Zepticon Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 DETTE ble fort glemt...! Ja, Kreasjonisme er pisspreik og desperasjon fra folk som ikke har kunnskap om noe emnet i det hele tatt. De som tror på det burde dra tilbake til middelalderen med seg, for det er der de hører hjemme. Det er litt som om jeg skulle uttalt meg om hva som var den beste måten å utføre en hjernetransplantasjon på. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Saklig kritikk er en ting. Den er velkommen for min del. Å kalle ett livssyn idiotisk er ikke saklig. Jeg har ikke problemer med ateister i det hele tatt, folk må jo tro hva de vil. Jeg ser ikke noen grunn til å bruke tid på å hisse meg opp pga av det. Jeg vet ikke hvorfor du har ett slikt behov for å rakke ned på andre menneskes valg. Hva er sakelig i religion? Troen? Guden? Påstandene? Fraværet av bevis? På tide at folk begynner å reagere på disse påstandene, de har fått lov til å overleve i alt for lang tid, på tide at vi tar knekken på slike påstander nå... 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Hva er sakelig i religion? Troen? Guden? Påstandene? Fraværet av bevis? På tide at folk begynner å reagere på disse påstandene, de har fått lov til å overleve i alt for lang tid, på tide at vi tar knekken på slike påstander nå... Du mener at det først er nå at folk reagerer på kristendommen? Lærte du ingenting om evolusjonslæren på skolen? Men du om tror at du kommer til å "ta knekken" på slike påstander nå, tviler jeg sterkt på at det kommer til å skje. Men jeg ser heller ikke hvorfor man bare kan akseptere at alle tar ett personlig valg. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Først må det jo være seriøst for å fremstå seriøst og kreasjonisme støttes ikke av noe seriøst i det hele tatt så hvorfor skulle det tas seriøst? Du trenger ikke å ta det seriøst, men det å slenge stygge kommentarer er noe annet. Men jeg tror også at når det kommer til å slitte på nettet og slenge stygge kommentarer til andre bare pga av deres livssyn, så er det kansje mennesker som har ett behov for å rakke ned på andre som gjør det. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Men jeg ser heller ikke hvorfor man bare kan akseptere at alle tar ett personlig valg.For de fleste er det et personlig valg. Men blir ikke dine barn automatisk kristne ved oppvekst? Da er ikke kristendommen et personlig valg lengre. Da har du allerede "hjernevasket" en person til å tro på det du tror på. Kan også ta en titt på de som fordømmer homofili og lignende i media. Eller fordømmer bruken av abort. Eller fordømmer de som har sex. Jeg har ikke noe imot de som er personlig religiøse. Jeg har bare noe imot selve religionen, og de som tvinger andre til å tro på sin religion. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 For de fleste er det et personlig valg. Men blir ikke dine barn automatisk kristne ved oppvekst? Da er ikke kristendommen et personlig valg lengre. Da har du allerede "hjernevasket" en person til å tro på det du tror på. Kan også ta en titt på de som fordømmer homofili og lignende i media. Eller fordømmer bruken av abort. Eller fordømmer de som har sex. Jeg har ikke noe imot de som er personlig religiøse. Jeg har bare noe imot selve religionen, og de som tvinger andre til å tro på sin religion. Kommer til å fortelle mine barn hva jeg tror på. Men de får så klart velge selv. Men det blir det samme innen politikk feks. Det er påvirkning, ikke hjernevasking. Hvorfor skal man ta en titt på de som dømmer homofili? Gjør det at det er greit å sitte bak tastaturet og slenge dritt og usaklige kommentarer til andre fordi de er kristne, at noen dømmer homofile? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 at noen dømmer homofile?Det er vanligvis de kristne som ønsker å begrense rettighetene til de som er homofile, de som tar abort, eller lignende valg. Det er tross alt "mot bibelen" eller "mot religionen". Ikke nødvendigvis at du mener det, men svært mange religiøse personer mener det. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Det er vanligvis de kristne som ønsker å begrense rettighetene til de som er homofile, de som tar abort, eller lignende valg. Det er tross alt "mot bibelen" eller "mot religionen". Ikke nødvendigvis at du mener det, men svært mange religiøse personer mener det. Jeg mener ikke det. Folk får gjøre hva de vil så lenge de ikke skader noen andre. Jeg kjenner også mange homofile som er kristne. Fordi om ett fåtall kristne dømmer homofile, er ikke dette noe jeg har en oppfatning av at skjer generelt. