Gå til innhold

Er du glad i nasjonen Norge?

Gjest medlem-141789

127 stemmer

1. 1. Kva er dine følelser om landet Noreg?

• Elsker landet mitt / Veldig patriotisk
      29
    • Er glad i mitt land / Patriot
      60
    • Nøytral
      28
    • Missliker landet mitt / upatriotisk
      9
    • Hater mitt land / Veldig upatriotisk
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til alle dere som klager. Reis ut og prøv å bo i andre land over tid, da vil dere oppdage at vi har det f.. så bra her. Har selv bodd 20 år i ulike land i ulike verdensdeler. Ingen ting slår Norge.

Tja, jeg har gjort det samme i lengre tid, og har motsatte konklusjon.

Norge slår ingenting. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja hvis du er frisk, har penger og/eller jobb på et visst plan, kan du selvsagt liksågodt bo andre steder. Og endog få

mer uttbytte av det.
Det er når du får behov for velferdsordninger, sykeplass, operasjoner og sånt norge stiller sterkt. Samt at arbeidere "på gølvet" har

vel bedre vilkår her enn de fleste andre steder.

Lenke til kommentar

Til alle dere som klager. Reis ut og prøv å bo i andre land over tid, da vil dere oppdage at vi har det f.. så bra her. Har selv bodd 20 år i ulike land i ulike verdensdeler. Ingen ting slår Norge.

Norge slår ingenting. ;)

Interessant. Og i hvilket land bor du nå?

Lenke til kommentar

Norge slår ingenting. ;)

Hvorfor må jeg "bo" i noe land?

Lenke til kommentar

Norge slår ingenting. ;)

Hvorfor må jeg "bo" i noe land?

står du er skatteflykning, så du er vel en av disse som tjente deg rik på systemet i norge, også stakk du av når systemet mente de andre i landet fortjente litt tilbake for å ha gitt deg muligheten til å tjene deg rik .. da er det jo greit å ha et skatteparadis som cayman islands e.l å rømme til, det ville jo vært kjedelig for deg om norske skatter var globale så du ikke hadde noe sted å rømme til. det betyr vel mao. at du ikke er globalist, og at du setter pris på at du kan bo i et (annet) land......

Endret av medforuten
Lenke til kommentar

Spørsmålet om man er glad i Norge blir som å spørre om man er glad i hjemmet sitt, og alle i verden er nødt til å si de er glad i hjemmet sitt, selv om det kanskje har problemer i sitt hjem, så er de likevel glad i hjemmet, hjemme er alltid best.

Når jeg tenker på mitt hjemland, så tenker jeg på kongen, slottet, salamipølse og fersk torsk. Og da er jeg glad i nasjonen Norge fordi disse tingene er jeg glade i. Jeg tenker rimi når jeg tenker på norge, fersk torsk, stekt seifilet i hvitsaus. Mills kaviar på fersk kneipp brød. Lukten av øl i gatene er også en sterk nasjonal faktor. Blomkålsuppe, tomatsuppe, pannekaker, skikkelig god ostepasta med jaktbacon. Philadelphia kremost, den nye norske sjokolademelken som jeg ikke husker navnet på, den er skikkelig god. Jeg vil sammenlikne norge med den sjokolademelken.

For meg er norge en sjokolademelk og en kaviartube.

Men jeg er ikke den typen som er nødt til å tilbe flagget eller male rødt hvitt og blått i trynet mellom hver fotballkamp, den typen nasjonalisme er jeg ikke tilhenger av.

Endret av Dungeon
Lenke til kommentar

står du er skatteflykning, så du er vel en av disse som tjente deg rik på systemet i norge, også stakk du av når systemet mente de andre i landet fortjente litt tilbake for å ha gitt deg muligheten til å tjene deg rik .. da er det jo greit å ha et skatteparadis som cayman islands e.l å rømme til, det ville jo vært kjedelig for deg om norske skatter var globale så du ikke hadde noe sted å rømme til. det betyr vel mao. at du ikke er globalist, og at du setter pris på at du kan bo i et (annet) land......

Som de fleste har oppdaget er det tilnærmet umulig å tjene seg rik i Norge, så den beskrivelsen passer ikke.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Som de fleste har oppdaget er det tilnærmet umulig å tjene seg rik i Norge, så den beskrivelsen passer ikke.

sånn er det verden over, USA har vel frekvensvis hatt flere lottomillionærer enn oss, men ellers er langt mellom hver idar vollevik uansett hvor du drar, og det kan jo hende er meningen og, jeg tror ikke de på toppen er så glade i konkurranse.

