Gå til innhold

Kamptråd - Arsenal vs Chelsea

Aleks

Anbefalte innlegg

Og festfotball er ikke ordet eg ville brukt, i real målestokk.

Selv ikke mourinho klarer helt å ødelegge fotballen til sånne spillere. Men det var overhodet ikke real slik eg liker å se de.

Han satt bare rekord for antall mål scoret? Høres kjedelig ut ja.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fotball handller ikke kun om å pøse på med offensive spillere, Mourinho viste hva Arsenal er kapable til og tilpasset laget sitt deretter, er vel en grunn til at dere ALDRI har klart å slå Barca, u gotta adapt..

Dette er feil. Vi vant 2-1 på Emirates for et par sesonger siden

Lenke til kommentar

Det er utrolig frustrerende å lese innleggene dine. Det viser lite fotballforståelse, og i tillegg tror jeg dette er den eneste Chelsea-matchen du har sett.

Vi (Chelsea) kommer fra kamper der vi slapp inn 3 mål mot Stoke og Sunderland, samt tap mot sistnevnte i ligacupen. Når du da møter Arsenal på bortebane må man komme forberedt. Det er en solid defensiv opptreden fra Chelsea. Arsenal var sårbare på gjennombrudd og de var shaky i kontringene. Hvor mange skudd hadde dere på mål? Hvor mange sjanser? Hvor var byttene? Hvor var planen?

Kan ærlig innrømme at jeg ikke gidder å se mange Chelsea kamper. Mye fordi dere står for noe av den kjipeste fotballen i Europa.

Komme forberedt er ikke synonymt med å spille mot uavgjort. Dere parkerer bussen fra start, lar oss ha ballen, og sender bare frem en 2-3 spillere på kontring for noen tafatte forsøk på mål. Å komme forberedt ville vært en fin balanse mellom ofansivitet og defansivitet, noe dere ikke stod for. Mourinho, som den feigasen han er, virket mer opptatt av å holde rekorden sin mot Wenger fremfor å ta sjansen på å komme på toppen av tabellen. Selvfølgelig får vi ikke mye rom til sjanser når hele troppen deres står parkert foran mål. Og du spør hvor var planen? Vi ønsket å vinne kampen, og dermed måtte vi score mål, og det er ikke lett mot det sørgelige defansive laget deres. Et bytte eller to ville ikke påvirket kampen offansivt.

Ærlig talt skjønner jeg ikke hvordan noen har den mentale helsen til å supporte Chelsea. Alt i alt handler fotball om underholdning, noe Morinho og Chelsea feiler å levere.

Endret av Mr. Brightside
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men likevel hadde Chelsea flere sjanser og skudd på mål? Du har ikke peiling på hva du snakker om og det skinner rett igjennom.

Sånt tull kan du spare deg for.

Og? Ingen, utenom 1, av de skuddene på mål var farlige. Dere presset bare på tafatte kontringer, ettersom vi faktisk turde å ta spillerne våres fremover, dermed fikk dere disse "sjansene". Vi slett som sagt med å komme til sjanser fordi Chelsea er et ufattelig kjipt lag.

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

Kan ærlig innrømme at jeg ikke gidder å se mange Chelsea kamper. Mye fordi dere står for noe av den kjipeste fotballen i Europa.

Komme forberedt er ikke synonymt med å spille mot uavgjort. Dere parkerer bussen fra start, lar oss ha ballen, og sender bare frem en 2-3 spillere på kontring for noen tafatte forsøk på mål. Å komme forberedt ville vært en fin balanse mellom ofansivitet og defansivitet, noe dere ikke stod for. Mourinho, som den feigasen han er, virket mer opptatt av å holde rekorden sin mot Wenger fremfor å ta sjansen på å komme på toppen av tabellen. Selvfølgelig får vi ikke mye rom til sjanser når hele troppen deres står parkert foran mål. Og du spør hvor var planen? Vi ønsket å vinne kampen, og dermed måtte vi score mål, og det er ikke lett mot det sørgelige defansive laget deres. Et bytte eller to ville ikke påvirket kampen offansivt.

Ærlig talt skjønner jeg ikke hvordan noen har den mentale helsen til å supporte Chelsea. Alt i alt handler fotball om underholdning, noe Morinho og Chelsea feiler å levere.

Det var en gang et Arsenal-lag ledet av George Graham som spilte noe av den kjipeste fotballen som er fremvist på denne siden av 80-tallet og vant en hel del. Det går i sykluser.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at taktikken til JM la opp til fantastisk kjedelig fotball fra Chelsea i dag. Men det fungerte for Chelsea i dag som på OT, og for Chelsea og ligaen sin del kan dette være gull verdt til slutt.

Og skuddstatistikken lyver litt - Arsenal skyter veldig lite. Det er ikke ofte de skyter utenfor, selv om jeg kunne tenke meg at Ramsy prøvde litt oftere. Vi så jo hvordan det gikk mot Liverpool.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...