AnonymDiskusjon Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Hei, Har hatt tics hele livet, men stort sett i den grad at folk ikke legger merke til det. Har også noen andre symptomer som fra tid til annen er assosiert med diagnosen (typisk relativt høy IQ, svært dyktig til å skrive, "naturlig" god rytme, helt håpløs når det kommer til å organsiere ting, elendige motoriske ferdigheter etc) Har tourettes helt uten tvil, og har vært klar over det siden jeg var omtrent 12-13 (leger diagnostiserer tourettes utifra en sjekkliste, og jeg fyller mer eller mindre alle kravene og har gjort det siden den "rette" alderen). Fyller nå 20 i Januar. Det jeg lurer på er om det er noe vits i å få en diagnose. Som sagt er ikke ticsene noe irriterende, bortsett fra i situasjoner hvor jeg er veldig trøtt eller stresset, og kun mine nærmeste venner har noen gang kommentert oppførselen min. Føler meg heller ikke "disabled", og synes det er litt rart å bli diagnostisert med et syndrom. Men, er det likevel kanskje mulig å få noe ut av det? Anonymous poster hash: 86838...2ad Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Hvis du ikke opplever noe som er plagsomt og hemmende så er det vel lite vits i å anstrege seg veldig.Vanlige komorbide lidelser som forekommer med tourettes er ADHD og OCD, så kanskje verdt å kartlegge det for å se om det er noe å hente med å behandle det. Endret 17. desember 2013 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå