AnonymDiskusjon Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Så, jeg har møtt ei jente jeg har begynnt å like veldig godt. Men selvfølgelig, nå som jeg endelig har funnet ei jeg virkelig liker. Så kommer eksen hennes inn i bildet. Og han griner om at han vil ha henne tilbake osv. Er en stund siden bruddet deres. Og så vidt jeg kan skjønne var det med god grunn hun gjorde det slutt. Men de var sammen en stund, og hun lurer på om vil droppe meg for han, av den grunn at han kjenner henne såppas godt, det er liksom trygt fordi han vet hvem hun er. Jeg har egentlig ikke sagt noe særlig til henne etter hun sa dette til meg igår. Eneste jeg egentlig har sagt er at jeg er blitt veldig glag i henne, og at hun er nødt til å finne ut hva hun vil. Litt mimring og småprat har det vært. Jeg vil liksom ikke legge meg for mye borti avgjørelsen hennes. Men samtidig vil jeg at hun skal si det jeg ønsker å høre. Jeg lurer litt på om det er noe jeg kan si for å få høre det jeg vil, uten at det liksom tvinger henne til å velge meg. Men mer tipper vektskåla i min favør. Hun vet godt at jeg veldig gjerne vil bli bedre kjent med henne, og jeg liker henne veldig godt. Det har jeg gitt tydelig uttrykk for. Og jeg kan jo si ting som "hvorfor velge eksen, han har vært douch før, hvofor skulle han ikke vær det nå?". Vet at han kan ha endret seg, men det er typisk at det kun varer en en liten stund. Uansett, jeg har litt vondt i magen, for jeg er redd jeg får høre det jeg ikke vil, igjen. For akkurat dette har skjedd en gang før. Og da gikk det ikke i min favør. Selv om jeg sa mye da for å prøve å få henne til å velge meg. Veldig usikker på hva jeg bør gjøre, derfor søker jeg råd her. Alt som kan hjelpe meg å få henne tas i mot med stor takk! Anonymous poster hash: 4c157...b33 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Når hun vurderer å gå tilbake til eksen så burde det være ganske rett frem når det kommer til hva du bør gjøre. 3 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Er ikke noe bra å velge ham fordi han er trygg. Det er absolutt ikke bra i det hele tatt. Burde heller ta sjansen på deg, men føles dessverre som hun heller mot ham. Hva stopper ham fra å bli slik igjen? Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Skjønner ikke at du gidder å forholde deg til dette. Har du lyst til å være redd for at hun stikker tilbake til eksen hver gang dere har en krangel eller er uenige? 4 Lenke til kommentar
Hellemokb Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Skjønner ikke at du gidder å forholde deg til dette. Har du lyst til å være redd for at hun stikker tilbake til eksen hver gang dere har en krangel eller er uenige? Tenkte ikke over dette da jeg leste det han/hun skrev, men du har rett! TIL TS: Mitt svar (på hva du kan si) Hadde jeg vært henne, ville jeg nok ha ønsket å høre noe som: jeg vet ikke så mye om dere to, hvordan dere hadde det sammen, eller hva som får deg til å tenke at han er så spesiell, men jeg vet at jeg er her nå, og jeg vil ha deg! Du er ganske spesiell for meg, og jeg ønsker at du heller ser fremover, enn å se tilbake på fortiden. Du traff meg forresten på: ''Alt som kan hjelpe meg å få henne tas i mot med stor takk!''. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2013 Er ikke noe bra å velge ham fordi han er trygg. Det er absolutt ikke bra i det hele tatt. Burde heller ta sjansen på deg, men føles dessverre som hun heller mot ham. Hva stopper ham fra å bli slik igjen? Men bør jeg si det? Bør jeg jekke han ned å den måten, eller får det bare meg til å virke smålig? Noen vits å øse over med hva jeg føler? Og nei, det er ikke bare rett frem, ikke for meg. For jeg tenker egentlig "Er jeg ikke bra nok for deg, kan du ryke". Men jeg vil ikke bare gi opp så lett, liker henne virkelig, og hun har sagt at hun er blitt veldig glad i meg. Om jeg er en idiot fordi jeg tror på det vet jeg ikke. Eneste jeg kan si sikkert