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 det vil aldri bli fred på jord Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Kanskje ikke, men vi kan llikvel prøve. Ved å bruke viten og kunnskap og legge vekk gamle myter og bronsealder påstander, for de har bevist at de er alt annet enn fredsskapende.... 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Kanskje ikke, men vi kan llikvel prøve. Ved å bruke viten og kunnskap og legge vekk gamle myter og bronsealder påstander, for de har bevist at de er alt annet enn fredsskapende.... Det er mennesker som går til krig. Ved vitenskap og kunnskap har menneskene utviklet forferdelig våpen. 1 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Kanskje ikke, men vi kan llikvel prøve. Ved å bruke viten og kunnskap og legge vekk gamle myter og bronsealder påstander, for de har bevist at de er alt annet enn fredsskapende.... du er ikke den rette til å tale om diplomatikk og høflighet 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) du er ikke den rette til å tale om diplomatikk og høflighet Alle som har en løsning for å få mer fred i verden burde da være velkommen med sine meninger, uansett hvor uenig man er med dem. Selv om RWS kanskje ikke forstår at når han samtidig dømmer alle kristne og snakker stygt om mennesker han ikke kjenner anklager kristendommen for ikke å være fredsskapende, så det en selvmotsigelse i det. Endret 18. desember 2013 av Andeith Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) @Andeith Og bøker, spader, medisin og elektrisk varme. Endret 18. desember 2013 av Battaman Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Alle som har en løsning for å få mer fred i verden burde da være velkommen med sine meninger, uansett hvor uenig man er med dem. snakker ikke om mening jeg, jeg snakker om moral og personlighet Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Ved vitenskap og kunnskap har menneskene utviklet forferdelig våpen.Vi har også utviklet bedre og lengre måter å leve på. Medisiner, varme, mat, et bedre liv. Vi kan bosette oss hvor som helst på planeten, og få et rimelig godt leveforhold. Vi kan snart bosette oss på månen og Mars, og spre menneskeheten utover stjernehimmelen. Hva har kristendommen bidratt med? Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Vi har også utviklet bedre og lengre måter å leve på. Medisiner, varme, mat, et bedre liv. Vi kan bosette oss hvor som helst på planeten, og få et rimelig godt leveforhold. Vi kan snart bosette oss på månen og Mars, og spre menneskeheten utover stjernehimmelen. Hva har kristendommen bidratt med? Kristendommen har hatt stor innflytelse over alt. Protestantisk arbeidsmoral hadde i følge Niall Fergusen en stor innflytelse på hvorfor vesten fikk ett forsprang på resten av verden. Men uansett, hva så om du mener at kristendommen ikke har bidratt med så mye, hva gjør det at mennesker er kristne i dag? Hva er det som plager folk slik med at noen tror på en gud? Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Vi kan snart bosette oss på månen og Mars Mars One ja. lykke til med den du Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Kristendommen har hatt stor innflytelse over alt. Protestantisk arbeidsmoral hadde i følge Niall Fergusen en stor innflytelse på hvorfor vesten fikk ett forsprang på resten av verden.Han hevder i boken sin Civilization at det var seks forskjellige grunner til at den lille delen i vesten ble så verdensdominerende: Published in 2011, Civilization: The West and the Rest examines what Ferguson calls the most "interesting question" of our day: "Why, beginning around 1500, did a few small polities on the western end of the Eurasian landmass come to dominate the rest of the world?" He attributes this divergence to the West's development of six "killer apps" largely missing elsewhere in the world – "competition, science, the rule of law, medicine, consumerism and the work ethic".Mulig arbeidsmoral fra protestantene var en del av det, det skal jeg ikke si så mye på. Men uansett, hva så om du mener at kristendommen ikke har bidratt med så mye, hva gjør det at mennesker er kristne i dag? Hva er det som plager folk slik med at noen tror på en gud?Det å tro på overnaturlige ting, gjør at det er enklere å bli "lurt". Om du tror at en gud kommer innom og utfører mirakler, er det heller ikke vanskelig å tro at presten i kirka som spør om penger, også er guds stemme på jorden. Eller at de som snakker med døde er guds arbeidere. Eller andre sjarlataner som er ute etter penger og makt. En kritisk tankegang vil beskytte deg mot mye av dette. Mars One ja. lykke til med den du Med tanke på de vitenskapelige fremskrittene menneskene har hatt, i forhold til solsystemets levealder, kommer vi til å forlate solsystemet lenge før år 3 000. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå