Acidian Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hei, jeg prøver å overklokke ming amd xp 2800 med 333 fbs. Har pc 400 ram. Hovedkortet er msi k4v med 1.8 drivere som skal i teorien tillate amd xp3000+ som er det jeg prøver å oppnå. Problemet er at hvis jeg skrur upp fsb på noe over 170 fsb blir systemet ustabilt. Over 175 vil ikke windows starte og over 180 vil ikke pc'n boote. Core ratio er satt på auto som er 12.5. Har noen peiling hva jeg gjør galt? Har aldri gjort dette før. Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 saken er at det finnes en grense for hvor mye man kan overklokke, antageligvis derfor ikke pc'en booter på over 180 fsb, men du kan prøve å skru opp V core litt så kanskje du får den stabilt på 170fsb... Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Er du sikker på at du har låst PCI-frekvensen? Hvis ikke kan den gjøre seg gjeldende gjennom ustabile perifere enheter som HD, lydkort osv. Har samme problemet på mitt HK, kan ikke låse PCI-frekv og må overklokke med multiplier for at det skal bli helt stabilt. - Lenke til kommentar
formann Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 For å aktivere 1/6 divider så må du hoppe rett opp til 200Mhz FSB. Om du prøver på 180 så vil agp/pci hastighetene være for høye siden den da benytter 1/5 divder. Prøver du 200*11 så kan det gå. Selv så tviler jeg litt siden det er et KT400 basert kort. Kryss fingrene.. ellers går det ihvertfall ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå