Gå til innhold

Lånekasse stipend

Vrinsk

Anbefalte innlegg

Hei!

Det har seg slik at jeg har tatt 210 studiepoeng til nå på universitetet mitt. Jeg har ved en tidligere anledning ikke fått innvilget støtte da jeg lå 60 poeng etter planen. Jeg gikk et semester uten støtte, men fikk støtte semesteret etter.

Jeg startet høsten 2008 og har egentlig ikke vært veldig skoleflink, men mitt neste semester (starter i januar) kommer til å bli mitt siste.

MEN det ser ut til at jeg kan havne "utpå" igjen nå rett før slutten da jeg kommer på etterskudd igjen! Jeg tar 25 studiepoeng dette semesteret slik at jeg kommer til å ende opp med 235 poeng. Etter en kjapp regning kom jeg fram til at jeg KAN være 60 poeng forsinket.

Jeg skulle altså hatt nå 330 poeng, men siden jeg ikke fikk støtte det ene semesteret og fortsatt kan ligge 60 poeng bak pluss at jeg ikke mottok støtte i et semester. Bør jeg ligge på (60+30=90) 240 poeng. Jeg kommer til å få 235 poeng.

Når jeg søkte om støtte for dette studieåret (2013/2014) fikk jeg innvilget støtte, men vil jeg få vanlig støtte i januar? Sensuren på fagene mine faller jo ikke før et stykke ut i januar uansett.

Jeg er veldig bekymret, og dette er mitt siste semester og jeg har ikke råd og ikke få penger fra lånekassen. Det kan bety at jeg må slutte på skolen.

Jeg håper på relevante svar i dette tilfellet om noen kunne hjelpe meg.

Endret av Vrinsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da høstsemesteret startet lå jeg 67,5 poeng bak det jeg har fått støtte til (grunnet useriøsitet i ett annet studie flere år tilbake), og fikk ikke innvilget støtte for dette semesteret. Er det da sånn at jeg ligger 37,5 poeng bak etter dette semesteret (vet jeg ikke stryker), og får støtte igjen til vårsemesteret?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...