olbe Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Hei! Håper at jeg har funnet det rette forum og at noen kanskje kan hjelpe til med mitt problem. Etter to dager med prøving og feiling fikk jeg endelig til å koble sammen min laptop(Windows 7 Pro SP1 (64bit) og en Windows XP desktop (32bit) SP3. Mens jeg holdt på med dette var jeg logget inn på laptoppen på en såkalt begrenset windows konto, men når jeg så logger av denne og inn på en konto med administrator rettigheter, så kan jeg ikke koble til XP maskinen. Det går greit å koble den motsatte vei. Får følgende melding på laptoppen: "Brukeren har ikke fått innviglet forespurt påloggingstype på denne datamaskinen". Desktoppen er synlig i Win7 maskinens nettverkskart. Maskinene er koblet sammen gjennom en svitch(De deler samme internett tilkobling) Er det noen andre som har erfart denne problemstillingen og som kan gi råd? Takk for din tid!-- Lenke til kommentar
swoop86 Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 - Sjekk om maskinene er på samme ip subnet - Gå over disse punktene: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/share-files-with-someone Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 XP og Win7 i samme nettverk kan fort bli vanskelig. Et typisk problem er at XP maskinen ikke kommer inn på delte mapper/ressurser på Win7-maskinen. Løsningen kan innebære en forandring i gpedit.msc (husker ikke nøyaktig i hodet) og/eller avinstallering av en bestemt windows-oppdatering på XP-maskina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå