Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg må velge fag for neste år, vg3, og jeg har valgt å fortsette med Kjemi og Matte (S2). Jeg leste nettopp i gjennom denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1374672&page=2, men jeg fikk ikke helt svar på spørsmålet mitt. (Jeg skal ikke ta noen fag som privatist - jeg snakker om ''vanlig undervisnings-opplegg'').

Når jeg spør om et ''lett programfag'', spør jeg etter et fag der det holder å følge godt med i timen for å få sekser (ikke mye pugging osv.). Hvilket tredje fag tror du passer best for meg? Jeg har tenkt litt på reiseliv, ettersom det virker så lett, men så har jeg hørt at markedsføring også er ganske greit...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Pugging er jo lett. Realfag er fine siden dersom du får 6 får du i tillegg 0,5 poeng. Anbefaller Biologi 1. Tok det i vg3 uten problemer, fikk 5 med skippertakslesing.

Lenke til kommentar

Alle samfunnsfag er omtrent like enkle eller vanskelige. Realfagene er gjerne litt vanskeligere, i hvert fall hvis logikk og matematikk ikke er din sterke side, men til gjengjeld får man realfagspoeng. Mitt råd er rett og slett å velge noe du trives med. Undersøk hva de forskjellige fagene går ut på og gjerne hvordan lærerne er og hvordan prøvene legges opp, da dette også påvirker utbyttet. Det er meningsløst å diskutere hvilke fag som er de letteste da alle er forskjellige og har hatt forskjellige lærere på forskjellige skoler. Hvis du sjekker nasjonale statistikker, vil du nok ikke finne signifikante forskjeller mellom karaktergivingen i valgfagene. Det vil alltid være lettere å prestere i noe du liker enn noe du er uinteressert i.

Lenke til kommentar

Hei, jeg ville gått for Sosiologi!

Veldig enkelt fag, trenger faktisk ikke å følge med nesten.

Jeg fikk 6er i det :) gikk veldig bra for resten av klassen også av 14 elever så fikk 10 av dem 5er :)

Dette kan være et godt og "lett" valg.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Det er vel ikke alle fag du kan begynne med uten å ha det i vg2? På min skole kan man ta biologi 2, geofag 2, informasjonsteknologi 2, sosial kunnskap, politikk og mennskerettigheter og psykologi uten å ha hatt det i vg2.

Ta det du interesserer deg for. Da er det lettest å fokusere på det og få god karakter :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...