Gå til innhold

Hva gjør du for verden?


Anbefalte innlegg

Vil du risikere å sitte ved siden av en tidligere drapsmann på bussen?
Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å sitte ved siden av en tidligere drapsmann, nei. Det er minimalt antall mennesker som blir drept som følge av blind vold, og jeg tviler på at jeg skulle bli drept av noen. Jeg går liksom ikke rundt og skaper urettferdighet mer enn andre her i verden. Jeg skjønner at folk som Herman Friele, Celina Middelfart (eller hvordan det staves), Røkke og Gjelsten kan skjelve litt i buksene, men jeg har intet å bekymre meg over.
Dessuten sparer man mye penger på dødstraff. Det koster masse å ha dem i fengsel, når de er døde komme rikke flere utgifter.
Fy faen. Det er det verste jeg har hørt på dette forumet noensinne... Jeg synes det er skummelt at det finnes slike mennesker som deg, JoachimR.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, bare for å presisere det JoachimR:

 

Det er rett og slett det jævligste, mest overfladiske og egoistiske jeg NOEN gang har hørt NOEN si... Det er LANGT over grensene for hva som burde vært tillatt å ytre her! Dessuten kan man IKKE sette en prislapp på menneskeliv som er verdt å drepe for, UANSETT!

 

Jeg blir så forbanna provosert av de jækla fascistmeningene dine, bidra med noe i debatten som ikke trer over grensen, eller hold deg LANGT unna!

Lenke til kommentar
Dessuten sparer man mye penger på dødstraff. Det koster masse å ha dem i fengsel, når de er døde komme rikke flere utgifter.
Amnesty Group 365[/url]"]Taxpayers in Texas are spending an average of $2.3 million on each execution - while lifetime incarceration costs from $800,000 to $1 million. -- It costs more than life time imprisonment!

Ikke fra en helt nøytral kilde da, men jeg tviler ikke på at det er dyrere å ta livet av folk enn å ha dem i fengsel.

Lenke til kommentar

Til alle som ikke har lest hele tråden har jeg påtatt meg oppgaven å lage en oppsummering av dagens høydepunkter:

- Jeg boikotter Amnesty.
Jeg synes Amnesty er en organisasjon for skrikerunger. rett og slett.
Hadde det ikke vært for dem, kunne vi hatt dødstraff i Norge. Pga. dem er det ikke dødstraff på krigsrett heller. Om du gjør statskupp i Norge, kan du ikke dømmes til døden. Idiotisk!
Celler med 500 watts lyspærer hele døgnet, med gitter på alle sider, og på 1*3 meter hadde vært bra.
Vil du risikere å sitte ved siden av en tidligere drapsmann på bussen?
Dessuten sparer man mye penger på dødstraff. Det koster masse å ha dem i fengsel, når de er døde komme rikke flere utgifter.
Dessuten hadde ikke jeg likt å sitte ved siden av en drpsmann på 46-bussen. Jeg foretrekker å sitte ved siden av noen jeg kjenner, slik slipper jeg å sitte ved siden av envetuelle kjeltringer.
Lenke til kommentar

Nei, men det å si at man sparer masse penger på dødstraff er på grensen til fascistisk! Og det sa du! Du mente at det er billigere å ta livet av folk enn å ha dem i fengsel og derfør bør man ha dødstraff!

 

Dette er egentlig langt over grensen for hva som brude vært tillatt etter min mening, men uheldigvis så bestemmer ikke jeg her!

Lenke til kommentar
Jeg tar faktisk også 46 bussen daglig. Og det er en del mennesker man ikke ønsker å sitte ved siden av der. Det er nå så.
jo... DEG! Ditt hjernevaskede intetanende pappaguttsvin
Jeg ville heller sittet ved siden av en tidligere dømt enn deg, JoachimR.

 

Dine holdninger er verre enn direkte vold.

Lenke til kommentar

jeg har ikke tenkt å ha dødstraff for fartsovertredelser, f.eks, men tar du livet av noen, fortjener du å miste livet selv.

 

Kanskje jeg har sett HalTan, men han er vel neppe noen straffet person.

 

jeg skjøænner ikke at dette skal være over grensen. Kanskje jeg har mistet en del hjeneceller. Men slik jeg ser det, er dette en meningsuttrykkning!

Lenke til kommentar
jeg har ikke tenkt å ha dødstraff for fartsovertredelser, f.eks, men tar du livet av noen, fortjener du å miste livet selv.

 

Drep den amrikanske presidenten! For ikke å snakke om hans hær!

 

Kanskje jeg har mistet en del hjerneceller

 

welcome to last year...

 

jeg skjønner ikke at dette skal være over grensen.

 

Du skjønner ikke så mye mer en det den styrtrike aksjemegler-pappaen din forteller deg at du skal skjønne du?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Dessuten sparer man mye penger på dødstraff. Det koster masse å ha dem i fengsel, når de er døde kommer ikke flere utgifter.