er at, you either choose me, or you lose me, men selvfølgelig håper jeg hun velger meg Anonymous poster hash: 4c157...b33 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Hun har blitt veldig glad i deg, men vurderer likevel å gå tilbake til eksen? Hun har deg på kroken, og det virker som hun stort sett kan si og gjøre hva hun vil, for du forsvinner ikke. Det er klart for deg at du ønsker å være med henne, men det er jo ikke klart for henne i det hele tatt. Trekk deg tilbake før du bli enda mer betatt, og spar deg for dette rotet. Enten så kommer hun etter deg, eller så gjør hun det ikke. Kan ikke presse noen til å like deg, da oppstår som regel det motsatte. Lenke til kommentar
Torleif_H Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Tror det kan være greit å fortelle litt om hvordan du føler dette, men ikke for mye. Hvor mye som er passelig vet nok du mer om enn meg, men noe i duren som: "Jeg er her nå. Du vet hvordan det var med ham, men hvor bra kan det ikke bli med meg? Vil du kaste bort det vi har? Hvis du går tilbake til ham kommer ikke jeg til å vente på deg, så la meg ta deg med på vårt eventyr i stedet." Som sagt vet nok du bedre hva som er passelig enn hva noen av oss kan fortelle deg, men det viktigste er nok å kommunisere hva du mener. Jeg håper virkelig det ordner seg for deg, men hvis hu går tilbake til eksen må du nok bare "cut your losses". Desverre. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Hun er ikke helt ferdig med eksen sin, og vurderer å gå tilbake til han. Hvordan kan du ikke føle deg som re-bound eller tredje hjulet på vogna? Jeg håper for din skyld at om hun velger deg, så har hun virkelig bestemt seg - og ikke bare kan finne på å løpe tilbake til eksen så snart dere går igjennom en litt røff periode. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Høres rett og slett ut som om hun har deg på kroken... Hun leker med tanken på å gå tilbake til eksen, men hun har deg i backup hvis hun ombestemmer seg. Dette høres ikke bra ut... Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 (endret) Det beste kan være å forholde seg passivt til kvinner. De kommer selv dersom de ønsker det. Hvis du er der for henne uansett så har du ingen verdi (something given has no value), i tillegg så får hun heller ikke mulighet til å føle noe lengsel eller savn etter deg dersom du stadig er der. La henne streve litt for å få deg, slik at du får en verdi, at hun får tid til å savne deg samtidig som at hun får spillerom til å vise at hun verdsetter deg. Straks man begynner å fortelle noen at man er veldig glad i vedkommende har man spilt alle kortene, da er det praktisk talt game over da man ikke lenger har noe å gå på, omtrent som at ingen syner deg i poker dersom du har røpet at du har en god hand. Med mindre folk har begrensninger som gjør at de stort sett kun forstår helt bokstavelig kommunikasjon, skal det ikke være behov for å si at man er glad i noen. Det er de små nonverbale tingene som teller, ikke at man bokstavelig står der og sier "jeg er glad i dag". Det er bortimot verdiløst for en kvinne at du sier at du er glad i henne. Hun vil gjennom dine handlinger legge merke til om du verdsetter henne eller ikke. Dersom hun ønsker å være ved din side vil hun gjøre noe for å oppnå det, hvis ikke er det heller lite du kan gjøre. Desperate forsøk vil stort sett skyve kvinnen videre fra deg. Det samme gjelder i kjærlighetslivet, som i politikken og ellers i livet. Fokuser på hva folk gjør(deres handlinger), ikke på hva de sier annet enn for å sammenligne ord mot handling. Hvis hun stikker til eksen bør det være helt likegyldig for deg da du er bedre foruten henne om det er hennes ønske. Kanskje er det vondt, men det er vondere å stå der og fiske etter henne og hive alt av verdi og selvrespekt på havet. Kommer hun tilbake eller etter deg får du heller ta stilling til det når den tid kommer. Den beste måten å beholde en kvinne