Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Søvnproblemer, hvordan bli kvitt?

Tmz

Anbefalte innlegg

Hei, de siste ukene har jeg hatt en døgnrytme som ikke ligner grisen. Typisk uke for meg kan være å ikke sove hele natt til mandag, slik som idag, så sovne etter skolen og våkne opp midt på natta neste dag, og når jeg endelig kommer i rytmen der jeg sover på et normalt tidspunkt så klarer jeg ikke holde det der. Om jeg legger meg kl 23 en dag så blir jeg fort ikke trøtt før 24.00-01.00 neste dag osv. Jeg er også veldig trøtt om morgenen og sover ganske tungt, derfor jeg ofte heller er oppe hele natta for å ikke forsove meg til skolen.

Har vært sånn siden jeg begynte å studere men har blitt gradvis værre, er veldig lite aktiv så er nok en sammenheng der. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du sitter mye på datamaskinen om kveldene, så kan dette programmet kanskje hjelpe.

"f.lux fixes this: it makes the color of your computer's display adapt to the time of day, warm at night and like sunlight during the day.

It's even possible that you're staying up too late because of your computer. You could use f.lux because it makes you sleep better, or you could just use it just because it makes your computer look better."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, de siste ukene har jeg hatt en døgnrytme som ikke ligner grisen. Typisk uke for meg kan være å ikke sove hele natt til mandag, slik som idag, så sovne etter skolen og våkne opp midt på natta neste dag, og når jeg endelig kommer i rytmen der jeg sover på et normalt tidspunkt så klarer jeg ikke holde det der. Om jeg legger meg kl 23 en dag så blir jeg fort ikke trøtt før 24.00-01.00 neste dag osv. Jeg er også veldig trøtt om morgenen og sover ganske tungt, derfor jeg ofte heller er oppe hele natta for å ikke forsove meg til skolen.

Har vært sånn siden jeg begynte å studere men har blitt gradvis værre, er veldig lite aktiv så er nok en sammenheng der. Noen tips?

Vet åssen du har det.

Har selv det problemet. (har hatt det i åreshvis)

Beste er å høre med legen din om å få circadin 2mg (er den jeg bruker når jeg ikke blir trøtt enkelte kvelder)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...