larsmk Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Mitt gamle Ixus 700 skal nå pensjoneres, og jeg er på utkikk etter et pek-og-klikk-kamera. Jeg kjøpte i den anledning et Panasonic DMC-SZ1, men ble ærlig talt skuffet over bildestøyen i situasjoner med lavt lys. I flere situasjoner foretrekker jeg det gamle Ixus 700, og det er ikke slik jeg vil ha det. Nå har jeg innsett at dersom jeg vil ha wow-effekten hva bildekvalitet angår, må jeg legge mer penger i kameraet. Et absolutt maksimum i budsjett må være 2000,- og jeg vil sette stor pris på synspunktene til akams brukere. Jeg har lest mye godt om begge disse kameraene, og håper dere kan peke meg i riktig retning av hvilket som passer meg, eventuelt om jeg bør vurdere noe helt annet. Jeg har følgende kriterier: - God bildekvalitet i lyssvake forhold. - Trenger ikke superzoom, wifi, gps, eller lignende. - Avanserte bildeinnstillinger er ikke nødvendig, jeg vil ha et kamera til å enkelt og greit ta bilder i hverdagen, i de situasjoner hvor speilrefleksen ikke er med. Alle innspill mottas med takk! Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Jeg har ikke prøvd TZ40, men oppgraderingen min fra TZ20 til S100 viste at disse kameramodellene hadde forskjellige målgrupper. Hvis min S100 hadde forsvunnet ville jeg kjøpt en S110 da både S120 og Sony RX100 er vesentlig dyrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå