Gå til innhold

Trenger hjelp for kraftig stasjonær pc!

Anbefalte innlegg

2 290 yter bedre enn 2 770, akkurat som 2 titan yter bedre enn 2 290...

290 blir også mye vareme enn 770 å bråker mye mer, samt at AMD er etter min erfaring værre i corssfire enn NVidias SLI.

Nå snakker vi om å holde oss rundt 20k her, og da er 2x 770 4GB klart best å vil holde MYE bedre FPS enn et 290. Det er ikke noe å diskutere en gang...

Enkelt å greit om han vil ha stabil flyt i spillet på så høy oppløsning krever det minst 2 x770 4GB. Et 290 vil nok bli en skuffende affære.

Vel, det blir din mening.

Nå har jeg i hvert fall kommet med eksempel på to oppsett, hvor det ene yter godt, men som også kan oppgraderes og inkluderer tre gode skjermer, eller et annet som kjører to kort, men da med standard 60Hz skjermer og to 290 som yter betraktelig bedre i så høye oppløsninger.

Min anbefaling er førstnevnte, men det blir selvsagt opp til en hver.

Oppsettet ditt ville jeg derimot ikke gått for. Har selv tre GTX 780'er, og har brukt SLI stort sett siden det kom på markedet, så er ikke ukjent med teknologien. Tvert i mot.

Det kan heller ikke oppgraderes stort, og når de to GTX 770'ene yter for dårlig, så må du bytte ut kortene, i stede for å bare slenge inn et ekstra.

Å sammenligne to 290 VS 770, som To Titan VS to 290 i høye oppløsninger blir i beste fall fundamentalt feil. For her yter Titan SLI og 290 CF riiimelig likt (noen ganger er AMD-oppsettet best, og omvendt).

I motsetning til GTX 770 som ikke kommer i nærheten. Da kan du like gjerne kjøpe to brukte GTX 680'er til under halve prisen. For ja, det er jo det GTX 770 er. En overklokk + navnebytte.

290 er laget (som de fleste andre skjermkort) å kjøre på en høy temp. Da vil hastigheten på varmeoverøringen øke, uten at det krever høyere lufthastighet. I tillegg så kommer det med en rimelig god VRM, i motsetning til de rimelig svake sakene du finner på standard 700-kortene til Nvidia. (nettopp derfor jeg IKKE kjøpte et med standard-PCB)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får mene hva du vil.

Nå har jeg kommet med eksempel på to oppsett, hvor det ene yter godt, men som også kan oppgraderes og inkluderer tre gode skjermer, eller et annet som kjører et med standard 60Hz skjermer og to 290 som yter betraktelig bedre i så høye oppløsninger.

Min anbefaling er førstnevnte, men det blir selvsagt opp til en hver.

Oppsettet ditt ville jeg derimot ikke gått for. Har selv tre GTX 780'er, og har brukt SLI stort sett siden det kom på markedet, så er ikke ukjent med teknologien. Tvert i mot.

Å sammenligne to 290 VS 770, som To Titan VS to 290 i høye oppløsninger blir i beste fall fundamentalt feil. For her yter Titan SLI og 290 CF riiimelig likt (noen ganger er AMD-oppsettet best, og omvendt).

I motsetning til GTX 770 som ikke kommer i nærheten. Da kan du like gjerne kjøpe to brukte GTX 680'er til under halve prisen. For ja, det er jo det GTX 770 er. En overklokk + navnebytte.

Info:

While the GeForce GTX 770 closely resembles the GeForce GTX 680, as they are powered by the same GPU with the same configuration, it will still be a tad faster thanks to slightly higher clock rate of the graphics chip as well as up to 16% faster in memory bandwidth-demanding cases.

Vell min annbefaling vil gi bedre bildeflyt i slike høye oppløsninger du kan ikke krangle om det. Til 20k får du neppe bedre price to performance ratio enn mitt oppsett.

Om TS ønsker bra FPS med høye detaljer med en gang bør han gå for mitt oppsett. Om han ønsker dårligere FPS, mer varme og mer støy men et oppsett som kan oppgraderes til å bli veldig bra for enda mer penger i fremtiden bør han gå for ditt. :)

Det er min ærlige mening.

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Info:

Vell min annbefaling vil gi bedre bildeflyt i slike høye oppløsninger du kan ikke krangle om det. Til 20k får du neppe bedre price to performance ratio enn mitt oppsett.

Om TS ønsker bra FPS med høye detaljer med en gang bør han gå for mitt oppsett. Om han ønsker dårligere FPS, mer varme og mer støy men et oppsett som kan oppgraderes til å bli veldig bra for enda mer penger i fremtiden bør han gå for ditt. :)

Det er min ærlige mening.

?

Som jeg nevnte, konfiurerer du oppsettet med to r9 290, G35 headsett (som han trengte) og en skikkelig SSD og strøfmorsyning, og tre rimeligere skjermer. Om man bare skal kjøre på med 60Hz/60FPS, og klarer seg med dette, så kan dette være like greit egentlig.

F.eks tre slike: http://www.komplett.no/benq-24-led-gl2460/769329

Total pris: 20213kr

Så må du legge frem ditt eget alternativt som et så soleklart og åpenbart valg som du bare vil. jeg mener ikke at du ikke er ærlig, jeg synes bare ikke du har rett, enkelt og greit. :)

edit: Glemte nesten å nevne det. uansett hvilket oppsett, så trenger du også en aktiv displayport til DVI-adapter! :dremel:

Lenke til kommentar

?

Som jeg nevnte, konfiurerer du oppsettet med to r9 290, G35 headsett (som han trengte) og en skikkelig SSD og strøfmorsyning, og tre rimeligere skjermer. Om man bare skal kjøre på med 60Hz/60FPS, og klarer seg med dette, så kan dette være like greit egentlig.

F.eks tre slike: http://www.komplett.no/benq-24-led-gl2460/769329

Total pris: 20213kr

Så må du legge frem ditt eget alternativt som et så soleklart og åpenbart valg som du bare vil. jeg mener ikke at du ikke er ærlig, jeg synes bare ikke du har rett, enkelt og greit. :)

edit: Glemte nesten å nevne det. uansett hvilket oppsett, så trenger du også en aktiv displayport til DVI-adapter! :dremel:

Om min build "vinner" skal du få premien som julegave av meg for god innsats :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...