det greit å bruke den ofisielle trialversonen av det hele tiden (altså ingen piratkopi)? Har brukt Eset smart security trial ganske lenge nå og gjennoppretter windows hver måned med en systemavbilding så jeg kan installere Eset på nytt. Litt usikker på hvor smart det er å gjøre det om man tenker på sikkerhet. Vet andre programmer har en mye dårligere demoversjon enn den man kjøper, men finner ikke noe info om det på Eset sine hjemmesider. Endret 17. desember 2013 av JR94 Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Av erfaring er det ofte ekstra beskyttelser eller moduler i form av anti spam, brannmur innbygd i AV-programmet og lignende. I all hovedsak er det samme søkemotor som brukes når den kjører igjennom sanntids og ved behov søk. Noen betalte versjoner kan være kjappere med å oppdatere fra produsenten, men dette er ikke alltid tilfellet. Selv synes jeg det hørtes tungvint å kjøre en gjenoppretting av datamaskinen hver måned. Men for all del, funker det for deg så kjør på. :-) Husk at sunn nettvett er mye bedre enn hvilket som helst antivirus og brannmur du kjører. Litt lesestoff: http://www.combofix.org/is-free-antivirus-software-as-good-as-the-paid-variety.php Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Hva med Microsoft Internet Security? Jeg bruker kun det. 1 Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Microsoft Internet Security som i #1 eller #2? #1 er en trojaner. #2 er et helt ok antivirus til normalt bruk. Vil anbefale noe annet ettersom det virker som Microsoft har gitt opp og det finnes bedre alternativer. Kan lese litt mer her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå