Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg eksaminerer fra vgs i sommer 2014 og er litt usikker på hva jeg skal studere videre. Jeg har en veldig stor interesse innen for programmering, it og teknologi. Jeg føler at Senior Software Engineer passer meg ganske bra med tanke på hva de hovedsaklig gjør.

Er det noen som vet hvor jeg kan ta denne type utdanning ? trenger forsåvidt ikke å være i Norge. Og er dette en utdanning som man lett kan få jobb med.

setter stor pris på alle svar jeg kan få! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Senior Software Engineer er vel oversatt seniorutvikler eller seniorkonsulent, og lignende. Oppgavene blir vel det samme uansett hva du kaller deg? Eller sikter du spesielt til en stilling i utlandet?

Om du har en seniortittel som utvikler i Norge, så har du antagelig en fem eller tre årig, relevant, høyere utdannelse i bunn, og så noen års erfaring som programmerer. Hva som kvalifiserer til en senior-tittel i Norge varierer fra arbeidssted til arbeidssted, men som regel behøver man minimum ett par års erfaring og kan vise at man kan arbeide selvstendig og viser initiativ.

For Engineer tittel så har vi tre beskyttede ingeniørtitler i Norge, dvs. høgskoleingeniør, sivilingeniør og doctor ingeniør. Førstnevnte er en treårig utdannelse, den neste er femårig. Sistnevnte grad er utfaset, så den er neppe aktuell mer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...