madman88 Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Hei. Har tenkt meg til Beogard, men er så utrolig dyrt. Hvor lurt er det å kjøpe billett til f,eks Tyskland for å så reise videre der fra med to forskjellige selskap altså fra Norge- Tyskland - Serbia Er det noen av dere som har gjort dette før? Anbefales det?Syns billetten er dyre,og tenkte å slippe billigere unna Lenke til kommentar
madammim Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Mener du kan gjøre det hvis det er mer enn 2 timer mellom landing og avgang. Hvis ikke kan du få trøbbel ved forsinkelser. Har gjort dette noen ganger selv, men da en kombinasjon av bonus-reise innenlands til Oslo, for så å fortsette med betalte billetter. Men har du søkt på feks. finn.no etter billetter? Der kombineres flere flyselskaper for å finne billige ruter. Et kjapt søk på Gardermoen - Beograd t/r den 15 - 22 jan. 2014 og med reisetid på under 8 timer gav billetter for 1576,- med reisetid på 5t/4t45m t/r... Lenke til kommentar
multisync Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Ellers så er det billig tog mellom Budapest og Beograd. Ryanair flyr jo til Budapest, så mulig du kan få en billig bilett dit (bli gjerne et par dager, er en kul by) og reise videre med tog. Krever en del mer tid riktignok da togstasjonen ikke er på flyplassen, og togturen tar en stund også. Kjøpe to biletter er da helt problemfritt så lenge du legger inn nok tid på stopoveren. Greit å regne med 3 timer synes jeg når de er separat bestillt. Da skal det en heftig forsinkelse til for at du mister connecting flight. Endret 16. desember 2013 av multisync Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Sjekk også Momondo - http://www.momondo.no/ 1507,- med Austrian & SwissAir Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Ellers så er det billig tog mellom Budapest og Beograd. Ryanair flyr jo til Budapest, så mulig du kan få en billig bilett dit (bli gjerne et par dager, er en kul by) og reise videre med tog. Krever en del mer tid riktignok da togstasjonen ikke er på flyplassen, og togturen tar en stund også. Kjøpe to biletter er da helt problemfritt så lenge du legger inn nok tid på stopoveren. Greit å regne med 3 timer synes jeg når de er separat bestillt. Da skal det en heftig forsinkelse til for at du mister connecting flight. takk for svar alle sammen planen er å reise torsdag eller fredag men er umulig å få billett under 3000 kr om man skal fly rundt 5 timer med mellomlanding hva hvis jeg bestille flybillett via rest plass og det er to forskjellige flyselskap vil jeg da måtte hente kofferten min selv?eller gjøres dette automatisk? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 På kort varsel nå rett før jul kan det vel bli dyrt, ja. Normalt skal du kunne sjekke bagasjen helt frem, selv om det er 2 forskjellige selskaper. Har i alle fall aldri hatt problemer med dette. Tror det går på avtaler mellom selskapene for å gjøre det lettere for passasjerer. Vær obs på at inne i ankomstlandet kan du uansett måtte sjekke inn bagasjen på nytt hvis du skal videre der. Det eneste du må sørge for er å legge inn nok tid mellom landing/avgang. Mener å ha lest en gang at 2 timer eller mer, og det forsinkede selskapet er ansvarlig. Men det er mulig at det går på reell forsinkelse, slik at du må plusse på gå-tid på flyplassen. For å få dette 100% bekreftet kan du jo ta en telefon til det 1. selskapet og spørre, eventuelt sjekke nettsidene deres. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 På kort varsel nå rett før jul kan det vel bli dyrt, ja. Normalt skal du kunne sjekke bagasjen helt frem, selv om det er 2 forskjellige selskaper. Har i alle fall aldri hatt problemer med dette. Tror det går på avtaler mellom selskapene for å gjøre det lettere for passasjerer. Vær obs på at inne i ankomstlandet kan du uansett måtte sjekke inn bagasjen på nytt hvis du skal videre der. Det eneste du må sørge for er å legge inn nok tid mellom landing/avgang. Mener å ha lest en gang at 2 timer eller mer, og det forsinkede selskapet er ansvarlig. Men det er mulig at det går på reell forsinkelse, slik at du må plusse på gå-tid på flyplassen. For å få dette 100% bekreftet kan du jo ta en telefon til det 1. selskapet og spørre, eventuelt sjekke nettsidene deres. takker for svar:) Det billigste jeg fant i løpet av denne perioden torsdag/fredag er altså 3000 kroner. Har dere kanskje funnet noe billigere? Tenkte hvis dere søkte på enkelte andre sider. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Å sjekke inn bagasjen på tvers av selskaper er sjelden et problem med de store selskapene (glem det på Ryanair et al), men å få bagasjen sendt frem til endelig destinasjon på tvers av billetter er langt verre. Det kan gå, men er slett ingen garanti. Husk også at når du splitter reisen opp i separate billetter er det ditt ansvar å dukke opp også om din første flyvning er forsinket, mens det med gjennomgående billett er flyselskapets ansvar å få deg fraktet helt frem. Om du f.eks. flyr Norge-Tyskland og er så forsinket at du ikke når flyet Tyskland-Serbia vil du ikke bare måtte skaffe ny billett på denne strekningen, men også på returen Serbia-Tyskland fordi flyselskapene sletter returbilletten om du ikke dukker opp på første flyvning (her er det endringer på gang i EU-regelverket, men foreløbig er det bare å akseptere dagens tilstand). Kjøper du en flybillett gjennom et reisebyrå (eller flyselskap) der det er flere flyselskaper involvert byr ikke det i seg selv på noe problem. På en av mine kommende turer skal jeg fly med seks forskjellige selskaper. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 takker for svar:) Det billigste jeg fant i løpet av denne perioden torsdag/fredag er altså 3000 kroner. Har dere kanskje funnet noe billigere? Tenkte hvis dere søkte på enkelte andre sider. Når du sier billig så kan det hende WizzAir er tingen? Nå vet jeg ikke vhor du holder til men om du kan komme deg til Torp Sandefjord så har de direkteflygning t/r for 600kr. Så må du vel regne med litt gebyrer oppå der men det er et billig alternativ. Men om det koster 1000kr hver veg å komme seg til Sandefjord er det liten vits Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 18. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) Når du sier billig så kan det hende WizzAir er tingen? Nå vet jeg ikke vhor du holder til men om du kan komme deg til Torp Sandefjord så har de direkteflygning t/r for 600kr. Så må du vel regne med litt gebyrer oppå der men det er et billig alternativ. Men om det koster 1000kr hver veg å komme seg til Sandefjord er det liten vits er det jeg som er blind eller finnes det ikke noe reise til Beograd fra torp på torsdag/fredag eller tenkte du generelt? sjekka også flere måneder i forveien finner absolutt ingenting Endret 18. desember 2013 av madman88 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Søkte kjapt på Wideroe.no, fikk en pris på drøyt 1600kr med Lufthansa t/r Gardermoen en tilfeldig valgt helg i februar. Du finner sikkert tilsvarende pris på enten Lufthansas egne sider eller hos SAS. Når du kjøper hele turen på én billett slik slipper du å ta ansvaret om første fly gjør at du ikke rekker det neste (du blir jo forsinket, men slipper i alle fall å punge ut mange tusen i en fullprisbillett ...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå