AnonymDiskusjon Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Hei! Jeg er i begynnelsen av 20 årene har epilepsi og bruker 1000 mg keppra om dagen (har brukt det i 6 mnd). Har virkelig følt at etter at jeg begynte på dette har hjernen min sløvet ned så ekstremt! Jeg er føler meg nesten litt dement! -Klarer nesten ikke konsentrere meg å skrive oppgaver på universitetet lenger - Har vanskelig for å uttrykke meg og samle tankene mine i f.eks. diskusjoner - Det tar lenger tid enn før for hjernen min å opfatte hva folk sier, og svare på spørsmål da jeg liksom må tenke over det først - Føler generellt at hjernen er litt mer kaotisk og uoversiktelig, trenger mer søvn enn før og føler på en likegyldighet som gjør at jeg ikke er så flink å ta ansvar for ting og planlegge - I tillegg sliter jeg mye med influensa som kommer til stadighet, og mye hodepine Det jeg lurer på er om noen føler lignende symptomer eller om jeg faktisk bare har blitt lat.... er så frustrerende å gå rundt med en hjerne som fungerer 50% i forhold til tidligere og ikke vite hvorfor.....synes generellt det er lite diskusjon og informasjon fra legen og andre om hvor stor effekt medikamenter faktisk kan ha på hjernen og syken Anonymous poster hash: b1463...48d Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Du kan vurdere en lavkarbo, høy-fett diett. Ketogene dietter hvor man kutter spesielt gluten kan ha effekt. Allergier er også mistenkt her i en del tilfeller. Vil du prøve dette må du koordinere dette med vedkommende som har satt deg på Keppra. Keppra tar symptomene dine, men som du sier så liker du ikke bivirkningene, så da er det vel verdt å lete etter årsaken og teste ut hvor bra livskvalitet det er mulig å ha med så lite medisin som mulig.Medisinen forbruker vitaminer og mineraler, så pass på å spise næringsrik mat og ta gjerne tilskudd. Unngå å stimulere deg med f.eks koffein. Hvis du gjør dette så ta opp med legen din om det er mulig å redusere medisinmengde for å kompensere.Du kan også vurdere biofeedback-løsninger. Personlig kan jeg gå god for Emwave2 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Medisinen forbruker vitaminer og mineralerDette vil jeg se en bunnsolid kilde på før jeg tror på. De fleste epilepsimedisiner virker sløvende, men ettersom det påvirker deg negativt i hverdagen bør du ta kontakt med lege. Kanskje du kan redusere dosen eller bytte til en annen medisin. Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Jeg har selv epilepsi, og startet opp på Keppra 500 mg + 500 mg, men merket ingen bivirkning. Kontakt legen/nevrologen din og forklar hvordan du har det. Be om å få bytte medisin. Det finnes flere medisiner som er gode, og som ikke er nedsløvende. Selv går jeg nå på Lamictal, etter å ha gått på Orfiril. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg har selv epilepsi, og startet opp på Keppra 500 mg + 500 mg, men merket ingen bivirkning. Kontakt legen/nevrologen din og forklar hvordan du har det. Be om å få bytte medisin. Det finnes flere medisiner som er gode, og som ikke er nedsløvende. Selv går jeg nå på Lamictal, etter å ha gått på Orfiril. Takk for svar, dessverre virket ikke lamictalen på meg og jeg er redd for å skifte medisin for hvis jeg får anfall igjen kan jeg ikke kjøre på et helt år!! :S Anonymous poster hash: b1463...48d Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 (endret) Men hvis medisinen gjør deg så sløv som du gir inntrykk av bør du jo heller ikke kjøre. Endret 30. desember 2013 av Tåkelur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå