Matryoshka Doll Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 hei, skal ha presentasjon i norsk, står fritt til å velge tema. men kommer ikkje på noke å skrive om. liker best å ha eit fast tema. noen ideer om kva eg kan ha presentsjon om. 5-7 min, bør vere ok med stoff på internett Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Presentasjon om dialekter? Da har du jo nesten endeløst med stoff å ta av. Eller så kan du ha en presentasjon om utviklingen av norsk språk (og hvordan spesielt ungdommer bruker det). Da kan du ta opp temaer som f.eks. særskriving, engelske lånord også videre. Lykke til. C: Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Ha presentasjon om noe som opptar deg! Er du politisk engasjert, har du en hobby, hva gjør du på fritiden? Kjenner du noen som har vært utsatt for noe trist/kriminelt? Da vil det bli enklere å skrive en framføring om dette også. Du kan for eksempel ha en presentasjon om noe som i det siste har vært mye omtalt i media, for eksempel at foreldre kjøper dyre merkeklær til barn, at norske barn gjøre det dårligere på pisa-undersøkelsene, at det er opptøyer i Ukraina, eller om dødsulykken på Carl Berner. I fjor fikk vi oppgave om å holde en presentasjon om de norske dialektene. Da skulle vi velge to forskjellige dialekter, forklare hva som kjennetegner disse dialektene(skarre eller rulle-r, tykk l, osv.) , for så å sammenlikne og forklare hva som er årsaken til at dialektene er så forskjellige. Til slutt kan du si noe om de norske dialektene vil bli utvannet, hvorfor/hvorfor ikke. Siden jeg antar at du går på vg1 vil jeg anbefale deg å fokusere på drøfting, og jeg ville også valgt å ha en presentasjon om noe dere har gått igjennom dette halvåret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå