Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Det trådløse nettverket faller ut!

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp 2MBIT bredbånd fra NGT. Ettersom vi er flere som skal benytte det så valgte vi å kjøpe ett trådløst access-point(Topcom) og trådløse nettverkskort(Belkin) hos Elkjøp.

Dette har ikke vært problemfritt ettersom signalet forsvinner ganske ofte. Det ligger jevnt på 95-100%, men så kan det forsvinne helt i noen sekunder for så å komme tilbake. Har lastet ned de nyeste driverne uten at det løste problemet. Nedlastningshastigheten er også svært ustabil. Hender faktisk at opplasting går raskere.

Noen som har noen råd eller erfaringer med dette..?

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noe av det samme problemet. Bruker 3Com Offieconnect Wireless. Har bl.a to bærbare, den ene, HP Omnibook 6100 med innebygd trådløst kort og Windows 2000, og en Compaq Armada 700 med trådløst nettverkskort og XP Pro. Har opplevd mange ganger at med de bærbare side ved side, så er det ingen problemer med HP'en. Ligger på 80-90 % signalkvalitet, mens Compaq'en sliter voldsomt. Må bevege PC'en nærmere gateway'en for å få kontakt. Straks jeg går tilbake faller signalet bort igjen. Slik kan jeg holde på en god stund til Compaq'en finner ut at den skal samarbeide. Da kan det funke fint i ukesvis. Har to trådløse nettverkskort, så det er ikke hardwarefeil. Heller mer til at det er Win XP som spiller meg et puss. Har også et 3Com USB trådløst kort, som er helt ubrukelig. Selv om man bruker det 1 meter fra gatewayen går det ikke å spille eks. Battlefield med det. Med en gang det blir litt heftig får jeg 'Connection Interupted' Skulle jo tro at 11 Mbit skulle holde. Har ingen slike problemer ved internettspill med 1024/256.

Lenke til kommentar

Sjekk på pc'en med XP om boksen for "Aktiver IEEE 802.1 x-godkjenning for dette nettverket" under "vis tilgjengelige trådløse nettverk" er markert, hvis den er markert fjern haken.

Dette fjerner problemet ditt.

Eller du kan også sjekke hva som står om problemet på Microsoft sine sider her, denne beskriver feil i XP mot en annen trådløs router men dette gjelder også for den du har. Feilen ligger i XP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...