Gå til innhold

Er du glad i nasjonen Norge?

Gjest medlem-141789

127 stemmer

1. 1. Kva er dine følelser om landet Noreg?

• Elsker landet mitt / Veldig patriotisk
      29
    • Er glad i mitt land / Patriot
      60
    • Nøytral
      28
    • Missliker landet mitt / upatriotisk
      9
    • Hater mitt land / Veldig upatriotisk
      1

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Eg tenkte det hadde vert artig å sjå kva dei her på forumet tenkte om Noreg. Er du glad i landet eller som det også heite, patriotisk eller ikkje? Er du nøytralt innstilt eller hatar du det? Kvifor føler du det slik du gjer? Kva er det som gjer at du likar landet eller kva er det som gjer at du ikkje gjer det? Svar og diskuter under.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er glad i Norge og flertallet(tror jeg ennå...) av norske kvinner og menn, men verken i de mentalt syke og håpløst dogmatiske norske sosialistene som typisk og primitivt forutsigbart ødelegger alle potensielt produktive samfunnsdiskusjoner i landet eller i deres iherdige arbeid for import av fiendtlige muslimer og disses hatkult Islam.

Endret av kuytdckgtc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Eg vil verken dø eller la eit av håra mine ta ein kule for nasjonen Noreg. Det føler eg virkelig ikkje det fortjener. Dei norske sosialistane, feministane (dei som arbeider for kvinner retter som går ut over menn, vanlig likestilling er eg for), folk som ønsker døden til norsk kultur og resten har tatt absolutt all min patriotisme langt ut av sjela mi for mange år sidan. For min del kunne nasjonen Noreg, mao folket og staten forsvunne i morgon uten å ha felt ei tåre.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Norge er helt herlig som land og historien til Norge er jo legendarisk med vikinger osv..

Men jeg misliker den generelle borger i Norge fordi de er feige samt konflikt sky, politiske systemet er heller ikke noe skryte av..

Men heldig for Norge som land er dette noe som kan bedre seg :) Jeg har troen på Norge som nasjon..

Jeg hadde LETT død for Norge i krig der et land angriper Norge, hadde ikke vært noe tenke over engang..

Endret av DaniNichi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Norge er helt herlig som land og historien til Norge er jo legendarisk med vikinger osv..

Men jeg misliker den generelle borger i Norge fordi de er feige samt konflikt sky, politiske systemet er heller ikke noe skryte av..

Synes det er så rart, du har først vikingar, så har du nordmenn i dag. Folk som aldri bøyde seg for nokon, så har vi nordmenn i dag som er så konflikt sky at man kan bli redd av det. Kan ikkje forstå at vi er etterkommera av dei.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Om jeg må kan jeg dø for at Norge skal være et fritt land.

Enig, hadde Norge blitt et fritt land akkurat nå ville jeg nok gitt mitt liv, med den forsikring om at det forble slik i overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar

Fravær av flipfloppene i venstre? Just a thought.

Blir ikke frihet, av sånt... Venstre, er det mest frihetlige partiet av alle de sosialdemokratiske partiene i Norge, deretter kommer vel Høyre...

Alle de etablerte partiene i dag står for tvang og overformynderi, kun DLF som ikke gjør det. =)

OM fyren er en APer og han er villig til å dø for Norges frihet, vel, så har han ikke forstått hva frihet er...

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er så rart, du har først vikingar, så har du nordmenn i dag. Folk som aldri bøyde seg for nokon, så har vi nordmenn i dag som er så konflikt sky at man kan bli redd av det. Kan ikkje forstå at vi er etterkommera av dei.

At de fleste er sånn betyr ikke at alle er det, man må ha troen på at ting kan endre seg..

Norge pr idag er ekstremt kjipt og vanskelig, men dette er for det meste politiske grunner til og selvsagt befolkingen sin generell holding også, men hvorfor skal man hate sitt land for det ?

Se på Norsk natur, historien vi har, dyrene, fjellene, sesongene..

Nei, Norge hadde jeg LETT ofret meg for, i bunn så elsker jeg dette landet..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Hva betyr et "fritt land"? (slik du ser det? Slik du definerer "fritt land"?)

Fri eindomsrett. Mulighet til å melde seg ut av staten Norge.

Lenke til kommentar

hva faen er problemet deres... Ta dere en bolle...! Vi har det pokker meg ikke så jævlig.

Mange har det jævlig på grunn av et inkompetent psykiatrivesen for eksempel.

Og manglende frihet til å velge mellom privat og offentlig. Manglende frihet til å selv bestemme over vårt eget liv, osv... Unødvendig statlig overformynderi.

Nei, jeg har det ikke ille, men det er mange som har det ille og som er svært så ufri i Norge. Hva er egentlig vitsen med så mye tvang og overformynderi? Kan ikke ting foregå på frivillig basis? Hvorfor kan ikke Norge være et helt fritt land, der folk kan gjøre akkurat hva de vil, så lenge de ikke initierer tvang mot andre?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Akai. Fri eiendomsrett hva er det? =)

Eksemplene mine ble så dumme, så her har du et sitat fra snl:

"Nyere norsk lovgivning har i betydelig utstrekning benyttet seg av denne adgang til å begrense eiendomsrådigheten, særlig over fast gods. Viktige bestemmelser av denne art finnes i lovgivningen om jord og skog, naboloven, veiloven, plan- og bygningsloven o.a. Hensikten med slike lovforskrifter er å tilgodese en større krets, allmennheten eller kommende slekter, i kollisjon med den enkelte eiers mer egoistisk bestemte individualinteresse." - Snl.no/eindomsrett

Staten frarøver oss egne valg over egen eiendom.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

hva faen er problemet deres... Ta dere en bolle...! Vi har det pokker meg ikke så jævlig.

Man skulle egentlig tro du stod for det samme som oss ved din første kommentar. Nå angreper du vår rett til å føle oss tilfreds ved å alienisere våre meninger som ikke skader andres frie vilje.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Eksemplene mine ble så dumme, så her har du et sitat fra snl:

"Nyere norsk lovgivning har i betydelig utstrekning benyttet seg av denne adgang til å begrense eiendomsrådigheten, særlig over fast gods. Viktige bestemmelser av denne art finnes i lovgivningen om jord og skog, naboloven, veiloven, plan- og bygningsloven o.a. Hensikten med slike lovforskrifter er å tilgodese en større krets, allmennheten eller kommende slekter, i kollisjon med den enkelte eiers mer egoistisk bestemte individualinteresse." - Snl.no/eindomsrett[/size]

Staten frarøver oss egne valg over egen eiendom.[/size]

Ah, sånn å forstå. Men har ikke hørt begrepet "fri eiendomsrett" før, bare "fri markedsøkonomi" :)

Det andre:

Staten har med andre ord, manglende respekt for eiendomsretten. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...