EpziloN Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 når jeg bruker Ad-Aware 6.0 er det altid to filer som går igjen, selv når jeg kun har vært inne på HW.no siden. kan noen andre skjekke dette ? er dette en del av sidene ? begge disse er kategorisert som LOW, og skal ikke være veldig farlige. begge er definert som Tracking Cookies. Epz Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Er RedSheriff cookies som er farlige. De laster sammen med Java. Hører sikkert det rasler/henger litt når en søker i Kvasir eller er inne på IT-avisen. De logger og sender alt du leser, hvilke sider du besøker osv.. Ordentlige svin med andre ord! Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Den ene av disse to er faktisk RedSherriff. noen av HW.no administratorene som kan si noe om dette ? disse cookiene dukker opp når jeg kun har vært innom HW.no siden. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Hei, Ser at det er litt usikkerhet om hva RedSheriff er/gjør. I likhet med VG, Dagbladet, ITavisen, DinSide m.m. bruker vi Norsk Gallup (TNS Gallup) for å få objektiv statistikk over antall unike brukere og antall sidevisninger. Dette er tall som publiseres på hos TNS Gallup. Dere kan lese mer om RedSheriff her: https://www.gallup.no/index.asp?did=123015&...llup+RedMeasure. Tallene er viktige for enkelte av våre annonsører som ønsker 3. parts dokumentasjon på våre tall. På den måten unngår en noen av de "texas"-tendensene det har vært på nett før. Så lenge "alle" bruker samme system bør de også være sammenliknbare. Vi har ingen mulighet til å koble informasjonen tilbake til enkelt IP-er e.l. Det vi får opp er ting som antall brukere, antall sidevisninger, OS, nettleser o.l. I grunn den samme informasjonen som vi får fra andre statistikksystemer som webalizer/analog m.m. Med andre ord er dette (slik jeg ser det) ikke noe som en bør bekymre seg over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå