Gå til innhold

Den store diskusjontråden: Evolusjon vs Kristendom (I.D)

Anbefalte innlegg

Virker som om folk har en trang til å starte diskusjoner i alle andre tråder enn de som er ment til det, derfor tenkte jeg at vi kunne lage en tråd spesielt dedikert til dette temaet, Her kan vi ta opp temaer vi føler er relevante og diskutere.

Regler:

Ikke noe personlig kritikk ( kalle person for dum, idiot, osv)

Skal man kritisere skal man argumentere

Alle skal tas seriøse

Ignorer alle som prøver å ødelegge diskusjonen eller som "troller"

Jeg som trådstarter har naturligvis min mening, men skal holde med nøytral for ordens skyld.

For å starte opp:

Hva får DEG til å tro at kristendommen/evolusjon ikke er bra nok:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den store diskusjontråden: Evolusjon vs Kristendom (I.D)

Kristendom har ingen ting med evolusjon og eller ID å gjøre, kristendom dreier seg overhode ikke om hvordan naturen har blitt til, spørsmålet er fullstendig irrelevant for kristendommen som dreier seg om hvordan få et evig liv i en ny verden utenfor denne verden.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

At kristendom er tuftet på stormannsgalskap og dødsfrykt visste vi fra før, men jeg lurer på hvorfor dere kristn mumler ustanselig at den guden deres er skaperen av alt om kristendom er totalt irrelevant for livet på jorden... ?

Ontopic:

Evolusjon er fakta og støttes av uhorvelige mengder med bevis. Religion er løse påstander funnet på av menn i bronsealderen og støttet opp av fantasi og gjettninger.

Skal ikke mye hjerne aktivitet til for å se hva man bør velge nei... :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

At kristendom er tuftet på stormannsgalskap og dødsfrykt visste vi fra før, men jeg lurer på hvorfor dere kristn mumler ustanselig at den guden deres er skaperen av alt om kristendom er totalt irrelevant for livet på jorden... ?

Skaperen av den nye "himmelen og jorden" metaforer RWS, metaforer, når skal du forstå ?

Lenke til kommentar

Hva du sier og mener bryr jeg meg ikke så veldig mye om må jeg nok innrømme... Da har et ganske så vridd bide av din tro i forhold til mainstream kristendom og de gnåler jo støtt om hvor skapende denne kløna de leser om i biblen er... Så jeg velger å tro majoriteten av kristne her jeg og ikke særtillfellene i regi av deg, og de sier at gud skapte alt... Noe vi i dag vet ikke er tilfelle...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Syns det er en genistrek at man tisser og har sex med samme organ.

Sarkasmen oser!

Og hvorfor bare ett kjønnsorgan? Tenk så mye bedre ting kunne blitt med to, eller tre! Litt sånn som kenguruer, bare bedre!

For ikke å snakke om at kjønnsorganene som gir enorm glede, og som er nødvendige for å føre arten videre, er plassert rett ved en søppelsjakt.

Gud er kinky?

Lenke til kommentar

Mumler om at gud er skaperen av alt mens kristendommen er totalt irrelevant for livet på jorden? Forsto ikke helt spørsmålet her.

Jeg lurer litt på hvorfor så mange har ett slikt behov for å latterliggjøre kristne at man ikke klarer å holde seg noen få innlegg i en tråden uten å komme med sarkastiske og usaklige kommentarer? Hva er det som plager dere slik med kristne mennesker?

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hvorfor så mange har ett slikt behov for å latterliggjøre kristne at man ikke klarer å holde seg noen få innlegg i en tråden uten å komme med sarkastiske og usaklige kommentarer? Hva er det som plager dere slik med kristne mennesker?

Er du klar over hva kristne tror på?

Lenke til kommentar

Ja, jeg er kristen.

Det forandrer ikke faktum at det ser ut som en del har ett behov for å rakke ned på og latterliggjøre de som har ett annet livssyn enn dem.

Det kalles kritikk. Du har ingen imunitet for det bare fordi du har valgt et livssyn. Livvsyn kan være idiotiske (som er tilfelle for din del) og da fordrer det kritikk.

Det å bære kristen er feil på så mangr nivåer at keg blir helt sliten av å tenke på at det finnes folk som tror på dette, og det som værre er...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det kalles kritikk. Du har ingen imunitet for det bare fordi du har valgt et livssyn. Livvsyn kan være idiotiske (som er tilfelle for din del) og da fordrer det kritikk.

Det å bære kristen er feil på så mangr nivåer at keg blir helt sliten av å tenke på at det finnes folk som tror på dette, og det som værre er...

Saklig kritikk er en ting. Den er velkommen for min del. Å kalle ett livssyn idiotisk er ikke saklig. Jeg har ikke problemer med ateister i det hele tatt, folk må jo tro hva de vil. Jeg ser ikke noen grunn til å bruke tid på å hisse meg opp pga av det.

Jeg vet ikke hvorfor du har ett slikt behov for å rakke ned på andre menneskes valg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Saklig kritikk er en ting. Den er velkommen for min del. Å kalle ett livssyn idiotisk er ikke saklig. Jeg har ikke problemer med ateister i det hele tatt, folk må jo tro hva de vil. Jeg ser ikke noen grunn til å bruke tid på å hisse meg opp pga av det.

Jeg vet ikke hvorfor du har ett slikt behov for å rakke ned på andre menneskes valg.

Tror nok at Zepticon velger å kalle det idiotisk nettopp fordi de fleste (ihvertfall av de man er i kontakt med her inne) som velger å kalle seg kristen, forsvarer troen sin med grunnløse påstander og det som beviselig er absurd og veldig ofte direkte løgn. I tillegg til at disse personene gjerne er komplett ignorante ovenfor emner de velger å uttale seg om, noe som da virker som enda mer idioti.

Folk kan få lov til å tro hva de vil (merk, man velger ikke hva man tror på, man aksepterer påstander basert på beviser som blir fremstilt (og så vurderer man bevisets gyldighet internt)), det er begrunnelsen som er viktig, og hvorvidt troen har direkte påvirkning på omgivelsene. Du kan tro på en skapergud hvor mye du vil, men om du vil at dette skal føre til at skolen skal slutte å lære evolusjonslæren (som er sann uansett hvor mye enkelte stapper fingrene i ørene) og heller fortelle at vi bokstavelig talt ble snakket i eksistens, da har vi ett problem.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Virker som om folk har en trang til å starte diskusjoner i alle andre tråder enn de som er ment til det, derfor tenkte jeg at vi kunne lage en tråd spesielt dedikert til dette temaet, Her kan vi ta opp temaer vi føler er relevante og diskutere.

Regler:

Ikke noe personlig kritikk ( kalle person for dum, idiot, osv)

Skal man kritisere skal man argumentere

Alle skal tas seriøse

Ignorer alle som prøver å ødelegge diskusjonen eller som "troller"

DETTE ble fort glemt...!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bare påpeker at det å tro på den kristne guden er helt gjennomført idiotisk, og jeg skjønner ikke at noen oppegående mennesker i dag kjøper den historien, med tanke på hva vi vet i dag. Når du aktivt oppsøker et offentlig forum på denne måten så er det det du kommer til å fås ervert. Du er Kristen, noe som betyr at du tror på noe som du ikke har noen beviser for. Og det er idiotisk.

Bibelen er den ENESTE kilden vi har til denne guden. Om man da går bibelen i sømmene så vet man også at bibelen ble skrevet av religiøse og politiske ledere i midtøsten over en periode på 1000år.

Altså er hele boken en 3000 år gammel mytologi. For 3000år siden var det ingen som viste en dritt om noe som hellst egentlig. (noe man jo skjønner om man leser bibelen)

Den er også full av faktafeil. Den stemmer ikke overens med noe av det moderne vitenskap har avdekket, med mindre man "tolker" det (som det så fint heter). Vidre er det gjort så mange krumspring for å få Jesus inn i denne religionen at det er rett og slett morsomt å tenke på. Og selv ikke boken i seg selv er rett, den følger ikke en sammenhengende historie, og motsier seg selv annenhver side. Hvor mange dyr av hvert slag var det med på arken? Hvordan var egentlig skapelsen?

Gud fjernvoldtar en jomfru, slik at hun kan bli gravid, med hans sønn, som egentlig er han selv, slik at han kan bli far til seg selv. Sønnen blir da født i en stall, midt på vinteren. En stall som vistnok i følge har sauer og lam. Lam blir ikke født før på våren.

Grunnen til at denne guden blir far til seg selv ved å fjernvoldta denne jomfruen er fordi han skal fjerne synden fra mennesket ved å korsfeste seg selv slik at han dør, samtidig som han vekker seg selv fra de døde og drar opp til seg selv igjen.

Det er en historie som bærer preg av menneskelig kreativitet og forsøk på å få profetier til å passe sammen med hendelser, og å få hendelser til å passe sammen med troen. Og alt dette er bygget på en bok, skrevet for 3000 år siden av noen mkvinnehatende busemenn i en ørken i midtøsten.

Og på toppen av dette igjen så har du jo de som bare torr å en gud, men ikke tror på bibelen. Hva svarte likosm? Bibelen er jo den eneste kilden til gud som finnes. Ingenting annet tyder på en slik gud.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...