Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tette for lyd rundt radiatorrør?

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp flyttet til en ny hybel i et hybelkompleks. Ble da informert av naboen om at det veldig lett slipper gjennom lyd mellom våre to hybler, fordi det går rør til radiatoren gjennom murveggen der. Prater man nært innløpet blir man tatt tilbake til gamledager:
to-tinn-bokser_~x18355042.jpg

Dette er selvsagt ikke ønskelig, og naboen har sagt at dette har vært et irritasjonsmoment tidligere. Spørsmålet da er hvordan vi kan fikse dette, eller i det minste redusere støyen som slipper gjennom?

Det er to metall-rør med en diameter på drøye 2 cm som går gjennom murveggen og til hans radiator.

Ser for meg at det kan fungere å tette med eksempelvis silikon, men har egentlig ikke peiling. Kan forøvrig gjøre arbeid inne hos naboen også.

Noen som har noen tips?

Kan laste opp bilde dersom det er behov for det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fyrste som slår meg er at dette er eit avvik frå byggeforskriftene.

Det er krav om at slike gjennomføringer mellom to forskjellige boliger skal branntettast.

Så i utgangspunktet kan du ta dette opp med byggningseigaren og kreve dette utbetra. Sidan det er snakk om eit hybelkompleks så antar eg at det er nokon som eig heile byggninga.

Eg vil anta at når det er tetta rundt røra med godkjent branntetting så vil også mykje av lyden forsvinne.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...