Gå til innhold

Gammel hardware, trenger skjermkort - hvor "høyt" kan/bør jeg gå?

bzim

Anbefalte innlegg

Hvor "høyt" kan jeg klatre på "grafikk-kort-stigen" før jeg stanger i taket ytelsesmessig på grunn av øvrig hardware her?

(Sagt på en annen måte, hva er den dyreste/beste GPU du ville ha kjøpt om du hadde følgende hardware fra før, med tanke på når øvrig hardware vil bli en flaskehals for det GPU kan levere):

Har bl.a. følgende hardware:

- HK: ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155 ATX, Z68, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/s,USB3.0,FW, VGA,DVI,HDMI, EFI

- CPU: Intel - Core i5 2500K 3,3GHz Quad Core, Z68 chipset, 8GB DDR3 1600MHz

- PSU: Silver Power SP-SS750M 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Silver, Modular, 4x 6+2pin PCIe, 11x SATA, 120mm

- Nåværende GPU: Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

- SSD: Crucial m4 SSD 2,5" 64GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 415MB/95MB/s read/write

- HD: Western Digital Caviar® Black 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3,5", Dual processor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

780 går helt fint på den der. Denne for eksempel.

CPU-en din er fortsatt gulle god og yter cirka 80 % clock for clock mot en 4670 som selges nå.
I tillegg er den serien som du har svært villig på overklokking, de fleste klarer 5 ghz. Så hvis du er interessert i det så er det bare å handle ny kjøler og klokke den opp en del.

Lenke til kommentar

780 går helt fint på den der. Denne for eksempel.

CPU-en din er fortsatt gulle god og yter cirka 80 % clock for clock mot en 4670 som selges nå.

I tillegg er den serien som du har svært villig på overklokking, de fleste klarer 5 ghz. Så hvis du er interessert i det så er det bare å handle ny kjøler og klokke den opp en del.

Ah,.. det jeg helst ønsket å høre, tusen takk :)

Kan du - eller noen her - anbebfale en ny kjøler til CPUen min?

Det var: Intel - Core i5 2500K 3,3GHz Quad Core

Lenke til kommentar

Hvor mye tenkte du å bruke? Denne blir mye anbefalt, grei og billig. Kan nok fint kjøle en CPU på 4.5 ghz.

Takker! Den der, CoolerMaster Hyper 212 Evo til 249,-, ser jo grei ut. Har egentlig ikke noe budsjett på dette, det vil si - betaler gjerne litt ekstra om det gir enda bedre kjøling (som kan bidra til problemfri spilling) enn den du nå foreslo gjør, om det er slik altså. :)

Endret av bzim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...