Gå til innhold

Hva gjør du for verden?


Anbefalte innlegg

Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, men la den nå under politikk/religion uansett da jeg ser dette som det nærmeste bortsett fra søppel kanskje!

 

Uansett så sier vel topic det meste! Orker du å bære på litt rask istedenfor å kaste det på gata? Røyksneiper? Ikke la moped/bil gå på tomgang? Støtte hjelpeorganisasjoner? Frivillig arbeid for å hjelpe noen som faktisk trenger det?

 

Tenkte det ville vært artig å se om det er noen her på forumet som faktisk gjør noe for verden/andre? Om det skulle vært å ikke kaste rask på gata!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hiver aldri boss ute i naturen (om man kan kalle noe for natur lenger). Jeg gir penger hver gang folk kommer med bøsser og spør, jeg stemmer RV og er medlem av Amnesty International hvor jeg gir et fast beløp i måneden.

 

Prøver å ta buss istedenfor bil, jeg sorterer papp og papir fra vanlig søppel og jeg boikotter Friele, Coca-Cola, Pepsi og Microsoft.

 

Måten jeg boikotter Microsoft er å bruke piratkopiert versjon.

Lenke til kommentar

Jeg bruker et alternativt system også. Jeg bruker Red Hat Linux, men det er ikke interessant.

 

Det hjelper ikke MS at jeg bruker deres programvare når jeg driver med webdesign. Det er ikke de tjent med på noen som helst måte.

 

Inntil Adobe kommer ut med photoshop til linux, så må jeg bruke MS...

Lenke til kommentar

joda, MS tjener på at du bruker Windows, selv om det er en piratkopi. Du er med på å opprettholde monopolet. Trist men sant. Dog, at du bruker red hat er flott. om du skriver mailer til adobe og klager din nød så er det enda bedre.

 

menmen, det skal nå sies at jeg skriver dette fra en win2k box, men det er kuin fordi jeg er på jobb, og der kjører vi win2k :(

Lenke til kommentar

Medlem av amnesty international, med månedlige beløp, har ett fadderbarn, kildesorterer(papir, plast, kompost, metall/glass, rest), men det tar irriterende mye plass under kjøkkenbenken though :)

 

Er blodgiver(Du også Toolshed, right?), som jeg vil påstå er å gjøre noe for verden/andre.. Gir også mye til fattige hjemløse("tiggere"), noe som ofte er en av de større utgiftene mine når jeg er i London :roll: ..

 

Allikevel har jeg det alt for bra, og burde ha dårligere samvittighet enn jeg har ;)

Lenke til kommentar
Er blodgiver(Du også Toolshed, right?), som jeg vil påstå er å gjøre noe for verden/andre..
Ja, stemmer det... Det hadde jeg glemt! :D

Går faktisk med Blodbanken-T-skjorte...

Gir også mye til fattige hjemløse("tiggere"), noe som ofte er en av de større utgiftene mine når jeg er i London :roll: ..
Hehe... Ja, jeg er ikke ofte i London, men gir til de i Bergen som spør. Og spesielt de som spiller gitar o.l.
Allikevel har jeg det alt for bra, og burde ha dårligere samvittighet enn jeg har ;)
Samme her...
Lenke til kommentar

jaja, jeg får vel ta med mine bidrag, som i og for seg ikke er så mye :roll:

 

Jeg kildesorterer til en viss grad. Men gidder ikke ta det så nøye, siden alt blir brent i samme smørja uansett.

Jeg er medlem i RU(jeg mener det er en bra ting for verden i hvert fall ;) ), Er støttemedlem i Amnesty, er medlem av SOS rasisme, bare synd det ikke finnes lokallag her i byen.

 

Jeg bommer små spenn og røyk til "byens løse fugler". Slår gjerne av en prat med de, kjekke folk i grunn :) Jeg hiver særs lite søppel på gata, men sneiper kaster jeg nok desverre på gata :oops:

 

Jeg boikotter svært lite. eneste jeg kommer på er Florida juice, altså tine appelsin juice og McDonalds (kulturimperialisme på det grusomste).

Lenke til kommentar
Jeg stemmer RV og er medlem av Amnesty International hvor jeg gir et fast beløp i måneden.
Jeg er medlem i RU(jeg mener det er en bra ting for verden i hvert fall ;) ), Er støttemedlem i Amnesty
Medlem av amnesty international, med månedlige beløp
Hva stemmer du, nvoetfiv?
Lenke til kommentar

Ok, så tre av tre RV-stemmere er medlem i Amnesty og gir faste månedlige beløper.

 

Og hvis vi snur på det, så stemmer tre av tre Amnesty-medlemer RV.

 

 

Dette er vel og merke ikke en test utført av Statistisk sentralbyrå, men en foreløpig uttelling på 100% begge veier er ikke gale...

Lenke til kommentar

Jeg:

*Kaster ikke mat (Spiser heller det som blir til overs :D )

*Kaster ikke søppel i naturen.

*Kaster ikke flasker. Panter dem og får 1 kroner som jeg blir skattlagt for.

*Lar aldri bilen gå på tomgang og kjører stort sett på lavt turtall. Ligger i fri i alle bakker. Handler bare bensin når det er billig.

*Er Plan fadder for en jente i Afrika.

*Tar med meg plastikkposer i butikken og bruker de minst 20 ganger.

*Er for å heve vrakpanten til 10k og vil gjøre nye biler billigere sånn at folk får råd til å kjøpe nye og kan kaste de gamle vrakene som sluker bensin.

*Har en innetemperatur som aldri er mer en 22 grader. Fyrer med ved hvis jeg i det hele tatt varmer opp. Skrur av ovnen 5 minutter før tiden når jeg steker pizza.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...