Gå til innhold

Bruke objektiv fra Canon 350D på Canon 70D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går, men det objektivet er kjent for å være elendig. Kjøper du kameraet med en tilsvarende 18-55mm så får du vesentlig bedre skarphet, raskere fokus og ikke minst bildestabilisering. Prisdifferansen er vel rundt 500 kr og det er det absolutt verd. Selg den gamle 18-55mm sammen med kameraet for en tusenlapp eller noe sånt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den gamle varianten 18-55mm fra 350D var simpel, jeg fikk samme på min EOS 20D og måtte bytte på garantien på grunn av dårlig optisk kvalitet.

De nyere variantene 18-55mm er blitt litt bedre, spesielt utgavene med IS eller STM, men fortsatt er de noen av de dårligste objektivene Canon selger.

Med 20MP sensor så stiller 70D mye høyere krav til optikken for å utnyttes optimalt og gi skarpe bilder. Med simpel optikk får du bare flere og raskere funksjoner. Bildefilene blir større, men ikke noe særlig skarpere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De nyere variantene 18-55mm er blitt litt bedre, spesielt utgavene med IS eller STM, men fortsatt er de noen av de dårligste objektivene Canon selger.

Nja, siste versjon av 18-55 IS og den nye 18-55 STM objektivet gir relativ skarpe bilder så til vanlig fotografering for en som ikke ser i 100% fungerer de veldig bra.

Ellers er jeg enig med flesteparten her at den gamle 18-55 er det bare og kvitte seg med selv om den passer siden 70D med 20mp krever bedre skarphet for og få med alle detaljene i et bilde.

Det blir litt som og modernisere Anfield men bruke spillerne fra 1980 tallet, selv om det ser fint ut utenfra blir det ræva spill :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det blir litt som og modernisere Anfield men bruke spillerne fra 1890 tallet, selv om det ser fint ut utenfra blir det ræva spill :)

Fixed :dremel:;)

Som jeg pleier å si, det blir som å sette trillbør-hjul på en Porsche (selv om enkelte på forumet mener det er greit ...)

Jeg hadde nok gått for EF-S 15-85mm eller 18-135mm STM utgaven. Førstnevnte er mer solid og bedre optisk; men 18-135mm gir større brennvidde-omfang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Linsen du har blir ikke dårligere på et nytt kamera, men du vil ikke få fullt utbytte av økningen i antall piklser. Det trenger du neppe heller så du kan alltids vente og se an, men som regel er det litt å spare på å kjøpe en pakke så det er et argument for å oppgradere linsen også. Særlig hvis du tror du uansett kommer til å gjøre det etter hvert.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...