Gå til innhold

LP platespiller, lite kunnskap.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe en LP platespiller til far
til jul, har kommet frem til denne Lenco L3867 (http://www.netonnet....67/119104.3169/) den ser grei til hans bruk. Men jeg har 0 kunnskap om platespillere m.m , så jeg lurer på trenger jeg en sort for høytalere eller anlegg for å hørre hva man spiller? Er det innebygget høytalere eller? Hvis jeg trenger høytalere er det bare sånne enkle med aux tilkobling eller ett helt suround anlegg? Håper dere har mer peiling en meg å kan svare
på disse spørsmålene.

Usikker om dette er rette plass å poste,
men la gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den du linker til krever en PC samt stereoanlegg eller aktive høyttalere. Det ser ikke ut som det er en "ordentlig" platespiller.

Edit: Ser ut som den har RCA-utganger. Da trenger du bare stereo/surround/aktive høyttalere i tillegg. Jeg vil tippe det er innebygd RIAA-forsterker i den.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Tror ikke den krever pc, tror det var hvis du skulle ta ett opptak av sangene, software etc. Hva menes med aktive høytalere? På hvilken måte er det ikke en "ordentlig" platespiller?

Okei, så hvis jeg kjøper sånn rca-aux kabel

kan han foreks koble den til tven for å bruke høytalerne der?

Endret av Trevor Philips
Lenke til kommentar

Aktive høyttalere er bare vanlige høyttalere med innebygd forsterker. F.eks. typiske PC-høyttalere. Men du kan koble den platespilleren til stort sett hva du vil. Ser også at den har RIAA-forsterker så du kan koble den inn på f.eks. AUX på et vanlig anlegg.

Aner ikke hvordan kvaliteten på den spilleren er men gode platespillere pleier å være ganske dyre etter det jeg har sett. Den har reimdrift, noe som er bra for å forhindre motorstøy i å forplante seg til pick-upen.

http://www.hifiklubben.no/stereo/platespiller/

Lenke til kommentar

Typiske PC høytalere har jo ikke uttaksbar AUX kabel. Den er sitter liksom fast i høytalerne, på platespilleren er det ikke AUX inngang. Men hvis eg kjøper en RCA til AUX kabel kan han helt sikker koble den til en iPhone docking han har, som har helt grei lyd.

Så lenge han kan spille av plater med grei kvalitet så er han fornøyd. I skrivende stund så greier han seg med en platespiller fra begynnelsen av 2000 tallet. Er det den du linket som har reimdrift eller den jeg skal kjøpe?

Lenke til kommentar

Typiske PC høytalere har jo ikke uttaksbar AUX kabel. Den er sitter liksom fast i høytalerne, på platespilleren er det ikke AUX inngang. Men hvis eg kjøper en RCA til AUX kabel kan han helt sikker koble den til en iPhone docking han har, som har helt grei lyd.

Så lenge han kan spille av plater med grei kvalitet så er han fornøyd. I skrivende stund så greier han seg med en platespiller fra begynnelsen av 2000 tallet. Er det den du linket som har reimdrift eller den jeg skal kjøpe?

Uff, den du vil kjøpe.

Digitaliser platesamlingen din! Halvautomatisk plate-spiller med reimdrift og USB-tilkobling for tilkobling til PC. Programvare medfølger for konvertering av din musikk til MP3-format!

Lenke til kommentar

Uff, den du vil kjøpe.

Digitaliser platesamlingen din! Halvautomatisk plate-spiller med reimdrift og USB-tilkobling for tilkobling til PC. Programvare medfølger for konvertering av din musikk til MP3-format!

Hva var budskapet med den posten? Skal jeg tolke det positivt eller negativt?

Lenke til kommentar

Billige PC-høyttalere har som du sier ofte en fastmontert jack-plugg. Du får overgang fra RCA til jack så det er ikke noe problem.

post-18544-0-06652600-1387133680_thumb.jpg

Edit: Platespilleren har selvfølgelig ingen AUX-inngang. Den har derimot AUX-utgang.

Edit 2: Hvis han allerede har en platespiller er det sansynlig at den er like god eller bedre enn den du linker til. Mest sansynlig bedre.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Den "Uff"en symboliserte at du var veldig lat.

Var det ironi eller, på koss måte er jeg lat?

Billige PC-høyttalere har som du sier ofte en fastmontert jack-plugg. Du får overgang fra RCA til jack så det er ikke noe problem.

attachicon.gifCABLE-Audio-Y-Splitter-2-RCA-Male-to-1-3-5mm-Female-Cwholesale.jpg

Edit: Platespilleren har selvfølgelig ingen AUX-inngang. Den har derimot AUX-utgang.

Edit 2: Hvis han allerede har en platespiller er det sansynlig at den er like god eller bedre enn den du linker til. Mest sansynlig bedre.

Hva er det som er så dårlig med den jeg linker?

Lenke til kommentar

Nettopp. Den er ikke så galen. Men den er ikke spesielt bra heller. Uansett så kommer mye an på resten av kjeden også. Hvis du bare skal koble den til et par 250-kroners Logitech-høyttalere så spiller det liten rolle.

Vel, skal koble den til en dock vi har i stuen. iPhone dock, ikke en 250 kroners dock men en litt dyrere en. Men eg tror jeg går for den, det var så stor pris hopp mellom platespillerne.

Lenke til kommentar

Var det ironi eller, på koss måte er jeg lat?

Når du selv vurderer å kjøpe et produkt, bør du ta deg bryet med å lese tre setninger.

624f905301e640035b12f3348526c996.png

EDIT: Og hvorfor skal du kjøpe en ny platespiller i det hele tatt? Jeg er nesten helt sikker på at den gamle er bedre. Hvis du skal ha noe mer portabelt, greit nok, siden din far bare skal spille på en liten iPod-dock.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Som sagt jeg har ikke peiling på platespillere, og 2/3 deler av de 3 setningene forstod jeg ikke. Tror du jeg bare poster en thread med en gang uten at jeg gjør en research for meg selv, der tror du feil. Jeg leste beskrivelsen mer en 1 gang, jeg gikk på deal.no å leste beskrivelsen der, googlet opp manualen og fant youtube video. Men jeg fikk framdeles ikke svar på det jeg ville ha svar på. Så ikke kom her å påstå at jeg ikke leste de 3 setningene.

Tror den platespilleren er ødelagt ellerno.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...