 

Er du klar over hvor UTROLIG egoistisk dette utsagnet er? Du mener man skal drepe folk fordi de koster penger? Dersom DU koster staten penger (noe du gjør) mener du da det er riktig å drepe deg fordi du ikke bidrar med noe?

 

Å ja, for det var ikke egoistisk av drapsmannen å ta livet til en annen...

 

Tror dere må roe dere kraftig ned å lese hva han faktisk sier.

Har han sagt at alle i fengsel skal gis dødstraff? NEIIII.... Så hvorfor ser det sånn ut i responsene deres?

 

Nei, men det å si at man sparer masse penger på dødstraff er på grensen til fascistisk! Og det sa du! Du mente at det er billigere å ta livet av folk enn å ha dem i fengsel og derfør bør man ha dødstraff!

 

Dette er egentlig langt over grensen for hva som brude vært tillatt etter min mening, men uheldigvis så bestemmer ikke jeg her!

 

OK, la meg få dette helt klart:

 

En person dreper en annen person, kanskje flere.

Denne personen får da livstid i fengsel, isteden for dødstraff.

Nå må samfunnet betale "hotell" for denne personen hele resten av livet sitt, fordi han syns det var greit å drepe andre folk.

Så nå, har vi to offer: offerene, og samfunnet.

Offerene gav livet. Samfunnet straffes for en egoistisk avgjørelse av en person ved at de må betale for "hotell"-opphold for denne personen.

 

 

Er det dette dere virkelig forsvarer? Forsvarer dere rettighetene til personer som tar andre folk sine liv, uprovosert?

 

Når man utøver dødstraff gjør man det fordi den personen har allerede drept noen andre. Dermed gjør de ikke det samme som drapsmannen, siden drapsmannen drepte uskyldige folk uten grunn.

 

Tenk dere nøye igjennom dette her...

 

Baserer dere holdningene deres pga. en forhåndsbedømmelse av at menneskelivet er hellig, eller logikk og rettferdighet?

Lenke til kommentar
JoachimR: Det som er så synd er at det er altfor mange som tenker slik som deg i denne verden! Er ikke noe rart at det er krig og elendighet her på moder jord!

 

True true!

 

-----

 

Men NÅ vil jeg høre mer om hva folk gjør for verden... IKKE om hva JoachimR absolutt ikke gjør for verden... (for de som ikke skjønte det: bry seg)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Japp, bedre å la mordere løpe villt rundt eller oppholde seg på "hotell" celler i fengsel mens alle andre betaler for deres ugjerning.

Yes! Det høres helt rimelig ut!

Bra at dere er for drapsfolk sine rettigheter.

Lenke til kommentar

Seixon:

 

Du snakker om å betale "hotell" for drapsmenn! Vet du i det hele tatt hvordan det er å være i fengsel! NEI, så ikke sammenligne det med å bo på et hotell, for dette kunne ikke vært lengre ifra sannheten!

 

Back to topic:

 

Siden jeg startet denne tråden så kanskje jeg burde sagt litt selv om hva jeg gjør:

 

*Reiser kollektivt (men fy f**** så dyrt det er)

*Kildesorterer

*støtter Kirkens nødhjelp med 1200 kr i året!

*medlem av Changemaker (Changemaker prøver nå ihvertfall å gjøre noe de også)

*gir penger til de som stopper på gata og spør (alkoholikere, narkomane) og gatemusikanter

*Blodgiver

 

Det er ihvertfall så langt jeg har kommet pr. dags dato, men er stadig på utkikk etter ting å engasjere meg i så viss noen er medlem i en eller annen organisasjon som jeg kunne tenke meg å støtte så gi et hint!

 

Er veldig rød på den politiske front for de som lurer på det!

Lenke til kommentar

Å ja, for det var ikke egoistisk av drapsmannen å ta livet til en annen...

 

Tror dere må roe dere kraftig ned å lese hva han faktisk sier.

Har han sagt at alle i fengsel skal gis dødstraff? NEIIII.... Så hvorfor ser det sånn ut i responsene deres?

 

Jeg/vi forsvarer på INGEN måte drapsmannens gjerning... men jeg forsvarer hans menneskerettigheter! JoachimR skrev at man skal sperre de kriminelle inne på 1x3 meter med en 500w pære som går hele døgnet: Dette er også ett klart brudd på menneskerettighetene! Man har krav på f.eks søvn, dette er GRUNNLEGGENDE! Grunnleggende menneskerettigheter skal man ikke ta fra NOEN person, uansett! så for å svare på denne: "Er det dette dere virkelig forsvarer? Forsvarer dere rettighetene til personer som tar andre folk sine liv, uprovosert?"

 

JA!

 

Det er rett og slett uakseptabelt å drepe, UANSETT grunnlag!

 

Baserer dere holdningene deres pga. en forhåndsbedømmelse av at menneskelivet er hellig, eller logikk og rettferdighet?

 

Absolutt alle tre!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...