desi-bruker Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Da gikk jeg til innkjøp av "Cisco Aironet 1602i SAP". Det ble ikke behov for switch i første omgang, så da skal kun AP settes opp. Men jeg lurer på... det kom ikke med strømadapter i leveransen. Er det vanlig? Ser nå at utifra behovet vårt, så må AP kobles til nettverkskontakt i veggen, men det er ikke strøm gjennom hovedswitchen i lokalet, så da må det vel brukes en PoE injector? Er det noen erfaring med slik løsning? Fordeler/ulemper? Og hvilken skal jeg velge for min AP? Håper noen glupe svar som alltid! Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Ja, det er vanlig at det ikke følger med strømadapter, da AP'ene er beregnet til å bruke PoE.. Så da må dere enten anskaffe switch(er), som tidligere nevnt, med PoE, eller en injector ja... Har ikke direkte erfaring med injector, men ville nok ha gått for en PoE switch først som sist uansett.... Lenke til kommentar
desi-bruker Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Alright, rimeligste switch med PoE blir vel følgende komplett.no ? Den andre hadde ikke PoE mulighet. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Hmmmm, ja, ser jeg har klart å linke til de to uten PoE, av en eller annen grunn... Riktig - Den 200'n har PoE Billigste jeg fant på prisguide.no... Lenke til kommentar
desi-bruker Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Hva tenker du om følgende produkter? PoE Injector: LINK PoE switch: LINK Jeg fikk de begge anbefalt fra MPX, for den AP'en jeg kjøpte. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Gå for switch i så fall... Lenke til kommentar
desi-bruker Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Da går jeg switch før AP. Tenker da å ha følgende oppsett: Nettverksveggpunkt —(kabel - 2m)—> PoE Switch —(kabel - 10m)—> Cicso AP Dette vil vel fungere optimalt? Skal jeg bare gå for vanlige cat6 UTP kabler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå