Tarandur Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Hei,Har problemer med pc'n mens jeg gamer. for det meste alle spill, men noen fåspill sakaper ikke dette problemet. som f.eks Starbound skaper ikke dette problemet. mens BF4 - skyrim -infestation:SS eller noe annet.Det som skjer er at Skjerme (duel screen) blinker svart og kommer tilbake etter 2-4 sekunder. så kommer det som oftest opp en feilmelding der hvor det står "Display driver stopped responding and has recovered,Display driver AMD driver stopped responding and has successfully recovered"så er det 50/50% sjangse for at spiller kresjer. inneholdet på Chrome blir svart (selve vinduet) men ikke fanene / søke feltet eller kanten rundt. eller kresjer det også.på skyrim og av og til BF4 så hender det seg att etter en god stund med gaming (ca 4+ timer) så blir på en måte fargene fra hodene til andre strekt ut til kanten av skjermen og fps droppe til rundt 20FPS.tar alt i fra 30 min til 1.5 timer før dette begynner og skje. starter bestandig med at skjermene blinker og AMD meldingen kommer opp. mens resten varrierer i forhold til hvilke spill jeg spiller.Har hend seg 2 ganger at etter skjermene skrur seg av (mister kontakt med pc) og så kommer tilbake at pc'n skrur seg av.så jeg lurer da på hva det kan være.Specs:Win 8.1 64 bitASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5MSI Z87-G43, Socket-1150Intel Core i5-4670K ProcessorCorsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 x 2 (8 GB)Creative Sound Blaster ZCORSAIR Enthusiast Series CMPSU-550VX 550W ATX12V V2.2 SLI Ready CrossFire Ready 80 PLUS Certified Active PFC Compatible with Core i7 Power SupplyTemperaturer på Skjermkortet 69 C på maks og CPU 55C på maks. ingenting er overclocka.Strømmforskyninga er ca 7 år gammel og rammen er 2.5 år. resten er så og si kjøpt i år.får noe slikthttp://www.youtube.com/watch?v=Wne75Vjcdl8bare ikke fult så ille bare noen randome firkanter rundt på skjermen. eller strekkes ut fra hodet til karakterer i spillet og ut til kanten.får det på inneholdet på Chrome når det først setter igang og på alle spill. men ikke på desktop.eneste måten jeg får fjernet det er å restarte maskinen. men det skjer igjen etter en stund. frikantene kan varriere i farge og størrelse..Har også reinstallert driverene til skjermkortet. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Du sier det er en gammel PSU, jeg ville ha sjekket om 12v railen gir nok strøm til skjermkortet. 1 Lenke til kommentar
Tarandur Skrevet 16. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2013 får mulgiens lånt meg et multimeter i morgen, sån at jeg får sjekekt. Lenke til kommentar
MeanShrimp Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Hadde nettopp problemer selv med å drive skjermkort fra en gammel psu (1000w), men alle problemer løste seg når jeg kjøpte ny Evt: Kan hjelpe å oppdatere BIOS Eller bruke en annen enn den nyeste driverversjonen til skjermkortet (kompis med amd skjermkort som aldri kjører nyeste da han alltid får bugs med nyeste driver.) Lenke til kommentar
Tarandur Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Kom hjem i dag. kjørte viftene på 100% mens jeg stress testet CPU og GPU for og yte mest mulig watt etc. Fikk lånt multimeter og fant ut pcn dro 400W. så fikk jeg lånt meg en strømmforskyning (650W) som dro 400W den og. men ingen kresjer i dag sålangt... Hva kan det være? har ikke oppdatert Biosen på en god stund, men tenkte jeg skulle prøve det no. men venter litt med det siden det ikke har kresjet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå