MeanShrimp Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Har nylig bygd meg en ny pc. Pcen vil ikke boote når jeg kobler i skjermkortet med strømforsyningen i, men booter helt fint uten skjermkort installert og med gammelt skjermkort som ikke trenger strøm fra PSU. HK: Asus Maximus VI Hero GPU: Gainward GTX 780 Phantom PSU: 1000w Gått tom for ideer, noen som har no lurt ? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 får du prøvd skjermkortet i en annen pc? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Enten er skjermkortet defekt, eller så passer det ikke sammen med hovedkortet. (Eller det kan være feil på strømforsyningen til skjermkortet.) Finnes det BIOS-oppdateringer til hovedkortet? Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Kan det være at du har en ekstra strøm-kontakt på hovedkortet som er merket med PCI-ex. Mener jeg har sett et par eksempel på at det skal en ekstra strømtilkopling til på noen hovedkort i de tilfellene hvor det suger mye power fra pci-ex portene. Litt lenge siden jeg har oppdatert meg, men mener at det finnes noe slikt. Lenke til kommentar
MeanShrimp Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Fikk det endelig til, takk for svar ! Det var rett og slett PSU som ikke klarte det. Sannsynligvis utslitt, da den er mange år gammel. Ble forvirret, for hadde prøvd 2 strømforsyninger uten hell, helt til jeg prøvde med en 3. når det boota med en gang Nå er det bare velstand ! God jul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå