Gå til innhold

Panasonic X920 - Canon R47 - Canon G25 - Canon G30?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er små forskjeller her flageborg, men jeg vil nok si at jeg går for Canon i den første videoen. Ide andre videoene likte jeg også Canon litt bedre. Men heller ikke her store forskjeller.

Å sammenligne GH3 og Canon X20 blir somå sammenligne en varebil med 300HK'er med en sportsbil med 300HK'er. Begge gir deg godevideoer, men grunnet ergonomi (ref. ti lsportsbilen) så vil dette gi deg bedre opptak i felten.

Men det er like mange meninger her som alle andre steder. Noen liker mora, mens andre vil ha dattera. :)

EDIT:

Så konklusjonen er at du kanskje ikke bør kjøpe GH3 eller X20 ut fra videokvalitet, da den er bra på begge to. Er detvideo du kommer til å ta 90% avgangene sp gå for en dedikert videokamera er min mening. Hvis du kommer til å talike mange bilder som du tar video, så ville jeg godt for et kamera som GH3. Vil du ha begge deler, ja... så må du kjøpe begge deler :)

Nå har ikke jeg testet bildekvaliteten på foto tatt med X20 elelr G30 som jeg har da dette uansett er uinterresant for meg, men videokameraer har vel ikke akkurat vert kjent for god fotokvalitet kanskje?

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Det er små forskjeller her flageborg, men jeg vil nok si at jeg går for Canon i den første videoen. Ide andre videoene likte jeg også Canon litt bedre. Men heller ikke her store forskjeller.

Er det video du kommer til å ta 90% avgangene sp gå for en dedikert videokamera er min mening.

Det vil ikke være aktuelt å vurdere videokamera basert på annet enn "filmkvalitet". Fotoapparater har vi nok av....

Lenke til kommentar

Det vil ikke være aktuelt å vurdere videokamera basert på annet enn "filmkvalitet". Fotoapparater har vi nok av....

En ting er fil/video kvalitet, men den kanskje mest vesentlige fordelen med videokamera er ergonomien og hvor lett disse er å justere etc. Autofokus fungerer som en drøm og i det hele tatt en fryd og holde på med kontra et speilreflekskamera.

Skal du ha et dedikert videokamera som har like god eller bedre videokvalitet enn et godt fotokamera, så mener jeg du bør gå for semiproffe kameraer som Panasonic X920 elelr Canon G10/G25/G30.

Aller helst ville jeg nok valgt G30 eller X920 da disse to har mulighet for opptak i 50p.

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

En ting er fil/video kvalitet, men den kanskje mest vesentlige fordelen med videokamera er ergonomien og hvor lett disse er å justere etc. Autofokus fungerer som en drøm og i det hele tatt en fryd og holde på med kontra et speilreflekskamera.

Skal du ha et dedikert videokamera som har like god eller bedre videokvalitet enn et godt fotokamera, så mener jeg du bør gå for semiproffe kameraer som Panasonic X920 elelr Canon G10/G25/G30.

Aller helst ville jeg nok valgt G30 eller X920 da disse to har mulighet for opptak i 50p.

En liten oppsummering for "filmkvalitet"

- ergonomi

- stabilisering

- autofokus

- manuell bildejustering

- inngang for ekstern mic

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned videoen å så på den og jeg må inrømme at dette så veldig bra ut. Det eneste jeg har å utsette på videoen er at jeg kanskje gjerne ville hatt den litt lysere og sneen mer hvit for å få en krispere look. Men mulig du hadde en tanke med slik det er nå.

Denne videoen er på langt nær noen skam og jeg føler det skjedde noe hele tiden uten at det ble kjedelig. Dog kunne jeg kanskje ønsket meg mer fart på slutten ved at feks. sneen feide seg mot kameraet i stor fart for så og avslutte med en slutttekst eller noe.

Jeg hadde sikkert ikke tenkt på det selv der og da, men slikt tenker man jo ofte på i etterkant når man sitter med kaffekoppen og glaner :)

Så... jeg likte videoen godt og hvis det er du som har tatt videoen, eller om dette er et amatør opptak så gir jeg en klapp på skulderen :)

EDIT:

Kjøpte meg forresten et Velbon 600R videostativ i dag og må si jeg ble imponert med tanke på hvor mye det kostet. Kun 798,- på Clas'ern. Virker veldig solid. Kan ikke forestille meg at man får noe bedre til prisen... :)

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Jeg lastet ned videoen å så på den og jeg må inrømme at dette så veldig bra ut. Det eneste jeg har å utsette på videoen er at jeg kanskje gjerne ville hatt den litt lysere og sneen mer hvit for å få en krispere look.

Som allerede nevnt over i forbindelse med videre "forskning" på videofronten har jeg filmet en film(Takk til Red Bull for den) i hjemmekinoen med kamera for å bli bedre kjent med redigeringen i Premiere og hvilke kombinasjoner av innstillinger for opptak/redigering som gir det greieste resultatet før opplasting til Youtbe.

Etter noen justeringer for å lysne opptaket har jeg lastet opp en revidert utgave som du gjerne må sjekke ut...for flyt/flimring/hakking?

Filstørrelsen er ca. 347MB...

http://kringlyd.no/foto/video/?

Filmen The Art of Flight anbefales...

Endret av flageborg
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...