Holter-Jacobsen Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Hei. Jeg har en litt eldre Hp model NC 2400. Dette er en jeg bare ikke skal av med, den er bare så bra, men nu trenger den en liten oppgradering, ram / harddisk. Den har 1024 ram som minne. Hardisk på 60 gb. Der står at Max ram er 2048 - kan jeg så ikke komme mere på/i.. Eks. 4 gb..?? Hvor stor en harddisk kan jeg sette inn..?? Er takk nemlig for all hjelp.. Mvh Holter-Jacobsen Endret 15. desember 2013 av Holter-Jacobsen Lenke til kommentar
johanf Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Det er riktig, den støtter maksimalt 2GB DDR2 RAM i én slot. Usikker på HDD, men jeg hadde ikke ville kjøpt noe veldig stor disk til denne maskinen. Vet ikke om den støtter SATA engang. Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Dersom det står max 2gb ram, så stemmer nok dette. Er rett og slett en begrensning i hovedkortet.Når det gjelder harddisk vil det nok være lurt å investere i en ssd. Dette vil nok gi mye av effekten du hadde håpet på med ekstra ram =) Men da kreves det jo selvsagt at det er sata tilkobling (kjenner ikke model)Edit: johan slo meg, gitt! Endret 15. desember 2013 av Anech! Lenke til kommentar
otl Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Etter det jeg har klart å finne ut er det IDE HDD i den maskinen, men skal ikke si det for sikkert. Kvitter du deg med cdrom'en kan du kjøpe en slik http://www.ebay.com/itm/PATA-IDE-to-SATA-2nd-HDD-SSD-caddy-for-HP-Compaq-MultiBay-2510p-nc2400-/110936025247?pt=UK_Computing_Drive_Bay_Caddies&hash=item19d44d689f uten å si hvordan det vil bli. Ellers er det nå greit at en er fornøyd med datamaskinen, men syns ikke det er verdt å legge for mye penger i det. Endret 15. desember 2013 av otl Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Søkte på maskinen nå, ser ut til å være relativt gammel? Tror det vil koste litt å få riktig ram, og dersom du må skaffe deg en IDE HDD så får du jo heller ikke så alt for god value for money.. Mulig det er en ide å bare tyne den så lenge som mulig, og heller legge av penger til ny?Vet du sier du er fornøyd med den, men du vil nok få stor glede av en oppdatert utgave også =) (Med kjappere prosessor, bedre skjerm og anstendig batteritid, i tillegg til ram/hdd som du vurderer å oppgradere) Lenke til kommentar
Holter-Jacobsen Skrevet 15. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2013 Hei. Mange takk for svar. Jeg kan godt se hvor dette bære hen.... Ny maskin... :-) Okay jeg må så se hva det så kan bli til, det skal ivertfald være en hp "mini" igjen... Mvh Holter-Jacobsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå