Gå til innhold

Nye skjermkort, må cpu byttes ut?

MOO-

Anbefalte innlegg

Hei dere der ute som virkelig har peiling på slikt, har vanligvis ganske gode greier på slikt selv også men vet det er veldig mange der ute som også er engasjert og har peiling på det jeg skal spørre om.

1. Må jeg bytte min i5 2500k cpu for å utnytte kraften i to 780ti kort som jeg har tenkt å kjøpe etter nyttår eller vil ikke dette gi noen merkbar forskjell? (tenker først og fremst på spill.)

2. Og er det noen som vet om det er planlagt noe 780ti kort i lightning versjon?

3. Jeg kommer også til å selge mine to 680 EK vannkjølte 680 MSI Lightning kort etter nyttår, de er gode for 1356mhz på kjernen og jeg kommer til å selge dem med Ek kjøleren for rundt 1700 stk om noen skulle være interessert så bare ta kontakt.(Garantien og kvittering fra komplett vil følge med)

De andre delene som utgjør pcen står i signatur om noen skulle lure.

På forhånd, takk :)

Endret av Moozoren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei dere der ute som virkelig har peiling på slikt, har vanligvis ganske gode greier på slikt selv også men vet det er veldig mange der ute som også er engasjert og har peiling på det jeg skal spørre om.

1. Må jeg bytte min i5 2500k cpu for å utnytte kraften i to 780ti kort som jeg har tenkt å kjøpe etter nyttår eller vil ikke dette gi noen merkbar forskjell? (tenker først og fremst på spill.)

Om du kjører CPUen på 5 GHz, så er det vel lite å hente på å oppgradere til Haswell. Ikke sikkert du får klokket så høyt på en evt. ny CPU heller.

Lenke til kommentar

1. Burde ikke være problem

2. Hvorfor kjøpe 780ti? Enten vent på 780ti classy eller kjøp vanlig 780 classy

Jeg kommer ikke til å kjøpe et 780ti referanse kort, da jeg synes dette er borkastede penger for blinkende lys og standard clock.

Men jeg ville gjerne hørt om noen vet hvilke gode aftermarket kort som kommer?:)

Endret av Moozoren
Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å kjøpe et 780ti referanse kort, da jeg synes dette er borkastede penger for blinkende lys og standard clock.

Men jeg ville gjerne hørt om noen vet hvilke gode aftermarket kort som kommer? :)

Med mindre du har tenkt til å vente på kingpin edition (classy) eller lightning, så er det ikke noe poeng å gå for 780ti, da disse vil yte ca likt som ett 780 classy når alt er overklokket.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Men jeg ville gjerne hørt om noen vet hvilke gode aftermarket kort som kommer? :)

Med mindre du har tenkt til å vente på kingpin edition (classy) eller lightning, så er det ikke noe poeng å gå for 780ti, da disse vil yte ca likt som ett 780 classy når alt er overklokket.

Det ble Classy den gangen x2, takk for godt svar :) Ene står faktisk i damen sin pc enda.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...