Lenke til kommentar

Norge er rimelig bra synes jeg, jeg har det fint med både natur, trygghet og økonomi.

De som klager på psykisk helsevesen og andre ting må huske at skrekkhistoriene blir omtalt i media ikke gladhistoriene. Det er veldig lett å få et skjevt bilde av et samfunn når det ikke er en egen avis og nyhetskanal for gladnyheter ;)

Lenke til kommentar

sånn er det verden over

Nei, det tror jeg nok ikke stemmer helt

Norge er et bra land å (for-)bli fattig i, men ikke noe sted man kan bli rik for da kommer futen og rister deg til lommene er tømt.

nix, er du rik nok så betaler du nesten ikke skatt i norge:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/de-rikeste-burde-skamme-seg/a/503467/

Norge er mao. som andre land, men forskjellene mellom rike og fattige er enda noe mindre og jevnere fordelt her enn enkelte andre steder, noe du sikkert synes er forferdelig:

http://www.dn.no/nyheter/utenriks/2015/05/21/2037/Makrokonomi/forskjellen-mellom-fattig-og-rik-ker

Drømmen i dine øyne, ville vel vært som endel land i søramerika eller filipinene under Marcos, med millitærjunta og dødsskadroner som renser gatene for hjemløst avskum ved å gi dem en kule i bakhodet og lage plantegjødsel av likene deres, som ifølge enkelte milliardærer er det eneste avskum med under 1 milliard på kontoen fortjener. Brazil er jo f.eks ganske rikt på tross av mye fattigdom, men en liten klikk milliardærer sitter på alt, og hvor resten av folket gnukker sølvtøy og slaver for smuler for å fete opp de rike:

https://en.wikipedia.org/wiki/Death_squad

Her i vår del av verden har pengene vært jevnere fordelt, dette her er den viktiste forskjellen på vestlige land og den 3 verden, det vi ofte kaller for bananrepublikker og korrupte regimer.

Endret av medforuten
Lenke til kommentar

Drømmen i dine øyne, ville vel vært som endel land i søramerika eller filipinene under Marcos, med millitærjunta og dødsskadroner som renser gatene for hjemløst avskum ved å gi dem en kule i bakhodet og lage plantegjødsel av likene deres, som ifølge enkelte milliardærer er det eneste avskum med under 1 milliard på kontoen fortjener. Brazil er jo f.eks ganske rikt på tross av mye fattigdom, men en liten klikk milliardærer sitter på alt, og hvor resten av folket gnukker sølvtøy og slaver for smuler for å fete opp de rike:

Nei
Lenke til kommentar

Nei

Neivel? det er jo dette det koker ned til ... fordeling

Lenke til kommentar

Norge er et greit land pga. 50 år med oljeinntekter. Når de forsvinner, står vi på lik linje med Hellas - dvs. nesten. Hellas har EU det har ikke vi.

Den dagen vi kommer krypende til Brussel, vil vi bli møtt med skadefryd.

Gjør et tanke eksperiment. Dersom oljeprisen falt til 40 $US per fat, hva hadde konsekvensene blitt for f.eks Sverige? 

Jeg tror; lavere bensinpris.

Hva hadde konsekvensen vært for oss?

Jeg tror; katastrofe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei

Nei det koker ned til om man produserer, ellers har man intet å fordele.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei

Nei det koker ned til om man produserer, ellers har man intet å fordele.

og det er en annen historie

Endret av medforuten
Lenke til kommentar

Norge er et greit land pga. 50 år med oljeinntekter. Når de forsvinner, står vi på lik linje med Hellas - dvs. nesten. Hellas har EU det har ikke vi.

Den dagen vi kommer krypende til Brussel, vil vi bli møtt med skadefryd.

Gjør et tanke eksperiment. Dersom oljeprisen falt til 40 $US per fat, hva hadde konsekvensene blitt for f.eks Sverige? 

Jeg tror; lavere bensinpris.

Hva hadde konsekvensen vært for oss?

Jeg tror; katastrofe.

Tull. Uten olje hadde Norge vært på nivå med Sverige, og det er veldig mange nivå over Hellas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...