Gå til innhold

Svær faktura fra DHL 2 mnd etter å allerede ha betalt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bestilte en pakke med div. pynteting fra urbanoutfitters.co.uk på en verdi av 2635 NOK, den 7 mars 2013. Jeg mottok pakken 03.04.2013 og betalte 2 fakturaer på en sum av 1084 fra DHL den 04.04.2013.

Jeg fant nå 2 purringer fra Sergel på en faktura jeg visstnok mottok 27.06.2013 (jeg har aldri fått den). Disse var sendt til addressen som gjaldt for 9 mnd siden. Her skal jeg visstnok betale merverdiavgift, tollavgift, "fortolling 3-5" og utleggsgebyr på en sum av 1184 NOK + nå purregebyr.

Dette skjønner jeg ikke bæret av. Vet noen om dette kan stemme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg bestilte en pakke med div. pynteting fra urbanoutfitters.co.uk på en verdi av 2635 NOK, den 7 mars 2013. Jeg mottok pakken 03.04.2013 og betalte 2 fakturaer på en sum av 1084 fra DHL den 04.04.2013.

Jeg fant nå 2 purringer fra Sergel på en faktura jeg visstnok mottok 27.06.2013 (jeg har aldri fått den). Disse var sendt til addressen som gjaldt for 9 mnd siden. Her skal jeg visstnok betale merverdiavgift, tollavgift, "fortolling 3-5" og utleggsgebyr på en sum av 1184 NOK + nå purregebyr.

Dette skjønner jeg ikke bæret av. Vet noen om dette kan stemme?

Regner med du har sjekket at dette IKKE er samme faktura som du allerede har betalt - dette ser du jo ved å se på fakturanr. Er det samme er det jo bare å snede deokumentasjon på at du har betalt :-)

Er det ikke den samme må du be om å få kopi av disse fakturaene så du kan sjekke at de ikke bare har valgt feil person i sitt system (det har skjedd meg)

Lykke til!

Lenke til kommentar

hvis man bestiller pynteting for et par tusen, så kan ikke økonomien være så fryktelig dårlig vil jeg tro... Hadde skjønt det hvis det var en fjortis det var snakk om eller en lusfattig student, men om man har råd til å pynteting fra nettet så kan ikke en tusenlapp være noen svær utgift vil jeg tippe?

• Liker 1
Lenke til kommentar

hvis man bestiller pynteting for et par tusen, så kan ikke økonomien være så fryktelig dårlig vil jeg tro... Hadde skjønt det hvis det var en fjortis det var snakk om eller en lusfattig student, men om man har råd til å pynteting fra nettet så kan ikke en tusenlapp være noen svær utgift vil jeg tippe?

Jeg gjentar: Hva i all verden har det med noenting å gjøre?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fakturaen er svær i forhold til det som var forventet. Størrelse er alltid relativt. Fortollingen koster selskapet kanskje 10 kroner å utføre, men de tar seg betalt 150-250 kroner i fortollingsgebyr. Selv om summen i seg selv ikke er høy, er den veldig høy i forhold til det den skal dekke.

Til trådstarter vil jeg merke at på bestillinger fra utlandet kommer toll og moms. Dette skulle du ha tenkt på.

Lenke til kommentar

Til trådstarter vil jeg merke at på bestillinger fra utlandet kommer toll og moms. Dette skulle du ha tenkt på.

Men han har jo allerede betalt en tusenlapp i avgifter, fordelt på to fakturaer. Dette kommer oppå det igjen, altså tre fakturaer på totalt ca. 2000 kroner (riktignok inkl. gebyrer/renter) for fortolling av varer til 2000 kroner.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...