oss2 Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Hei. Jeg har en Acer EasyStore H340 som jeg ikke lenger får liv i. Har hatt den en gang på service, hvor de flashet hovedkortet. Da den kom tilbake funket den til innstalasjonsprosessen var ferdig, og så var den død igjen. Nå har jeg heller kjøpt meg en liten NAS, og har tenkt til å putte diskene fra WHS'en over i NAS'n, men ser at NAS'n må formatere diskene ved oppstart. Og det er da jeg får problemer. For det er masse bilder o.l. som jeg ikke vil miste. Kjøpte en dokking for harddiskene med tanke på å kopiere filene over til pc'n, men det er bare tull med filene på diskene fra WHS'n. Finnes det noe program som kan hjelpe meg med å redde filene? Martin. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Tja, hva med å kjøpe nye fisker og benytte de gamle til backup? Backup lønner seg altid i lengden og slik jeg skjønner inlegget ditt har du ikke dette. Lenke til kommentar
oss2 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2013 Tja, hva med å kjøpe nye fisker og benytte de gamle til backup? Backup lønner seg altid i lengden og slik jeg skjønner inlegget ditt har du ikke dette. Tja... Det var jo det jeg trodde at jeg hadde når jeg kjøpte den serveren. Sto veldig fagert i annonsen at den lagret på 2 disker. Slik at hvis den ene røk, så var det speilet på den andre... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Tja... Det var jo det jeg trodde at jeg hadde når jeg kjøpte den serveren. Sto veldig fagert i annonsen at den lagret på 2 disker. Slik at hvis den ene røk, så var det speilet på den andre... Hjelper ikke det når serveren tas av lynet og begge diskene ryker, eller når en tyv kommer inn vinduet, eller når et virus sletter/krypterer filene dine 1 Lenke til kommentar
oss2 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Hjelper ikke det når serveren tas av lynet og begge diskene ryker, eller når en tyv kommer inn vinduet, eller når et virus sletter/krypterer filene dine Det er nå greit. Men det er jo ikke det som er tilfelle her. Her har jeg begge diskene, men det virker som om filene ligger litt på begge diskene. Finnes det virkelig ikke noe som kan hjelpe meg med å få filene tilbake igjen? Så lover jeg at jeg skal ordne med Dropbox el. Endret 16. desember 2013 av oss2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Tror du må ha en Windows home server for å få tak i dem. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 http://superuser.com/questions/71889/how-to-get-data-from-a-borked-windows-home-server Sant det so sies over her. WHS har sitt eget partisjon/filsystem. Les siste posten i lenken over. Her en forklaring av whs drive extender sin virkemåte. Kan kaste lys over ting som om filene (tombstone files ) som virker som de feil etc. http://www.davescomputertips.com/windows-home-server-v1-drive-extender/ Din NAS kjører garantert en slags linux. Du vil i det minste mounte disse diskene i en maskin med windows 7 professional eller tilsvarende os. I en whs ny må du ikke starte installasjon med disse , da blir de wipet. Da er nok eneste å installere en ny whs med egen ubrukt disk for så å mounte den/de fra den gamle whs installasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå