Gå til innhold

Den store diskusjontråden: Evolusjon vs Kristendom (I.D)

Anbefalte innlegg

Dette er en stråman IHS, som du har blitt fortalt utallige ganger. Evolusjon sier ikke at en bjørn kan bli til en ikke-bjørn....

Evolusjons teoretikeren er helt klar på at det er akkurat dette de tror, Halsoy bare se her, et dyr blir til et helt annet dyr som igjen blir til et tredje dyr osv. osv. Det er bare fordi du nå skjønner at dette er en umulighet at du nå sier "Evolusjonen sier ikke at en bjørn kan bli til en ikke-bjørn"

Evolusjon.gif

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, det er mye triksing med begreper blant dagens evolusjons teoretikere, ..

Er det noen som trikser med begreper så er det du.

F.eks det å blande sammen individ, rase og art samtidig som du prater om bjørn.

Du blander alle sammen og later som du har peiling.

Mener du at en bjørn er en rase ? en art ?

Hva sier evo.t om taksonomi og artsdannelse ?

Endret av netroM
Lenke til kommentar

Evolusjons teoretikeren er helt klar på at det er akkurat dette de tror, Halsoy bare se her, et dyr blir til et helt annet dyr som igjen blir til et tredje dyr osv. osv. Det er bare fordi du nå skjønner at dette er en umulighet at du nå sier "Evolusjonen sier ikke at en bjørn kan bli til en ikke-bjørn"

Dette er ikke en vitenskapelig korrekt fremstilling, men det viste du jo.

At et dyr evolverer så langt fra stamfedrene at de bli klassifisert som en annen art er det 1000vis av eksempler på. Du har allerde fått omfattende forklaring på dette.

Lenke til kommentar

folk som sier at mennesket startet som en fisk må være helt hjernemutert. jeg får lyst til å begå Harikiri

når jeg hører det

BEVIS DET!

Ja, du må ikke høre på kreasjonister !!

Ingen med vettet i behold mener at mennesket startet som fisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

IHS, jeg skal, om du ærlig kam si at du er villig til å høre, forklare i detalj hvorfor du fremstiller evolusjon feil. Jeg skal også forklare deg hvorfo, rent taksonomisk, en bjørn aldri vil bli noe annet enn en bjørn, eller hvordan mennesket aldri vil bli noe annet. Jeg må vente med dette til jeg kommer hjem senere, da å skrive dette samt å drive med all kildeinfo på telefon er, mildt sagt, vanskelig.

Etter dette vil du enten se hva evolusjon sier, eller du bevisst velger å lyve. Det er veldig tydelig at du ikke har den ringeste anelse hva taksonomi er, eller hva evolusjon omfatter.

Lenke til kommentar

IHS, jeg skal, om du ærlig kam si at du er villig til å høre, forklare i detalj hvorfor du fremstiller evolusjon feil. Jeg skal også forklare deg hvorfo, rent taksonomisk, en bjørn aldri vil bli noe annet enn en bjørn, eller hvordan mennesket aldri vil bli noe annet. Jeg må vente med dette til jeg kommer hjem senere, da å skrive dette samt å drive med all kildeinfo på telefon er, mildt sagt, vanskelig.

Du trenger ikke å skrive noe som helst om dette når du kommer hjem, Halsoy det er helt opp i dagen at "en bjørn aldri vil bli noe annet enn en bjørn" og at "mennesket aldri vil bli noe annet" enn menneske. Det du kan skrive om hvis du vil, er hvorfor evolusjons teoretikerne som lager disse animasjonene og tegningene tror akkurat dette, at et dyr kan bli til et helt annet dyr ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Dette hører faktisk sammen med taksonomi IHS. Grunnen til at vi får hemoroider f.eks. er pga vår arv fra fisker. Det har med blodårer å gjøre, hvordan hjertet vårt, samt venene våre ikke er sterk nok til å føre blod hele veien uten hjelp av annen muskulatur.

De illustrasjonene du peker til er okke ment billedlig i den forstand at en fisk føder en amfibie. De illustrerer livsløpet, taksonomisk, hvordan grener innen Animalia, basert på eukaryoter, hele tiden øker i mangfold.

Lenke til kommentar

dette er ikke en korrekt fremstilling. men det viste du jo etter flere år med undervisning på forumet.

Hvis den animasjonen og de tegningene ikke er en korrekt fremstilling av det du tror, kan du da vise en animasjon eller tegning som fremstiller det slik du tror det er ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

De illustrasjonene du peker til er okke ment billedlig i den forstand at en fisk føder en amfibie. De illustrerer livsløpet, taksonomisk, hvordan grener innen Animalia, basert på eukaryoter, hele tiden øker i mangfold.

Klart animasjonen og tegningen ikke mener "en fisk føder en amfibie" det evolusjons teoretikerne tror er at dette skjer gradvis, nærmest usynlig over veldig lang tid. Faktum er at samme hvor lenge du venter og samme hvor mange forandringer som skjer, så blir ikke bjørn noe annet en bjørn :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Evolusjons teorien og kristendommen har ingen ting med hverandre å gjøre, så det der blir meningsløst å si, Slimda

At du tilhører en sær liten kristen sekt, er strengt talt ikke Kristendommens problem, men heller ditt. Kristendommen har akseptert evolusjonsteorien og Big Bang-teorien. At du ikke godtar den, sier mer om deg og din tro, enn noe annet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...