Gå til innhold

[Løst] "skolepc"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Delene passer for så vidt sammen, men jeg skjønner ikke hvorfor du velger m-ITX hovedkort med H87-chipset til K-prosessor. Velg heller m-ATX hvedkort med Z87-chipset, så kan du overklokke. Kjøp også en tredjeparts CPU-kjøler. Strømforsyningen er "overkill", og du finner billigere RAM som er like god.

Lenke til kommentar

Delene passer for så vidt sammen, men jeg skjønner ikke hvorfor du velger m-ITX hovedkort med H87-chipset til K-prosessor. Velg heller m-ATX hvedkort med Z87-chipset, så kan du overklokke. Kjøp også en tredjeparts CPU-kjøler. Strømforsyningen er "overkill", og du finner billigere RAM som er like god.

Trenger ikke overclocking skal bare ha videoredigering igjen denne maskinen er til skolen og redigering:)) men takker for input

Lenke til kommentar

Trenger ikke overclocking skal bare ha videoredigering igjen denne maskinen er til skolen og redigering:)) men takker for input

Hvis du ikke skal overklokke, så velger du heller Core i7-4770 og sparer kr 150. Strømforsyningen er "overkill", og du kan fint spare kr 600 på PSU. Du trenger ikke dedikert skjermkort for videoredigering, og du kan derfor spare ytterligere kr 2189.

Hadde det vært jeg som skulle kjøpe, ville jeg ha gått for K-prosessor og et bedre hovedkort. Du kan hente ut en del ekstra på å overklokke. Det er i alle fall kjekt å ha muligheten. Dustin home har fri frakt på kjøp over kr 3000, så kjøp en del av oppsettet derfra. Jeg har satt opp et forslag over deler du bør kjøpe derfra, inkludert skjermkort og rimeligere PSU av god kvalitet. Resten handler du fra Komplett.

Edit:

Kjølepasta kan du droppe, da det følger med kjøleren.

Viftene er også rimeligere på Dustin home http://www.dustinhome.no/product/5010618873/noctua-nf-f12-pwm-fan-120mm/

post-88193-0-89189000-1387202664_thumb.png

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...