er å vise med handling at du verdsetter henne samtidig som du respekterer deg selv. Det bør skje på en balansert måte da du ikke er kvinnens tjener som eksister kun for at hun skal ha det vel. Du kan dog være en god og tilgjengelig partner for kvinnen den tid hun fortjener det. Hvis du gjør deg verdifull for kvinnen kan det tenkes at hun vil verdsette deg. Kort sagt: Vær likegyldig men verd sett henne når hun er der samtidig som hun fortjener det. Når hun sier at hun vurderer en eks fortjener hun ikke noe som helst fra deg og da bør du være likegyldig til hun eventuelt viser at hun verdsetter deg. Trekk deg ut på en verdig måte uten krangling eller frekkheter. Du trenger ikke brenne alle broer selv om du trekker deg ut. Endret 17. desember 2013 av BadCat 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Her må du legge lista med en gang. Du må IKKE ha en holdning hvor du føler deg truet av denne eksen, da er du svak og ikke selvsikker. Eksen har tydeligvis fått nyss om at hun har funnet noen nye og han er desperat etter å miste henne, han virker svak, da skal du virke sterk og vise at du ikke er truet, dette vil vinne henne. Bare si til henne at du ikke driver med 3-kant drama så hvis det er slik hun vil holde på så får hun ha lykke til med det. Anonymous poster hash: a505b...529 1 Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 (endret) Er forsåvidt enig med de over meg. Men samtidig som det egentlig er litt døfødt å jage henne når hun tenker slik, så trenger du ikke gi opp. Gjør som noen har sagt over her, si hva du mener, så trekk deg tilbake. Mer kan du ikke gjøre, men såppas synes jeg du burde gjøre! Endret 17. desember 2013 av Binders' Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Livet er herlig! Møtte henne og snakket med henne igår. Jeg delte endel, kanskje litt mye. Jeg skulle til å gå under litt klein stillhet, trodde det var bare å gi opp, men da kom hun løpende etter meg og kastet seg i armene mine og gråt. Hun hadde innsett at jeg er en mye bedre fyr enn eksen, var bare redd for hva han ville gjøre om hun gikk med meg. Da sa jeg bare "Hva kan han gjøre? Jeg er her nå." Yep, I'm a happy man right now! Så love is in the air, og jeg fikk juleønsket mitt oppfyllt God jul - TS Anonymous poster hash: 4c157...b33 7 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Så flott og hva kan han gjøre? Hun kan da ikke gå tilbake til ham bare fordi hun er redd for hva han kan gjøre! Bra du sa fra og at utfallet ble så fint 2 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Livet er herlig! Møtte henne og snakket med henne igår. Jeg delte endel, kanskje litt mye. Jeg skulle til å gå under litt klein stillhet, trodde det var bare å gi opp, men da kom hun løpende etter meg og kastet seg i armene mine og gråt. Hun hadde innsett at jeg er en mye bedre fyr enn eksen, var bare redd for hva han ville gjøre om hun gikk med meg. Da sa jeg bare "Hva kan han gjøre? Jeg er her nå." Yep, I'm a happy man right now! Så love is in the air, og jeg fikk juleønsket mitt oppfyllt God jul - TS Anonymous poster hash: 4c157...b33 Har opplevd akkurat det samme, god følelse God jul! Lenke til kommentar
Hellemokb Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Livet er herlig! Møtte henne og snakket med henne igår. Jeg delte endel, kanskje litt mye. Jeg skulle til å gå under litt klein stillhet, trodde det var bare å gi opp, men da kom hun løpende etter meg og kastet seg i armene mine og gråt. Hun hadde innsett at jeg er en mye bedre fyr enn eksen, var bare redd for hva han ville gjøre om hun gikk med meg. Da sa jeg bare "Hva kan han gjøre? Jeg er her nå." Yep, I'm a happy man right now! Så love is in the air, og jeg fikk juleønsket mitt oppfyllt God jul - TS Anonymous poster hash: 4c157...b33 Jeg er såååå glad på dine vegne Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Så flott å høre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå