Frekvens Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Fant en gammel tråd, men den foreslo Jernia og der fant jeg det ikke (på nettsiden iallefall). Tips? Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Clas Ohlson Kitchn 2 Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Vet ikke om det er sånn du ser etter men Jernia har en de. 1 Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 1. Gå ut 2. Plukk opp stein. 3. Putt stein på Pizza Tada, pizza stein! 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Husk at du må kjøpe en pizza-spade i tillegg. Det er omtrent umulig å få en pizza med myk bunn oppå en glovarm stein i ovnen. 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Husk at du må kjøpe en pizza-spade i tillegg. Det er omtrent umulig å få en pizza med myk bunn oppå en glovarm stein i ovnen.Jeg bruker, som en midlertidig løsning, et skjærebrett. Ikke optimalt, men med litt øvelse fungerer det greit. Det er ikke lett å finne pizzaspader i en fornuftig størrelse. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Jeg bruker, som en midlertidig løsning, et skjærebrett. Ikke optimalt, men med litt øvelse fungerer det greit. Det er ikke lett å finne pizzaspader i en fornuftig størrelse. Culina har. Sous vide Norge har også en pizzaplate og -spade som visstnok er knallbra (altså, det er plaen som er bra, spaden følger med..). Jeg gikk til en steinleverandør og fikk en spesialbestilt klebersteinsplate som er enda bedre og kostet et par hundre. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Culnia er dessverre kun for de som bor i hovedstaden, eller driver eget storkjøkken. Jeg har funnet spader hos 2080.no som ser grei ut. Litt langt skaft, men jeg ha jo sag. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 1. Gå ut 2. Plukk opp stein. 3. Putt stein på Pizza Tada, pizza stein! Jeg regner med det ikke er kampestein du foreslår. Skifer kunne i teorien egnet seg, men skifer inneholder ofte usunne mengder kvikksølv og andre metaller som du neppe vil provosere ut med oppvarming. Jeg ville definitivt satset på en keramisk plate beregnet og godkjent for matlaging. Sånn som den firkantede fra Kitchn. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 (endret) Det beste er, i følge Modernist Cuisine, å bruke en stålplate. Les mer her: http://modernistcuisine.com/baking-steel/ Endret 17. desember 2013 av Sentenza Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Og det er den de selger på Sousvide Norge Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg kjøpte pizzaspade på Jernia, fin sak i enellerannen plast med kort fint håndtak. Pizzastålet mitt bestilte jeg fra bakingsteel.com via jetcarrier sjøfrakt. Tar litt tid men vel verdt å vente på. K 1 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg kjøpte pizzaspade på Jernia, fin sak i enellerannen plast med kort fint håndtak. Pizzastålet mitt bestilte jeg fra bakingsteel.com via jetcarrier sjøfrakt. Tar litt tid men vel verdt å vente på. K Hvordan føler du pizzastålet fungerer? Har brukt stein i noen år nå, men er nysgjerrig på pizzastål. Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2013 Tusen takk for svar alle sammen! Rart at jeg ikke fant den på Jernia selv.. Ender nok likevel opp med å kjøpe den på Clas Ohlson slik E.T henviste til, slik at jeg slipper omveien. Takk igjen! Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg kjøpte pizzaspade på Jernia, fin sak i enellerannen plast med kort fint håndtak. Pizzastålet mitt bestilte jeg fra bakingsteel.com via jetcarrier sjøfrakt. Tar litt tid men vel verdt å vente på. K Hm, må jo ha pizzaspade itillegg ja.. Finner den ikke på Jernia sin nettside. Har du link? Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Hm, må jo ha pizzaspade itillegg ja.. Finner den ikke på Jernia sin nettside. Har du link? Om du kjøper på jernia følger spade med, gjorde det for meg ihvertfall de 2 gangene jeg har kjøpt der. Den er i tre, må smøres med olje og slikt for ikke å sprekke. Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Elsker pizzastein Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Hm, må jo ha pizzaspade itillegg ja.. Finner den ikke på Jernia sin nettside. Har du link? Finner den ikke på nettsiden. Det er sikkert tre-fire år siden jeg kjøpte min. Jernia i Torggata i Oslo. Tror det er denne, veldig god og krever ikke vedlikehold og kan brukes som skjærebrett. http://www.macuisineottawa.ca/epicurean-pizza-peel-21x14.html K 1 Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Hvordan føler du pizzastålet fungerer? Har brukt stein i noen år nå, men er nysgjerrig på pizzastål. Pizzastål er briljant. Jeg sprakk min stein da jeg skrudde opp temperaturen. Stålet lager glimrende sprø bunn med god tyggemotstand. Hvis du kjenner noen som driver i metallbransjen så er det ikke noe annet en enn bit med stål 1cm tykk. Ellers er bakingsteel og jetcarrier like billig som sousvide norge . (Jeg er litt motstander av den butikken, de overpriser alt de har der.) K Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2013 Hm.. Skulle gjerne hatt en slik pizzaspade nå Uansett, pizzastein, skikkelig pizzakjevle og pizzakutter er nå innkjøpt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå