Gjest medlem-23990 Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hvorfor skulle dette være relevant? Hvit - Sort, hva er forskjellen? Fordi det hender at rasistiske folk ikke håndterer seg på en sivilisert måte... Desto fler forskjellige farger, desto mer sjans for rasistisk vold. Dermed, er dette ikke så relevant i Norge hvor det er veldig lite antall minoritetsgrupper. Å ja! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Seixon, jeg setter pris på at du avkrefter mine verste tanker om deg. Takk! Samtidig så ser jeg at denne diskusjonen ikke ender noe sted, jeg velger derfor å avslutte her... Ha en fortsatt god dag! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Seixon fremstiller det som at det er utgiftene til drift av fengsler som er de bortimot største utgiftene vi har i landet vårt, og at "den fattige norske borger" vil oppleve lavere skatter hvis vi bare dreper disse "svina". Det er jo bare tull! Tror de aller fleste oppegående mennesker ville ha foretrukket å betale, om så bare en ekstra krone i året, mer i skatt om de kunne spart noen menneskeliv. Jeg er sikker på at det uannsett er dyrere å drepe en drapsmann enn å la han sone våre maksimalt 21 år i fengsel. Han kan jo risikere å sitte i flere år på "death row" (10-20 år er ikke unormalt i USA.), og med anker og bønner om nåde osv. osv. blir det ikke billig. For å fortesette den kyniske tankegangen; bare tenk på staten og diverse næringers inntekstap når turistene dropper å besøke Norge: "Jøss, ikke bare dreper de hval, men mennesker også." Jeg tror at en brøkdel av inntektene Norge får fra slike turister ville vært nok til å holde fangene i live i norske fengsler i årtier. Blir litt småkvalm av å måtte fremsette det på en slik måte, fordi aller fleste har innsett av verdien av et menneskeliv ikke kan måles i kroner og øre. Men det er jo bare dette språket dere forstår? Uff, så off-topic. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 sindre: WORD! makan til kynisk fremstilling har jeg ikke sett siden Seixons siste post :-) Meget bra Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg er sikker på at det uannsett er dyrere å drepe en drapsmann enn å la han sone våre maksimalt 21 år i fengsel. En kule koster ikke mye nå til dags. Hvorfor ikke la han sone 21 dager i fengsel? Det blir jo råbillig. Sosialdemokratisktankegang står for fall: www.antipsykopat.netHan kan jo risikere å sitte i flere år på "death row" (10-20 år er ikke unormalt i USA.), og med anker og bønner om nåde osv. osv. blir det ikke billig. Han sitter på vent fordi USA er en rettstat, hvor selv den verste massemorder kan anke og trekke ut saken i mange år. Han kan hale ut tiden takket være at Amnesty ansetter de sleipeste advokatene som leter etter smutthull.For å fortesette den kyniske tankegangen; bare tenk på staten og diverse næringers inntekstap når turistene dropper å besøke Norge: "Jøss, ikke bare dreper de hval, men mennesker også." Jeg tror at en brøkdel av inntektene Norge får fra slike turister ville vært nok til å holde fangene i live i norske fengsler i årtier."Jøss, ikke bare er landet svindyrt, men vi møter også en narkoman hver 15. meter på Karl Johan. Hit kommer vi aldri mer Gerhard. Neste år blir det zoologische Garten i Berlin. Scheise." Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Han sitter på vent fordi USA er en rettstat Ja han sitter på vent fordi USA er en rettstat, noe som også Norge er, så det vil igjen si at det vil bli svindyrt med dødsstraff igjen, viss det er slik at man må sitte på "death row" lenge! Så dermed faller argumentet til noen (nevenr ikke navn) bort med at det er så mye billigere å bruke dødstraff enn å betale "hotell" for de! Men til vår kjære JoachimR som påstod at han hadde fått testet iq'en sin til 138 (eller var det 139?)! Kan godt hende at du har så høy IQ, men du mangler helt opplagt evnen til å bruke den! Lurer egentlig på hvor all denne kranglingen startet? Jo, det var det ja, jeg gjør noe godt for verden ved å boikotte Amnesty! Joda, høy IQ den personen (Føler deg truffet JoachimR?) Manglende even til å resonnere ligger også i blodet til Seixon og FiskePinna! Og FiskePinna: Du henviser hele tiden til noe som du kaller sosialdemokratisk tankegang og at denne er utdøende? Vennligst forklar deg litt nærmere her! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Gi meg ett argument, ett eneste argument for dødsstraff, bortsett fra hevn og "respekt for ofrene". De finnes ikke, i hvertfall ikke etter at økonomi argumentet deres datt bort. De finnes ikke. Og til hvem det nå enn var som påstår at norske fengsler er hotell. Kan du vær så snill å rane en butikk, bare for å oppleve norske fengsel? Jeg erindrer en artikkel i dagbladet fra i går om fanger som måtte drite i ei bøtte på cella. skikkelig hotell gitt. det værste med fengselsstraffen er frihetsberøvelsen, ikke torturen som JoachimR snakker så varmt om (500W lyspærer som står på døgnet rundt). Og angående drapsstatistikker. Det er riktig at statistikkene i Bowling for Colombine ikke er helt riktige, men du dreit kraftig på leggen når du dro fram Brasil. Brasil som nærmest har legalisert drap ved å ha statlige dødsskvadroner som dreper gatebarn i hopetall "fordi det er så ekkelt med fattige på gaten" som FiskePinna mener "Jøss, ikke bare er landet svindyrt, men vi møter også en narkoman hver 15. meter på Karl Johan. Hit kommer vi aldri mer Gerhard. Neste år blir det zoologische Garten i Berlin. Scheise." Det skulle bare mangle at narkisene trekker på Karl Johan! De får jo en skikkelig rævva behandling av samfunnet. Jeg håper de samler seg alle sammen og setter skudda sine utenfor stortinget, så pampene kan se hva som faktisk foregår her i landet! |Johnsen|: FiskePinna har vært på antipsykopat.net og lest litt Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, men la den nå under politikk/religion uansett da jeg ser dette som det nærmeste bortsett fra søppel kanskje! Uansett så sier vel topic det meste! Orker du å bære på litt rask istedenfor å kaste det på gata? Røyksneiper? Ikke la moped/bil gå på tomgang? Støtte hjelpeorganisasjoner? Frivillig arbeid for å hjelpe noen som faktisk trenger det? Tenkte det ville vært artig å se om det er noen her på forumet som faktisk gjør noe for verden/andre? Om det skulle vært å ikke kaste rask på gata! Jeg kaster ikke aldri søppel på gaten, men dette er vel en selvfølge? Jeg gjør også en stor innsats for verden ved å aldri (what so ever) gir penger til narkiser som kommer bort til meg for å tigge penger (det er bare å gi dem et surt, nedlatende blikk og de vil aldri mer spørre deg :-D ). Når det kommer en greenpeace- eller Amnestytulling og skal argumentere for hvorfor jeg skal kaste bort dyrbare kroner på å "redde stakkars sultende barn i Afrika", hjelpe dakkal små palestinere til å opprettholde uvesenet i Midtøsten eller finansiere obskure demonstrasjoner arrangert av sosialistiske greenpeaceknøl. På den måten er jeg med på å hindre overbefolkning og andre kjedelige detaljer som det må ordnes opp i. Og ærlig talt så er det meg likegyldig hva som skjer nerr' der. Det skjer jo ikke med meg, eller noen jeg kjenner... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg kaster ikke aldri søppel på gaten, men dette er vel en selvfølge? Tja, siden det angår deg så er det kanskje en selvfølge Jeg gjør også en stor innsats for verden ved å aldri (what so ever) gir penger til narkiser som kommer bort til meg for å tigge penger (det er bare å gi dem et surt, nedlatende blikk og de vil aldri mer spørre deg :-D ). Lurer på om du ville hatt samme holdningen om bestekompisen din ble narkis. . . Når det kommer en greenpeace- eller Amnestytulling og skal argumentere for hvorfor jeg skal kaste bort dyrbare kroner på å "redde stakkars sultende barn i Afrika", hjelpe dakkal små palestinere til å opprettholde uvesenet i Midtøsten eller finansiere obskure demonstrasjoner arrangert av sosialistiske greenpeaceknøl. På den måten er jeg med på å hindre overbefolkning og andre kjedelige detaljer som det må ordnes opp i. Og ærlig talt så er det meg likegyldig hva som skjer nerr' der. Det skjer jo ikke med meg, eller noen jeg kjenner... Det her var bare skummelt å lese. Var det ironisk? Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Manuel: Enten så var det der et dårlig forsøk på ironi, eller så beviser du bare at du liksom er en tøff liten fjortiss som ikke har peiling på hva han snakker om! Lenke til kommentar
WickedOne Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Sitat: Når det kommer en greenpeace- eller Amnestytulling og skal argumentere for hvorfor jeg skal kaste bort dyrbare kroner på å "redde stakkars sultende barn i Afrika", hjelpe dakkal små palestinere til å opprettholde uvesenet i Midtøsten eller finansiere obskure demonstrasjoner arrangert av sosialistiske greenpeaceknøl. På den måten er jeg med på å hindre overbefolkning og andre kjedelige detaljer som det må ordnes opp i. Og ærlig talt så er det meg likegyldig hva som skjer nerr' der. Det skjer jo ikke med meg, eller noen jeg kjenner... Det her var bare skummelt å lese. Var det ironisk? Jeg ser ikke problemet med å ha den instillingen. Selv om jeg ikke deler synet til manuel, må en bare inse at det finnes kyniske og kalde mennesker der ute. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg ser ikke problemet med å ha den instillingen. Selv om jeg ikke deler synet til manuel, må en bare inse at det finnes kyniske og kalde mennesker der ute. Nei! vil ikke! *lukke øynene* tralallalalatralalal bumpetidumdudidmudmim! Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Oioioi... Denne tråden spora av, gitt. Hva jeg gjør: - Lar være å kaste (skadelig) avfall i gata, etc. Jeg har dog ikke så mye imot å kaste en epleskrott i skogen eller legge igjen en brødskive utenfor vinduet mitt sånn at en fugl kan ta den. - Gir penger om noen som tydeligvis er i en verre situasjon enn meg selv spør. - Handler brukte klær på RødeKors-butikken og på Fretex (og blir irritert når jeg legger merke til fravære av sånne der jeg er). - Lar være å se på TV (forkastelig å underholde seg med andres død&fordervelse (a.k.a. "Dagsrevyen") og serier som fremstiller rike, misfornøyde mennesker som ideal, typisk i USA eller Oslo), fordi jeg ikke gir min støtte til sånt. - Legger igjen penger i bøsser, hvis inntekt går til gode formål. Er nok noget venstrevridd når det kommer til politikk og sånt... Men. Når det gjelder denne debatten om straff av mordere, og sånt, så er jeg enig i at i noen (særdeles få) tilfeller, kan det være like så greit med en henrettelse. Et menneske som voldtar et barn, dreper noen for "gøy" eller for vinning, selger store mengder narkotika til et menneske som ikke greier å beherske sin bruk, etc., er ikke et godt menneske. Jeg gir blaffen i det økonomiske aspektet ved dette, ihvertfall inntil videre. (Dog ser jeg at gamlehjem og skoler gjerne kunne ha fått mer penger, men det er generelt sett, og ikke i forhold til noe annet, egentlig.) Og når det gjelder ofre... Vel. Jeg vil påstå at det finnes svært lite fornuftig ved følelser. Noen mennesker er rett og slett så tvers igjennom råtne at de fortjener å dø. Utøvende pedofile, f.eks. Det er noe av det sykeste jeg vet. Men, såklart, det er min mening og jeg forventer å bli flamet for dette. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Noen mennesker er rett og slett så tvers igjennom råtne at de fortjener å dø. Utøvende pedofile, f.eks. Det er noe av det sykeste jeg vet. Pedofili er ikke noe man kan bestemme seg for å være, det er en sykdom. Mao man er egentlig ikke råtten da man ikke har full kontroll over seg selv! Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Pedofili er ikke noe man kan bestemme seg for å være, det er en sykdom. Mao man er egentlig ikke råtten da man ikke har full kontroll over seg selv ! For all del. Jeg har ikke forsket på det. Og godttar at jeg, som alle andre kan ta feil. Ingenting utover det du reagerte på..? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Og når det gjelder ofre... Vel. Jeg vil påstå at det finnes svært lite fornuftig ved følelser. Kunne du utdype det litt? (Har gått lei av å gå i sirkler gjeldene diskusjonen om dødsstraff. Spesielt når vi er såppass off topic som vi er. Feel free to start your own thread about it, anyone..) Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Pedofili er ikke noe man kan bestemme seg for å være, det er en sykdom. Mao man er egentlig ikke råtten da man ikke har full kontroll over seg selv! Enig i at pedofili er en sykdom, kanskje uhelbredelig for den saks skyld. Men jeg har problermer med å se hvorfor pedofili skal være en sykdom når ikke homofili er det. Jeg mener begge legninger er en sykdom, i beste fall en tilsiktet feil av naturen barefor å bekrefte at vi er normale...? Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Ingenting utover det du reagerte på..? Flere ting jeg reagerte på, men jeg begynner å bli litt lei av å svare på andre sine synpunkter! Jeg mener at folk kan få lov til å si hva de vil såfremt det ikke er helt på jordet! Trenger ikke å nevne eksempler da det finnes flere gullkorn i denne tråden! Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Pedofile = tiltrekkes og tenner på barn og unge, noe som igjen bryter loven og er galt! Homofile = Tiltrekkes og tenner på personer av samme kjønn, og de bryter ikke med loven! Kanskje kan begge ting kalles "en sykdom", men det blir to helt forskjellige "sykdommer" Og nok en gang så tror jeg ordet "sykdom" er en skummel sak å si selv om jeg brukte det selv tidligere! En seksuell sykdom eller seksuell besettelse blir vel tilnærmet bedre! Blir veldig vanskelig å definere hva det er! Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Og når det gjelder ofre... Vel. Jeg vil påstå at det finnes svært lite fornuftig ved følelser. Kunne du utdype det litt? Gjerne. Du vet, sånt som "kjærlighet gjør blind" og "blind av raseri" og slikt. Ikke alltid greier man å tenke fornuftig, fordi følelsene tar overhånd. Skjer ikke dette med deg iblant, mangler du noe av det som gjør deg til et menneske. (Har gått lei av å gå i sirkler gjeldene diskusjonen om dødsstraff. Spesielt når vi er såppass off topic som vi er. Feel free to start your own thread about it, anyone..) Syns dette var også rimelig malplassert i denne tråden, men måtte bare kommentere. Sorry. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg