xInG Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Dette er en build til en skolepc som skal bli brukt til video redigering. passer disse delen sammen? http://tinypic.com/view.php?pic=1679xkh&s=5#.Uq79nBx97zw Takk på forhånd skolen betaler* Endret 17. desember 2013 av xInG Lenke til kommentar
Wuzhou Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Dette er en build til en skolepc som skal bli brukt til video redigering. passer disse delen sammen? http://tinypic.com/view.php?pic=1679xkh&s=5#.Uq79nBx97zw Takk på forhånd Kjøp billigere og low profile ram Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Delene passer for så vidt sammen, men jeg skjønner ikke hvorfor du velger m-ITX hovedkort med H87-chipset til K-prosessor. Velg heller m-ATX hvedkort med Z87-chipset, så kan du overklokke. Kjøp også en tredjeparts CPU-kjøler. Strømforsyningen er "overkill", og du finner billigere RAM som er like god. Lenke til kommentar
xInG Skrevet 16. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2013 Delene passer for så vidt sammen, men jeg skjønner ikke hvorfor du velger m-ITX hovedkort med H87-chipset til K-prosessor. Velg heller m-ATX hvedkort med Z87-chipset, så kan du overklokke. Kjøp også en tredjeparts CPU-kjøler. Strømforsyningen er "overkill", og du finner billigere RAM som er like god. Trenger ikke overclocking skal bare ha videoredigering igjen denne maskinen er til skolen og redigering:)) men takker for input Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Trenger ikke overclocking skal bare ha videoredigering igjen denne maskinen er til skolen og redigering:)) men takker for input Hvis du ikke skal overklokke, så velger du heller Core i7-4770 og sparer kr 150. Strømforsyningen er "overkill", og du kan fint spare kr 600 på PSU. Du trenger ikke dedikert skjermkort for videoredigering, og du kan derfor spare ytterligere kr 2189. Hadde det vært jeg som skulle kjøpe, ville jeg ha gått for K-prosessor og et bedre hovedkort. Du kan hente ut en del ekstra på å overklokke. Det er i alle fall kjekt å ha muligheten. Dustin home har fri frakt på kjøp over kr 3000, så kjøp en del av oppsettet derfra. Jeg har satt opp et forslag over deler du bør kjøpe derfra, inkludert skjermkort og rimeligere PSU av god kvalitet. Resten handler du fra Komplett. Edit: Kjølepasta kan du droppe, da det følger med kjøleren. Viftene er også rimeligere på Dustin home http://www.dustinhome.no/product/5010618873/noctua-nf-f12-pwm-fan-120mm/ Endret 16. desember 2013 av Omnithunder Lenke til kommentar
sevs Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Kjøp kjøler og pasta og dropp Intel's standardkjøler. Finne en noctua-kjøler som passer socket og fysisk størrelse. Endret 16. desember 2013 av Jon Håvard (sevs) Lenke til kommentar
xInG Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Takker for svar:)) Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 (endret) Noe slikt kanskje: 11 731,- nok Endret 17. desember 2013 av noctua_nh-d14 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå