Gå til innhold

Hjelp til å kjøpe pc.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gjennomsnittelig ligger r9 290 stock på 4fps höyere en 780 i så og si alle spill, hvis ikke yter den alltid mere. 290x har noen mere kjerner av noe slag, men 290 har bedre overclocking muligheter der den fortsatt kjörer stabil, så du får mye mere for 290/290x en 780. Selv med 780 ti får du mere i forhold for hva pris forskjellen er.

Personlig ville jeg valgt denne: http://www.dustinhome.no/product/5010763524/gigabyte-radeon-r9-290-oc-bf4-4gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/ den skal brukes i min rig, og kan overclockes en god del, siden den har 3 vifter. Den har også mere ram så vil få jevnere flyt i spill som kommer framover, den har også mere bit den har 512 bit alla 300 og noe på 780.

Lenke til kommentar

gjennomsnittelig ligger r9 290 stock på 4fps höyere en 780 i så og si alle spill, hvis ikke yter den alltid mere. 290x har noen mere kjerner av noe slag, men 290 har bedre overclocking muligheter der den fortsatt kjörer stabil, så du får mye mere for 290/290x en 780. Selv med 780 ti får du mere i forhold for hva pris forskjellen er.

Personlig ville jeg valgt denne: http://www.dustinhome.no/product/5010763524/gigabyte-radeon-r9-290-oc-bf4-4gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/ den skal brukes i min rig, og kan overclockes en god del, siden den har 3 vifter. Den har også mere ram så vil få jevnere flyt i spill som kommer framover, den har også mere bit den har 512 bit alla 300 og noe på 780.

Overklokke mer fordi den har 3 vifter? hvorfor har ikke alle skjermkort 5 vifter+ så de er bra å overklokke? Dessuten for en ikke overklokket mye med det gigabyte kortet fordi det har låst volt.

Lenke til kommentar

Ok, men det jeg lurer på er om man sammenligner en lamborghini med en ferrari eller lamborghini med en lada. :p (At selv om det er forskjell så er den minimal)

Har null erfaring med overklokking, så tror jeg skal holde meg unna det nå med det første

Endret av Lychnobite
Lenke til kommentar

somsom jeg skal bruke dette: http://www.dustinhome.no/product/5010763586/sapphire-radeon-r9-290-tri-x-oc-4gb-pci-e-hdmi-dvi-dp/ kjöp det du, med 3 vifter til nedkjöling kan man overclocke ganke mye mere en originalen med 1 vifte...

Hvis man ikke kan clocke gigabyte sin, kan man clocke saapphire sin. denne er bedre en 780 stock, tenk når du clocker den til 1.1-1.2 ghz, den vil knuse 780.

Det blir som en lamborghini vs en 1980 rolls royce. (De er tunge(ikke kjappe) men dyre derfor tok jeg det)

Endret av FreeGameFinder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

somsom jeg skal bruke dette: http://www.dustinhome.no/product/5010763586/sapphire-radeon-r9-290-tri-x-oc-4gb-pci-e-hdmi-dvi-dp/ kjöp det du, med 3 vifter til nedkjöling kan man overclocke ganke mye mere en originalen med 1 vifte...

Hvis man ikke kan clocke gigabyte sin, kan man clocke saapphire sin. denne er bedre en 780 stock, tenk når du clocker den til 1.1-1.2 ghz, den vil knuse 780.

Det blir som en lamborghini vs en 1980 rolls royce. (De er tunge(ikke kjappe) men dyre derfor tok jeg det)

At skjermkortet har 3 vifter har ingen selvstendig betydning. Det finnes kort med tre vifter som suger balle. Før man velger hvilket kort man skal kjøpe bør man lese reviews, ikke telle antall vifter. Å telle vifter vil som hovedregel ikke gi riktig resultat. Jeg ville funnet benchmarks som sammenligner de kortene man står mellom.

Selv ville jeg ventet på Asus R9 290 non X Direct CU 2. Jeg forventer at det kommer på markedet i begynnelsen av 2014. Men hvem vet... Kanskje de bestemmer seg for at DC2 kun skal komme på R9 290X?

Til trådstarter: Jeg skjønner ikke at du vurderer MSI sitt GTX 780. Kjøp i så fall heller Gigabyte's GHz edition, som jeg foreslo på forrige side. Men viktigst av alt: LES REVIEWS!

Dessuten ville jeg kjøpt en medium til god skjerm med 1440p. Bortkastet tusenlapp for en med 1080p.

Lenke til kommentar

Til trådstarter.

Fin liste du har bestemt deg for!

Men som flere av oss sier, kanskje du skal vente på AMD R9 290 (non X) fra Asus?

(har du pengene går du såklart for 290X)

Viss du trenger pcen akkurat nå! så går du for 780(samme hva merke nesten, men Asus, Msi, Gigabyte osv er gode merker ang 3rd parts kjølere) :)

Ang kabinettet, så er ikke det lyddempet i forhold til Fractal Design R4. Men kabinettet er uansett smaksak :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Har selv Gainward versjonen av 780, Og kjølingen er kjempe bra med 3 kjølere :) anbefales sterkt :)

Vet at antall kjølere ikke har så mye og si, men det er jo faktisk bedre med 3 kjølere en 2 selv om kjølingen kan være nokså lik! :D

EDIT: Gainward har ikke låst Volt, hvis det hjelper noe ang OVERKLOKKING :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...